Sorry, kom hier niet zo vaak, maar toch mijn weg weer teruggevonden naar dit forum.
Ik zit momenteel met iets. Vandaag naar de DA geweest met Misty, mijn 6-jarige poes (half Maine Coon) vanwege tandvleesproblemen, dacht ik....
Ze gaf af en toe een grauw, at niet meer, en stonk uit haar bekje.
Ik dacht dat het een tandvleesontsteking zou zijn, maar de DA vertelde dat het FORL was.
Heb me even daarin verdiept (folders en internet) en het is toch vrij erstig als ik alles lees.
Ze heeft nu pijnstillers/ontstekingsremmers meegekregen, dat moet ik over haar voer doen.
Dat is nu nog even natvoer, want brokjes eet ze echt niet (terwijl het normaal een veelvraat is, ze is ook te zwaar, en moet afvallen, maar da's een ander verhaal)
Verder heb ik Dental meegekregen, speciaal voer voor katten met gebit problemen.
Maar als ik zo lees over FORL, heb ik weinig hoop dat het ooit over gaat, volgens mij gaat ze hier de rest van haar leven last van houden.
DA heeft ook al gezegd als ze last blijft houden, dat haar gebit dan getrokken moet worden. Hier schrok ik eerst van, maar nu ik wat meer info erover heb gelezen, weet ik ook dat een kat hier prima mee kan leven.
Wie heeft ervaring met het behandelen van FORL ? Is het bij jullie kat op een gegeven moment overgegaan ? Of moesten uiteingelijk toch tanden en kiezen worden getrokken ?
Ben ook zo benieuwd hoelang het duurt voor de pijn weg is.... ze probeerde straks wat harde brokjes, maar bij de 2e gaf ze het al op, zo zielig

Alvast bedankt !