Kat luistert niet en blijft doorgaan!!!

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Gebruikersavatar
naomie120
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 aug 2004 12:38
Locatie: amsterdam

Bericht door naomie120 »

Ons kattengras was eerst een groot succes: ik zet het neer, Puk neemt wat happen en tien minuten later zit hij over te geven op het balkon. Maar nu groeit het gras gewoon de pot uit, mijnheer kijkt er niet meer naar om.
Ik stond laatst voor het raam mijn huis in te kijken (sleutel vergeten) en wat zag ik die sneaky Puk daar doen: lekker aan mijn nieuwe Beaucarnia (=sprietplant) kluiven, mmmmmmm! Ach, hij eet tot nog toe alleen de puntjes eraf. En ik heb een mooie pot met kattengras, eens kijken hoe groot dat spul kan worden! :roll:
Xenobinol
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 apr 2004 17:00

Bericht door Xenobinol »

claudia schreef:Geef je plant maar op!!!
:lol_sign:

Ik vrees dat claudia gelijk heeft, voordat ik katten had was mijn huiskamer een botanisch paradijs.
Het enige groene wat ik nu nog in huis heb is een potje dopertjes :-P
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Bericht door rian »

Even Off Topic :oops: : ik las in Majesteit dat katten niet alleen gras eten om haarballen uit te kotsen, maar ook om het tekort aan foliumzuur aan te vullen. Foliumzuur zit wel in natuurlijke voeding (zoals vogeltjes en konijntjes :???: ), maar niet genoeg in brokken en andere kattenvoeding.
(ik geloof althans dat het foliumzuur was, vergeef me als het iets anders was, in ieder geval een tekort aan bepaalde stoffen)

Luna eet trouwens geen kattengras, ze snuffelde er even aan en keek er vervolgens niet meer naar om. Het is nu een geel verdord hoopje in de hoek van haar kamer.

Die plant zou ik óf opgeven óf ergens anders neer zetten, want je leert het toch niet af. En als je dit wel lukt, doen ze het toch als je er even niet bent ;-)
Mauw
Gebruikersavatar
Ushi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 feb 2005 19:30
Locatie: Numansdorp

Bericht door Ushi »

Sprietplant staat nu hoog weggezet , dus ze kan er niet meer bij.....Ik had gehoopt dat haar gelazer nu afgelopen zou zijn , maar ze is zo ontzettend stout :shock: , ze doet dingen die ze normaal nooit deed .
Ik heb het idee hoe meer ik haar straf , hoe vervelender ze word.... :-( Tja het zal wel weer overwaaien , maar op het moment moet ik haar echt in de gaten houden die puber!!!
Van de week was ik haar kwijt , lag ze ineens bovenop het kastje in de keuken te slapen!!!!! :smile: Dan moet ik wel weer lachen hoor!!!!:lol:
Groetjes Ushi , Rebel en Flo !!! ;-)
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Luna en Flanna hebben die periode ook heel erg gehad en ze kunnen soms nog steeds ontzettend klieren. Ik merk wel dat ze het veel meer doen op dagen dat ik ze minder aandacht kan geven. Als ik veel met ze speel en knuffel, gedragen ze zich beter. :smile:
Bij ons scheelt het ook dat ze naar buiten kunnen, dan kunnen ze zich daar lekker uitleven.
Gebruikersavatar
Ushi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 feb 2005 19:30
Locatie: Numansdorp

Bericht door Ushi »

Hoi Marije,

Had jij niet het idee hoe vaker je ze straft , hoe vervelender ze werden??

Helaas kunnen mijn poesies hier niet naar buiten , ik woon onderaan een dijk waar ze heel hard rijden. Een vrouwtje aan de andere kant van de straat heeft al 3 poesies verloren , ze zijn doodgereden :cry: , dus dat durf ik echt niet..... :-(
Groetjes Ushi , Rebel en Flo !!! ;-)
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Ja, ik snap dat je ze dan niet naar buiten laat hoor!
Je zou misschien wel eens met ze aan een tuigje naar buiten kunnen, sommige katten vinden dat ook erg leuk.

