Het straffen van kittens

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
poekie3488
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 19 mei 2010 09:44

Re: Het straffen van kittens

Bericht door poekie3488 »

Ik heb ook twee donderstralen.
Ik wil niet dat ze op het aanrecht komen, ik weet dat ik dat niet kan afleren als ik er niet ben, dus als ik weg ga gaat de keukendeur dicht. Kunnen ze niet in de keuken komen, hebben ze niks te zoeken want eten staat in de woonkamer en de kattenbak in de hal. Dus wat moeten ze in de keuken.
Op tafel wil ik ze ook niet hebben, maar weet dat ze het doen als ik niet kijk of er niet ben. Maar ben ik er wel dan zeg ik met een wat hardere strengere stem nee. En dat snappen ze heel goed. Ik heb in het begin bij gizmo een paar keer van de tafel afmoeten duwen en nee gezegd. Niet heel hard geduwd ma wel dat hij op de grond kwam. En de ander percies hetzelfde. Nu volstaat alleen nee.
Gizmo wou ook steeds in me bord duiken, die heb ik dus steeds een klein duwtje weggegeven als hij naar me eten ging en nee gezegd. Werkt wel hij weet het nu wel.
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Het straffen van kittens

Bericht door achtpuntzes »

tja, ik heb er ook zo een die totaal niet te corrigeren valt. mijn andere katten zijn wel onder de indruk als ik ze streng en vermanend toespreek. muffin dus niet. zelfs bij een tikje op haar neus blijft ze gewoon doorspinnen. niet onder de indruk. tja... verder dan dat ga ik niet met straffen en corrigeren, dus dan maar een eigenwijze kitten in huis... :)
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
felix111
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 okt 2009 18:41
Locatie: Enschede

Re: Het straffen van kittens

Bericht door felix111 »

mijn kat kan soms ook brutaal zijn. dan rent hij de kamer rond miauwt luidt laatst had hij mijn glas stukgemaakt!!! anders springt hij op de kast hij probeert de klerenkast open temaken dat mag helemaal niet.

ik denk dat je gewoon water moet spuiten met een plantenspuit elke keer als hij het weer doet dan leren ze vanzelf wel af

groetjes van felix de oriental kat
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Het straffen van kittens

Bericht door Peet »

Best een leuk topic. Doet me nog even herinneren dat ik nog wat spullen weg moet halen hier, haha.
Enne... ik wil wel eens een afwasje laten staan een dagje. Maar dat zal ook verleden tijd zijn!
Zo! Wat zal ik dagelijks een schone aanrecht hebben, moeders apetrots straks, whahwa. (ze zegt er niets van hoor, maar moet vaak wel lachen hoe makkelijk ik soms ben)
Als ik erbij ben mogen ze niet op het aanrecht. Maar ja, ben ik er niet, zullen ze het zéker doen. Ach, even een doekje erover en klaar.
Salontafel komen ze niet als ik weg ga, die deur gaat dicht.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Het straffen van kittens

Bericht door Adriana »

ach, in de praktijk - wanneer komen ze precies? - wijst het zich vanzelf! en het wisselt ook, met de stand van de maan denk ik wel eens.. Maks taalde er niet naar om op het aanrecht te springen en sinds een paar dagen, yess! ze worden er consequent afgezet en ik beschouw dat maar als goeie fitness. en speeltjes zijn soms helemaal favoriet en dan weer weken uit..
gisteren grote Zplsdoos en dikke pret en een herrie! en gratis... bolletje wol tegenwoordig ook weer helemaal favo.. het tomeloos rondsjezen is het 'gevaarlijkst', dan moeten ze goeie grip hebben en uit de voeten kunnen. de rest valt mee en matten ze elkaar af. rollebollen, vechten, verstopspelletjes.. ik heb ervoor gekozen net als velen hier om niet voor politieagent te spelen en plantespuiten worden door mij alleen op de tuin gebruikt. zijn ze trouwens niet van onder de indruk. en ben ook geen liefhebber van andere methodes, je moet voor mogelijkheden zorgen, goed naar hun gedrag kijken en zelf aanpassen, dat gaat het snelst en makkelijkst. en samen grote lol hebben om hun kattenkwaad want daarom heb je ze in huis gehaald, niet om op te voeden en te beheersen, want het zijn katten...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Het straffen van kittens

