Spelen of vechten?

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Gebruikersavatar
Tinkerbel77
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 16 sep 2021 10:23

Re: Spelen of vechten?

Bericht door Tinkerbel77 »

Zotvanpoezen schreef: 16 okt 2022 10:19 Goed dat nu ook Bella eens het initiatief neemt!
Maar het is wel niet goed dat Simba haar constant wil "aanvallen".
Probeer veel met hem te spelen zodat hij zijn energie en/of frustratie ook op een andere manier kwijt kan.
De karakters van beide katten zijn totaal verschillend. Simba wil veel actie en lijkt voortdurend in overdrive, en Bella is het rustige type dat niet van onstuimige spelletjes houdt...
Ja we proberen ook met Simba te spelen, het laserlampje vindt hij erg leuk en doen we dus ook vaak. De karakters zijn inderdaad te verschillend, Simba is inderdaad van de actie en staat altijd gelijk “aan”. En wat gemene spelletjes spelen, zoals in hoekjes duwen.
Gebruikersavatar
Tinkerbel77
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 16 sep 2021 10:23

Re: Spelen of vechten?

Bericht door Tinkerbel77 »

Rik schreef: 16 okt 2022 20:54 Via https://imgbb.com ken dan na het uploaden de tekst bij embedded codes / bbcode hier kopieren.

Bella heeft wel wat strepen op haar staart maar ik dacht eigenlijk ook dat haar flank meer effen was dan gestreept of gevlekt. Als ze echt een tabby is dan zou ze dus volgens de fokker die Annet kent actiever kunnen zijn (dan is het ook de vraag of dat niet onderdrukt wordt door het nog actievere gedrag van Simba ;) ).
https://ibb.co/s9F6487
https://ibb.co/xFxcNg0
Gebruikersavatar
Tinkerbel77
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 16 sep 2021 10:23

Re: Spelen of vechten?

Bericht door Tinkerbel77 »

Oh dit gaat niet goed zo te zien😂
Gebruikersavatar
Tinkerbel77
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 16 sep 2021 10:23

Re: Spelen of vechten?

Bericht door Tinkerbel77 »

Afbeelding
Afbeelding
Cerna

Re: Spelen of vechten?

Bericht door Cerna »

Ze is echt een mooie poes en zo prachtig opgemaakt met die eye-liner rond haar ogen.
Ik heb gegoogled op silver shaded tabby om te zien of die combinatie bestaat (er zijn tegenwoordig zoveel combinaties), maar ik vind 'em niet.
Ik denk dat we even moeten afwachten of het tabbypatroon nog gaat verdwijnen.
Wanneer ze namelijk toch tabbybloed in zich heeft dan kan het ook zijn dat ze de orkaankracht van Simba - wanneer ze wat ouder is - wel kan trotseren. Is ze een echte shaded dan zal ze een timide poesje zijn en blijven.

Maar wat staat er op de stamboom?
Gebruikersavatar
Tinkerbel77
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 16 sep 2021 10:23

Re: Spelen of vechten?

Bericht door Tinkerbel77 »

We hebben Bella bij vrienden vandaan, moeder en vader hebben zeker een stamboom en zijn getest. Dit was het eerste nestje van moeder Hailey en kwamen 2 mooie zusjes uit. Ze waren net een tweeling, bijna geen verschil. Helaas hebben ze geen stamboompapieren geregeld en was dat volgens hun veel geregel, dat weet ik verder ook niet. Vader was volgens mij silver tabby spotted. Dat zou ik even moeten vragen. De eyeliner is zo mooi om haar oogjes, net als onze hond Angel, maltezer, die heeft dat ook.
Als Bella alleen is, zonder Simba, zien we een kitten die veel energie heeft en lekker druk kan spelen. Maar ook weer heerlijk relaxed kan zijn
Plaats reactie