Gedragsverandering

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Enzo
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 nov 2022 09:03

Gedragsverandering

Bericht door Enzo »

Goedemorgen,

Ik heb een vraag over onze poes Chloey van 1,5 jaar.
Wij hebben 9 katten in totaal. Ze mogen overal in huis komen, er staan meerder krabpalen, krabtonnen, speelgoed enz. De zolder is ook helemaal ingericht, ze hebben echt heel veel ruimte.

Chloey was een hele lieve, speelse en aanhankelijke poes. In april begon ze zich opeens terug te trekken, speelde niet meer, ging niet meer op de bak enz. Bij de dierenarts bleek al snel dat er iets met haar rug was. Ze kreeg laxeermiddel, ze durfde niet meer te poepen vanwege de pijn en zat dus helemaal vol. Op foto’s was niks te zien of er iets was met haar rug, maar ze reageerde heel fel als de dierenarts eraan kwam. Wij zijn meerdere keren met haar bij een osteopaat geweest, en daar bleek dat er meerdere wervels verkeerd zaten, en haar bekken verdraaid was. Na een aantal sessies was dit gelukkig verholpen.

Maar in haar gedrag is ze verandert, ze speelt niet meer met de anderen, zelfs niet met haar maatje Benny. Zoëy een van de andere poezen, reageert nu heel fel op haar, petsen, blazen, opjagen, iets wat eerst absoluut niet was.
Wij weten ook niet wat er gebeurt is, waardoor ze dat aan haar rug heeft gekregen.
Maar het is zielig, ze is van een hele vrolijke poes, naar een hele sombere poes verandert.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Gedragsverandering

Bericht door Anne »

Het lijkt erop dat ze nog steeds pijn heeft.
Krijgt ze ook pijnstillers?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Enzo
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 nov 2022 09:03

Re: Gedragsverandering

Bericht door Enzo »

Hallo

Nee, Ze krijgt geen pijnstillers meer. En we mogen nu ook gewoon aan haar rug komen. Dat was voordat ze bij de osteopaat was geweest niet zo.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Gedragsverandering

Bericht door Anne »

Wat zegt de osteopaat hiervan?
Of jullie dierenarts?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Enzo
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 nov 2022 09:03

Re: Gedragsverandering

Bericht door Enzo »

Die hebben ons geadviseerd om contact op te nemen met een gedragstherapeut voor katten.
Ik heb al op meerdere sites rond gekeken en informatie ingewonnen, maar ben nog niet verder gekomen. Vandaar dat ik het hier eens probeer.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Gedragsverandering

Bericht door Anne »

Sorry daar ben ik niet zo bekend mee
Maar jij kent je kat het beste
Als jij denkt dat dit door een gedragsverandering komt dan zou je zotvanpoezen eens kunnen vragen, zij heeft wel ervaring met kattengedragsdeskundigen
Haar album vind je hier
https://www.dekattensite.nl/phpBB2/view ... hp?t=32802
Je zou haar een pb kunnen sturen, maar zij woont wel in België
Maar misschien weet ze ook een paar in Nederland

Als dit een van mijn katten zou zijn zou ik het moeilijk kunnen accepteren dat dit enkel door een gedragsverandering komt, mits er meerdere gebeurtenissen hebben plaats gevonden die voor veel stress hebben gezorgd bij je kat

Sterkte, het lijkt me moeilijk en frustrerend om je kat zo veranderd te zien
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Enzo
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 nov 2022 09:03

Re: Gedragsverandering

Bericht door Enzo »

Daarom blijf ik ook zoeken naar een oplossing, ze is teveel verandert.
Dat moet een oorzaak hebben, en ze is nog zo jong.
Dankje voor de tip.
Plaats reactie