Perzische kater/ Maine Coon x Noorse boskat

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Perzische kater/ Maine Coon x Noorse boskat

Bericht door Roos en Minousch »

Jammer dat je alleen maar voor kruizingen gaat......
dat houd dit soort praktijken alleen maar in de hand, en het gaat tenkoste van het ras!
en die pers is zonder stamboom, en de ouders ook, is dus niet meer dan een huis, tuin en keuken kat.
2 kittens is veel beter.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Perzische kater/ Maine Coon x Noorse boskat

Bericht door ayla »

Michaelpr schreef: Ik zou eigenlijk ook best graag nog een kitten willen.
Misschien kunnen we nog een kitten nemen als deze 'huisgenoot' heeft gezien hoe lief een kitten is. Gelukkig (voor ons dan!) zijn er atlijd wel kittens beschikbaar, vooral 's zomers.
mijn man wilde er eerst geen, toen mocht ik er 1, uiteindelijk werden het er 2 ;) en zijn we aan het nadenken over een 3e. kan alleen maar voordelen bedenken voor het nemen van een 2e. maar daar zijn hier al genoeg topics over, dus ik zal er niet weer over beginnen... :eshhh:
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Michaelpr
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 aug 2010 12:37
Locatie: Provincie Groningen

Re: Perzische kater/ Maine Coon x Noorse boskat

Bericht door Michaelpr »

Nou, met Isabella gaat het goed :grin:
Ze ligt graag op schoot. Ze heeft haar speel momentjes en haar slaap momentjes :lol:
Ik zie nu ook het begin van nieuwe haartjes, wwaarschijnlijk haar wintervacht :smile:
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Perzische kater/ Maine Coon x Noorse boskat

Bericht door Adriana »

wij hebben sinds kort er twee kleuters bij en het is opmerkelijk hoeveel ze aan elkaar hebben. dat gaat van leren, samen eten, samen spelen, samen een band en steun aan elkaar hebben.
er heeft een week gezeten tussen de komst van Bolle en vanaf het moment dat broer Bolle erbij kwam, is Maks veranderd. bovendien heb ik er nu veel minder zorgen om, hoef er vrijwel niet meer mee te spelen, de andere oudere katten hebben er minder last van want ze richten zich op elkaar (dat speelt bij jullie niet) en als/als je ooit een goed stel later wilt hebben, dan kun je maar beter van erg jongs af aan koppelen in plaats van veel later er nog eentje bij gaan zoeken.
en het scheelt vrijwel niks in zorg en je hebt wat meer voer en kattenbakken en korrels nodig, maar dat zijn denk ik de kosten niet.
het voordeel is dat het kitten zich veel beter ontwikkelt en er is minder kans op vernielen, verveling en mogelijk protestgedrag.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Perzische kater/ Maine Coon x Noorse boskat

Bericht door pearlsofpassion »

Ik ben het helemaal met Adriana eens. Nu heb je nog een erg jong beestje, maar binnenkort wordt dat een puber en dan heb je een heel ander verhaal!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Michaelpr
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 aug 2010 12:37
Locatie: Provincie Groningen

Re: Perzische kater/ Maine Coon x Noorse boskat

Bericht door Michaelpr »

Ondanks al jullie advies hebben we alleen Isabella en niet nog een kitten, omdat dat nu gewoon niet kan. Een week geleden gingen we met haar op bezoek bij een Abessijn en ze reageerden allebei goed. We gaan nu ongeveer iedere 2 weken met Isabella daarheen om ze aan elkaar te laten wennen voor later.
Verder gaat het heel goed met haar. Ze krijgt een dikke wintervacht met kraag en pluimpjes in haar oren. Ze wordt echt mooi. Overdag als we weg zijn slaapt ze en als we thuis zijn wil ze spelen en dat doen we dan ook. Ze is echt heel lief en ligt heel graag op schoot en wordt graag opgetild.
Gebruikersavatar
Queen
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:32

Re: Perzische kater/ Maine Coon x Noorse boskat

Bericht door Queen »

Dat klinkt heel goed Michaelpr. Heel goed dat jullie dit op deze sublieme manier met Isabella doen om te laten wennen. Neem de tijd en wanneer jullie het tijd vinden ........
Veel kroelplezier van het kleine kraagmeisje ha ha
Gr Carla
Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek.
Plaats reactie