Bericht door Peet »

Oja, maar zo denk ik er ook wel over hoor. Op de aanrecht gaan ze toch wel als wij er niet zijn. Prima hoor. Maar ik denk meer aan alles weghalen op de aanrecht voor hun eigen veiligheid! Dat er een bord sneuvelt is jammer, die zijn er nog genoeg, maar je eigen speciale poesjes niet. Of een mes op de aanrecht waar ze mee gaan spelen... liever niet. In die richting bedoel ik het ook met opruimen.
Heb de kast in de achterkamer al leeggemaakt en een lekker dekentje op gelegd. Daar kunnen ze als het goed is via de (eigengemaakte) kattentrapeze opkomen. Lijkt me een heerlijk plekje zo hoog op een kast voor een kat.
Maandag komt de eerste en als het goed is volgende week nummer 2.
Ik zorg ook voor zoveel mogelijk speelgoed, is juist alleen maar leuk dat spul!
Vanmiddag nog een tunnel halen, via marktplaats.

Er is véél meer leuk speelgoed dan voor een hond ben ik al wel achter!
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Het straffen van kittens

Bericht door Adriana »

waarom komen ze niet samen? dan hoef je niet te integreren want een week elkaar niet zien geeft andere luchtjes en het is doorgaans niet zo dat ze elkaar knorrend omhelzen hoor! de eerste heeft zich het huis eigengemaakt en naast eventueel verdriet om het missen is dan ook een week alleen, dus dubbel stress. kan je alleen maar heel dringend adviseren ze vooral bijelkaar te houden! heb dit net achter de rug en bij de broertjes zat er een week tussen en dat gaf bij de komst van Bolle hele dikke staarten bij beide en het heeft een middag geduurd voor dat ze elkaar herkenden! en na een etmaal was het tut-aan en Maks is een week verdrietig en toch wel, temidden van de andere wat oudere katten, heel erg alleen geweest.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Het straffen van kittens

Bericht door Peet »

Omdat ze het poesje snel weg willen hebben. (zit bij kennissen) Poesje zit ook niet ideaal. Tussen alle rotzooi van een verbouwing.
En kater (asiel) mag nog niet weg omdat hij nogal reageerde op de enting.
Had ze ook véél liever samen gehad, echt waar. Maar poes moet toch maar eerder komen dan.
Ze komen niet van dezelfde plaats.

Mijn doel wás ook om ze gelijk te halen. ;-)
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Het straffen van kittens

Bericht door Adriana »

oh, ik dacht dat ze uit éen nest kwamen en elkaar al kenden, maar dat is dus niet zo!
dan heb ik denk ik baasjes verwisseld, sorry!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Het straffen van kittens

Bericht door Peet »

Geeft niet ;-) , er is ook wat veranderd hier.
In eerste instantie had ik wel 2 katertjes die van dezelfde baas vandaan zouden komen, wel verschillende nestjes, maar ze kenden elkaar. Dat is niet door gegaan. http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 62&t=22126
Dit poesje kwam op mijn pad. En naar het asiel getogen om daar een schatje uit te zoeken.
Had ook echt gekeken naar leeftijd, dat het katertje ook weg kon... maar ja, gaat even niet lukken.
Hoe jammer ook....
Poesje komt maandag. Die vrijdag komt de da weer naar de kittens kijken. Dan moet ik s'avonds werken. Ik ga dan s'middags wel bellen of ze al wat weten. Als hij weg mag kan ik er zaterdags om... duimen en hopen dus maar!
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Het straffen van kittens

Bericht door Adriana »

misschien een tip voor komende week: leg een fleece of zachte handdoek waar poes regelmatig is zodat die handdoek haar geur krijgt en haal met die handdoek dan de kater op. hij kan wennen en ruikt hopelijk dan al wat meer eigen.
en de integratietopics lezen en valeriaandruppels en zo bij de hand houden! missch toch voor alle zekerheid feliway verdamper aanschaffen....
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Het straffen van kittens

Bericht door Peet »

