Perzische kater/ Maine Coon x Noorse boskat

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Michaelpr
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 aug 2010 12:37
Locatie: Provincie Groningen

Perzische kater/ Maine Coon x Noorse boskat

Bericht door Michaelpr »

Hallo,
Ik ga een kitten adopteren.
Het word of een pers of een Maine Coon x Noorse Boskat.
De kitten zal 3 dagen in de week van half 8 tot half 4 alleen moeten zijn. De kat kan wel naar buiten via een kattenluikje. Er zijn geen andere katten of kleine kinderen aanwezig.
Welke moet ik kiezen?? :grin:
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Perzische kater/ main coonxboskat

Bericht door Meowth »

Allebei, dan hebben ze een speelmaatje.
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Perzische kater/ Maine Coon x Noorse boskat

Bericht door ayla »

daar sluit ik mij helemaal bij aan!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
MBHK
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 04 jul 2010 19:20

Re: Perzische kater/ Maine Coon x Noorse boskat

Bericht door MBHK »

Ik ook! :D Mocht je er ECHT maar 1 willen dan maakt het ras niet zoveel uit. Je zult dan toch echt zelf moeten kiezen! ;-)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Pers_(kattenras)

Wilde eigenlijk deze link toevoegen van de hoofdpagina ;

http://www.dekattensite.nl/kattenrassen ... index.html
De vriendschap van een kat,
is vriendschap voor het leven.
Het is geen hond bekend,
hoeveel een kat kan geven.
Michaelpr
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 aug 2010 12:37
Locatie: Provincie Groningen

Re: Perzische kater/ Maine Coon x Noorse boskat

Bericht door Michaelpr »

Ik denk niet dat ik er twee neem jammer genoeg :-P
Alle kosten worden dan namelijk verdubbeld. Voer, inentingen, sterilisatie enzo.
Dus het wordt toch kiezen. Deze week en volgende week ga ik ze bekijken.
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Perzische kater/ Maine Coon x Noorse boskat

Bericht door Meowth »

Nee hoor qua kosten wordt heus niet alles verdubbeld, je zult daar weinig van merken. Vooral niet van de eenmalige kosten (kattenbak, krabpaal etc En je kunt ze ook laten verzekeren! Dat hoef je de castraties niet te betalen, wel laten doen natuurlijk maar dat was je al van plan.

Succes!
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Perzische kater/ Maine Coon x Noorse boskat

Bericht door Catfish »

Ik vind ook, allebei.
Omdat een kitten het niet leuk vindt om alleen te zijn. Drie dagen is echt te lang. En de kans op slopen wordt zo een heel stuk groter...
Nee hoor qua kosten wordt heus niet alles verdubbeld, je zult daar weinig van merken. Vooral niet van de eenmalige kosten (kattenbak, krabpaal etc En je kunt ze ook laten verzekeren! Dat hoef je de castraties niet te betalen, wel laten doen natuurlijk maar dat was je al van plan.
En ik sluit me helemaal bij Meowth aan.

En geloof me, ,twee kittens is zoooooooooooo leuk......... Ik heb drie katten, waarvan twee kittens, Ik geniet optimaal van ze, en zij ook van elkaar! Ze zijn nu elkaar aan het afbreken ipv mijn meubilair.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Perzische kater/ Maine Coon x Noorse boskat

Bericht door ayla »

ook wij hebben er 2, en echt niet dubbele kosten. valt ontzettend mee en ze zijn dol op elkaar. Veel katten vinden en vooral Kittens het fijner om met zijn 2en te zijn. jij als mens wilt toch ook vriendjes?
kattenverzekering kan ik je aanraden. Hebben we hier ook, en heeft ons al 2000 euro bespaard...
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Perzische kater/ Maine Coon x Noorse boskat

Bericht door pearlsofpassion »

Ik vind ook dat je ze beide moet nemen. Ze worden echt veel gelukkiger als ze samen zijn dan alleen. Ik denk als je een kitten zoveel alleen laat dat het probleemgedrag kan gaan vertonen. Bovendien is de kans veel groter als je een kitten alleen laat dat het je meubilair gaat afbreken en 'kattenkwaad' gaat uithalen, gewoon uit verveling en dan kan het goed zijn dat je nog veel duurder uitkomt dan met 2 kittens. En consultaties bij de DA tellen ook maar enkel he.
Zoals eerder gezegd moet je sommige kosten maar 1 keer doen zoals kattenbak, krabpaal, speelgoed, mandje. Ze zullen nl veel kans samen slapen. Bovendien moet je bij een kitten alleen veel meer speelgoed en krabpaal hebben en creatief zijn en afwisselen om het kitten bezig te houden. En dan heb je daar ook meer kosten aan.