Eigenlijk straf ik mijn katten nooit. Het enige wat ik doe is "nee" roepen of in mijn handen klappen. Of bedoel je dat ook?
Ik moet ook vaak om ze lachen. Dan is Luna een envelop aan het verscheuren en dan roep ik "nee" en dan scheurt ze nog razendsnel een klein hoekje af, waarmee ze achter de bank verdwijnt! :lol:
Gebruikersavatar
Ushi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 feb 2005 19:30
Locatie: Numansdorp

Bericht door Ushi »

In de zomer (of als het lekker weer is) komen mijn poesies inderdaad buiten aan een tuigje en dat vinden ze hartstikke leuk....
Met straffen bedoel ik inderdaad NEE roepen en soms een straal met de planten spuit....Maar sinds ik haar dus "gestraft"heb met die stomme plant doet ze dus echt dingen waarvan ze weet dat het niet mag , en ook nog nooit eerder in haar hoofd heeft gehaald. Opeens gaat ze aan een rieten mandje kauwen , opeens aan de gordijnen bijten, allemaal van die stomme dingen.....Af een toe is het dus echt een bliksem , zo van "ik heb het laatste woord".....
Groetjes Ushi , Rebel en Flo !!! ;-)
Gebruikersavatar
maddo
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 sep 2003 13:32
Locatie: Breda

Bericht door maddo »

Ik herken dit gedrag wel heel erg hoor, maar zo als Marije zegt is het bij mij meestal ook als ik ze weinig aandacht heb kunnen geven.

Dan doen ze iets waarvan ze gewoon weten dat het niet mag, gewoon puur om aandacht te krijgen dus!
Dan onderneem ik actie, want dan helpt nee roepen al lang niet meer, en zet ik hetgeen waar ze mee bezig zijn gewoon weg! Vervolgens gaat ie dan weer iets anders doen wat niet mag en zo blijf je bezig.

Ik heb toen de avond daarna flink met ze gespeeld en geknuffeld (doe ik eigenlijk altijd, maar nu extra), en dat scheelde echt wel veel in hun gedrag!
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 921
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Wat erg...... hier blijven ze echt van de planten af. Wel staat er kattengras boven, maar hier in de kamer staan al de planten er nog gewoon, ook een sprietenplant :oops: .
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Ushi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 feb 2005 19:30
Locatie: Numansdorp

Bericht door Ushi »

Oooooh heb ik dat???? :-P mijn andere planten blijven ze ook vanaf hoor..... Behalve bijv een bosje bloemen , die kan ik wel weg zetten anders kom ik 's ochtends beneden en ligt het overal......Zo ook vanmorgen de tulpen vergeten weg te zetten :oops: Aoh.........
Groetjes Ushi , Rebel en Flo !!! ;-)
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1271
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ja ik vind bloemen ook erg mooi maar als ik die heb staan houdt het wel in dat ik constant met een plantenspuit in de buurt moet zijn anders liggen de bloemen verspreid door het huis heen.

Heb nu ook een paasstukje met eieren erin staan, ben benieuwd hoe lang die in de pot blijven liggen!
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Ushi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 feb 2005 19:30
Locatie: Numansdorp

Bericht door Ushi »

Bij mij precies hetzelfde verhaal!! Ben benieuwd of je stukje pasen haalt!!! :lol:
Groetjes Ushi , Rebel en Flo !!! ;-)
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 338
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

Omdat dit topic toch over plantenetende katten gaat, even een vraagje. Tulpen zijn mijn lievelingsbloemen, en ik koop dus af en toe een bosje. Nu eet pitou er niet van (gelukkig) maar ze 'speelt' er wel mee. Tegen de kelk tikken, naar beneden duwen edm. Iemand enig idee hoe ik haar bij die tulpen weg kan houden? Kan ik er een bepaald luchtje omheen spuiten dat ze niet lekker vindt, ofzo? Het vreemde is dat ze dit ook alleen met Tulpen doet, ander snijbloemen interesseren haar niet of nauwelijks (behalve gipsifilla-kruid)

Bedankt,

Freija
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
Ushi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 feb 2005 19:30
Locatie: Numansdorp

Bericht door Ushi »

Ik zet altijd mijn tulpen 's nachts weg , ik weet dat ik ze anders overal vind.Overdag ben ik erbij en komen ze er meestal niet aan.

Ik heb weleens "mispoes"gekocht dat is een spray die ruikt naar citronella. Misschien dat je dat kan proberen. Bij mij hielp dat wel. Het enige nadeel is wel dat de lucht lang in mijn kamer bleef hangen. Ik werd er op den duur alleen zelf gek van die lucht!!! :esick:
Laatst gewijzigd door Ushi op 25 mar 2005 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Ushi , Rebel en Flo !!! ;-)
Gesloten