Hé, dat vind ik een goede tip! Ga ik zéker doen!
Die druppels wilde ik toch al voor gaan kijken, lijkt me nooit verkeerd om die in huis te hebben.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Mariejose
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 sep 2010 11:32

Re: Het straffen van kittens

Bericht door Mariejose »

Ik heb 2 katten die zijn nu 3 maanden de kater klimt steeds in de gordijnen,maar hij is ook hard leers.En nu doet de poes het ook ze apen elkaar gewoon na.Ik haal hem er af en zeg nee als ik dat 2 maal gedaan heb dan zet ik hem in de gang.Mijn glas gordijn heb ik er al af gehaald.Hang ze over een jaar maar weer terug. De over gordijnen die heb ik met 2 wasknijpers vast gemaakt zodat alleen de voering te zien is,als Boris er dan nog in gaat pak ik hem er uit en zeg nee.
Mariejose
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Het straffen van kittens

Bericht door Lovecat »

Het 'probleem' wat ik heb, is het gegraaf in planten... En ja, doe dan die planten weg, hoor ik al mensen zeggen (incluis mijn vriend..) Maar er zijn 2 dingen in m'n leven waar ik van houd, en dat zijn groen en dieren.

De plantenspuit hielp op het begin wel, maar nu doet dat niks meer; hij springt weg voor de straal en duikt dan weer in de plant.
Daarom heb ik hem deze plant gegeven; op zijn kattenkamer gezet, mag ie helemaal los gaan, helaas zijn nu de andere planten weer interessant geworden... En ik ga toch echt niet de hele tijd met een plantenspuit in m'n handen zitten... niet omdat ik daar geen tijd en zin in heb, integendeel, maar omdat Dex zijn natuurlijke drift is om in potten te duiken, helaas... Ik heb de plant dan ook maar weggedaan en nu zit ik in een kaal, ongezellig, plantloos huis...

Maarja, ik moest die kat he? eigen schuld, dikke bult... vandaag weer op jacht naar een maatje, denk dat dat de beste 'straf' is; elkaar terroriseren, hoop dat ik het red qua financiën..

Oh nog 1 probleem; hij slaat me als hij ergens niet mee eens is; m'n pa zei (en dat is de grote kattenliefhebber he!) zet hem op zijn eigen kamer, mijn moeder zegt; nee, laat hem z'n gang gaan, zegt m'n pa weer; ja, en dat is nou precies waarom wij zo'n mauwkatten hebben gekregen; te veel hun zin gekregen..

Ik weet het niet; aan de ene kant zeggen mensen; strikt blijven, grenzen aangeven, consequent zijn, aan de andere kant wordt er gezegd; laat de kat de bas zijn in je huis, want dat zijn katten nu eenmaal...

ik heb moeite het beste te doen (voor zowel mij als voor de kat..)
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Het straffen van kittens

Bericht door pearlsofpassion »

Je moet een kat zichzelf laten zijn in huis. Je neemt hem in huis en hij moet daar kunnen leven, niet enkel overleven! Je moet dus aan zijn natuurlijke noden toegemoet komen. Zo moet je voor alles wat niet mag een alternatief proberen vinden zodat hij zich toch nog kan uitleven en ontwikkelen.
Je moet op voorhand goed vastleggen wat mag en wat niet, en daar consequent in zijn. Als je een keer toegeeft moet je daarna 4 keer zo hard werken om het er terug uit te krijgen.

Zo zou jij , Natasja, wel kunnen volhouden dat Dexter zijn plant mag hebben maar de rest niet!
En mariejose, je moet zien dat hij dan iets anders heeft om in te klimmen. Hang desnoods ergens een oude doek op waar hij dan wel in mag (als je de gordijnen niet weg wil doen).
Dan zet je hem als hij het op de verkeerde plaats doet, steeds bij het voorwerp waar het wel mag...

Ze kunnen perfect het onderscheid leren maken! Kleintje maakt hier zelfs het onderscheid tussen kleding (waar ze niet op mag) en andere zaken. Het vraagt wel wat geduld en opletten natuurlijk.
En als er hier na 3 keer rustig verzetten of 'nee' zeggen, nog niet geluisterd wordt dan durf ik wel mijn stem eens verheffen. Dat maakt wel indruk...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie