Verzekering voor katten/kittens

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
carneille
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 jul 2010 10:49
Locatie: Rotterdam

Verzekering voor katten/kittens

Bericht door carneille »

Goede morgen,
Ik heb een vraag aan jullie. Hoe denken jullie over het verzekeren van katten?
Na informatie is gebleken dat ik voor drie katten - 1 van 17 en 2 van 15 weken - per maand een premie van ongeveer euro 45 zou moeten gaan betalen, hetgeen neerkomt op euro 540,-- op jaarbasis.
Ik heb al 27 jaar (ras)katten (en gehad) en behalve hun jaarlijkse verplichte cocktail-enting, heb ik nog nooit problemen gehad gelukkig. Ik moet erbij zeggen dat het allemaal flatkatten zijn/waren en alleen lekker op het balkon luieren, dus niet echt buiten komen.
Ik heb er best over genagedacht want: wat ALS ze geopereerd moeten worden of wat ALS ze ernstig ziek worden en medicijnen moeten hebben, etc. ...... allemaal waar, maar wat is de realiteit afwegend tegen eventuele risico's? Bovendien begrijp ik dat alleen maar vergoed wordt als het om operaties o.d. gaat.
Graag hoor ik wat jullie mening is.
Gr.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: verzekering voor katten/kittens

Bericht door Ilone »

Misschien heb je hier wat aan: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =76&t=2068
Er staan nog meer topics over verzekeringen in dat board.

Ikzelf twijfel nog steeds of ik wel of niet een verzekering moet doen voor ze.
Maar ik neig toch steeds meer naar het verzekeren toe, ze worden ouder en 2 van de 3 begint af en toe al eens wat te mankeren (terwijl ze pas 5 en 5 en 7 zijn).
Maar ja aan de andere kant kan gewoon sparen ook weer.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
carneille
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 jul 2010 10:49
Locatie: Rotterdam

Re: Verzekering voor katten/kittens

Bericht door carneille »

Opmerkelijk dat niemand - behalve Ilone - hier verder een mening over heeft.
Het is toch een zeer actueel (marketing) onderwerp.
De mijne is na wat googlen vandaag, dat het geldklopperij is.
Als ik 27 jaar lang premie zou hebben betaald dan zou ik nu een hele goede middenklasse auto hebben kunnen kopen om maar een voorbeeld te noemen. Dan maar zelf een potje maken. Bedankt voor het lezen in elk geval.
Gr
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Verzekering voor katten/kittens

Bericht door ayla »

ik heb zelf een verzekering van petplan en ben hier dolgelukkig mee.
Mijn Felix is namelijk van het balkon gevallen en gebroken pootje: totale kosten rond de 2000 euro.. dit werd dus allemaal vergoed en betaal 8.55 per maand. wij hebben de kosten er dus volledig uit!
kan het iedereen aanraden.
het is ook gebeurd nog voordat felix 1 was, dus met een spaarrekening waren wij niet aan dit bedrag gekomen.
wat wel zo is, is dat je de kosten eerst voor moet schieten. krijgt het daarna pas terug.

heb 2 katten en betaal dus 17.10 per maand voor hen beiden.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
carneille
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 jul 2010 10:49
Locatie: Rotterdam

Re: Verzekering voor katten/kittens

Bericht door carneille »

Dat is voordelig Ayla! Maar ach, het ligt er maar aan wat je apart kunt zetten niet waar? In 27 jaar tijd heb ik slechts 1 x jaar (nu) ongeveer euro 40 betaald aan de dierenarts en heb ik het geld dubbel en dwars dus bespaard. Pech kun je altijd hebben, maar dat weet je als je dieren hebt! Geldt voor mensen ook.
Gebruikersavatar
Dollie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 09 mei 2010 16:04
Locatie: Groningen

Re: Verzekering voor katten/kittens

Bericht door Dollie »

Als ik één dier had (of twee, want ik hou liever geen dieren alleen, maar enfin) zou ik het denk ik wel doen. Maar ik zou maandelijks (veel) meer dan €70,- kwijt zijn om mijn vijf (hond, katten, konijnen) te verzekeren. En ik ga ook niet kiezen, want of het nu mijn konijn is die ziek is of mijn kat, naar de dierenarts gaan ze en behandeld zullen ze ook worden. En dan zul je net zien dat je de katten verzekerd hebt maar dat de hond heel ziek wordt ofzo.

Twee weken terug had ik er drie ziek (konijnen en hond) en dat heeft ook een paar honderd euro gekost, maar dat komt nog niet eens in de buurt van wat ik in een jaar aan premie zou betalen.. Heb niet het geluk dat jij hebt, al 27 jaar voor niets anders bij de DA dan entingen, maar als ik het op zou tellen kom ik nog niet op 12 x 70 (x de jaren waar het over gaat) dus ja..
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Verzekering voor katten/kittens

Bericht door jennli »

Onze poes Saartje is een paar weken geleden erg ziek geweest en heeft zelfs 10 dagen in de kliniek aan een infuus gelegen. We waren in totaal ongeveer 600 euro kwijt. Hierbij zitten ook de kosten voor de niesziekte van de andere twee inbegrepen. Als ik dat vergelijk met de verzekeringskosten per jaar voor 3 katten, dan kies ik toch liever voor niet verzekeren.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Glowy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 03 aug 2009 10:55

Re: Verzekering voor katten/kittens

Bericht door Glowy »

Wij hebben voor onze kat Glowy maandag een verzekering afgesloten.
De kosten die ons de operatie + het stellen van de diagnose met foto's en weekendtarief heeft gekost was 500 euro
Ik ben heel blij dat ik haar nog heb dat staat voorop.
Maar ik vind het wel een relax idee om te weten dat als ik verzekerd ben, ook het geld weer terug krijg.
Ik heb alleen tijdelijk een clausule van 6 maanden op haar darmen lopen.
Mocht er de eerst 6 maanden weer iets met haar darmen niet goed zijn dan krijg ik niets vergoed dat is bij petsplan, ik had nog een andere verzekering gebeld, maar die gaven een levenslange clausule op alles wat met maag en darmen te maken had.
Plaats reactie