Ik weet natuurlijk ook niet hoeveel tijd je van plan bent te steken in je kat, maar aan 1 kitten alleen heb je veel meer werk dan 2. Spelen, knuffelen,.... Als het de hele dag alleen is, slaapt het de hele tijd en als je thuis bent wil het de hele tijd je aandacht en is de hele nacht wakker! Als je nog geluk hebt, want anders is het overdag wakker en verveelt het zich en is zeker niet gelukkig! Je haalt een kitten op heel jonge leeftijd (zelf 3 maand is nog relatief jong om alleen te zijn vind ik zelf, het is nog steeds een kindje ) weg bij zijn moeder en leeftijdsgenoten en je kan dat nooit helemaal opvangen. Je moet je dat eens voorstellen als een kind....
Als laatste is het zo dat als je een kitten zonder soortgenootjes plaatst het goed kan dat het later nooit met andere katten overeen gaat komen. Het is heel tegennatuurlijk. En dan kan je nooit meer een 2e kat nemen. Als je het een speelkameraadje geeft leert het noodzakelijke sociale vaardigheden.
Het heeft echt enkel voordelen!
En dan heb ik het nog niet gehad over hoe leuk het wel is om 2 kittens in huis te hebben! Echt waar super! Daar kan je enorm veel plezier aan beleven! :-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Michaelpr
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 aug 2010 12:37
Locatie: Provincie Groningen

Re: Perzische kater/ Maine Coon x Noorse boskat

Bericht door Michaelpr »

zo hee, bedankt voor al jullie adviezen!
Ik moet er natuurlijk nog wel over nadenken..
Carolien_h
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 mei 2010 18:07
Locatie: Amsterdam

Re: Perzische kater/ Maine Coon x Noorse boskat

Bericht door Carolien_h »

Hoi Michael,

ook ik kan je alleen maar hetzelfde aanraden. Al ben ik een nieuwe kattenbezitter,ik heb sinds maandag twee broertjes in huis, maar dat is echt veel leuker voor ze. Ik werk ook vier dagen in de week en als ik mijn kat zo vaak zo lang alleen zou moeten laten, zou ik dat echt zielig vinden. Nu hebben ze elkaar en als ik thuis kom zijn ze of met zijn tweeen aan het spelen, of aan het slapen. In ieder geval hebben ze altijd elkaar. En inderdaad, in aanschafkosten zal het echt niet zo veel schelen.

En als ik je nog 1, als is het ongevraagd, extra advies mag geven? Ga ook even kijken in het asiel. Die zitten op dit moment ook overvol met kittens en vaak zijn ze hier al ingeënt, of als ze al wat ouder zijn, zelfs gesteriliseerd. Of, zoals bij mij het geval is, neemt het asiel een deel van de kosten voor hun rekening, zodat ze ook zeker weten dat je het laat doen. Heel goed systeem en wellicht dan ook nog minder duur, dan dat je alles zelf zou moeten betalen.

Dan, veel plezier met kijken en ik hoop dat je leuke kitten(s) gaat vinden. Ik kan je nu al vertellen dat je levendigheid in huis er 100x op vooruit gaat!

Groetjes,
Carolien
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Perzische kater/ Maine Coon x Noorse boskat

Bericht door Dafpoetser »

Carolien, met haar twee knappe jongens van de poezenboot! :verliefd:

Goed advies!
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Perzische kater/ Maine Coon x Noorse boskat

Bericht door castratenkoor »

Ik zou er ook twee nemen. En ik zou ze zeker niet loslaten voor ze gecastreerd zijn.
Liever een ren of cat-proof tuin.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Michaelpr
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 aug 2010 12:37
Locatie: Provincie Groningen

Pers of MC/Noorse boskat 2

Bericht door Michaelpr »

Hallo,
Ik ben nu op bezoek geweest bij de Pers. Volgens de eigenaar is hij volbloed pers (zonder stamboom), alleen het lijkt er niet op. Wat denken jullie?

Dit is de kitten. Hij is 15 weken oud (geboren 7 april). Niet echt een Pers gezichtje of wel?
Afbeelding

Dit is de vader. Hij heeft zelf geen stamboom, maar zijn ouders wel. Ziet er wel uit als een echte pers.
Afbeelding

Nog een foto van de vader.
Afbeelding

Dit is de moeder. Ze heeft niet zo'n gezicht als de vader. Is dit wel een echte pers? Volgens de eigenaars wel.
Afbeelding

Nog een foto van de kitten. Zijn haar ziet er wel Pers achtig uit, maar zijn gezicht niet...
Afbeelding

Wat denken jullie? Is de kitten een echt pers?

Dan heb ik nog een vraag:
Ik lees dat de vacht veel gekamd moet worden. Kost dit echt zoveel moeite. Vindt de kat het erg om zo gekamd te worden? Zou de vacht erg vies worden als de kat vaak buiten in de tuin kwam?

Alvast bedankt voor jullie hulp! :grin:
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Pers of MC/Noorse boskat 2

Bericht door Meowth »

Maakt het uit of het kitten een echte pers is?
Als je het wel uit maakt dien je naar een perzenfokker te gaan.

Of de kat kammen erg vindt hangt van de kat zelf af. De een vindt het heerlijk, de ander niet.
Plaats reactie