Gaudi wel/niet herplaatsen?

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Gaudi wel/niet herplaatsen?

Bericht door Robijn »

Voor degenen die het verhaal Robijn / Gaudi kennen:

Vanmiddag (!) komen ze Gaudi om 14.00 uur ophalen...
Door Gaudi te herplaatsen zal zowel Robijn als Gaudi gelukkiger gaan worden, zegt mijn verstand. Gaudi kan eindelijk zijn energie kwijt, als hij straks naar buiten mag, en Robijn krijgt haar rust.
Maar waarom voelt het dan niet goed?... :cry:

Mijn verstand zegt ook dat het egoïstisch is om ze gedwongen bij elkaar te laten leven, dat ik beide katten tekort doe, en dat Gaudi niet op korte termijn zal ophouden met haar te
bespringen/bijten/opjagen en te pesten, en beide katten dus helemaal niets aan elkaar hebben... Ik ben dan wel gelukkig met ze, maar ze zijn niet gelukkig met elkaar, en zullen dat waarschijnlijk ook nooit worden..

Mijn gevoel daarentegen zegt dat de perfecte wereld niet bestaat en dat Gaudi op een
gegeven moment Robijn wel meer met rust zal laten, als ie wat ouder is, en dat het uiteindelijk wel goed komt tussen die twee. Het heeft gewoon wat meer tijd nodig, en ik ben gewoon te ongeduldig...

Mijn verstand zegt dus dat ik Gaudi moet herplaatsen, maar mijn gevoel zegt dat ik Gaudi juist moet houden. Dat ik hem niet als een stuk vuil moet wegdoen..
Moet ik nu naar mijn verstand of naar mijn hart luisteren?
Naar mijn idee is het beter om naar je verstand te luisteren, en rationeel te zijn, maar is dat ook zo?
Die immense twijfel... Loop al dagen te janken.. :cry:
Ik had een goed gevoel over Gaudi's herplaatsing, vooral omdat het een goed adres is waar ik een goed gevoel bij had/heb, maar nu het écht dichtbij komt, begin ik toch weer te twijfelen..

Wat is nu het beste, niet voor mij, maar voor Robijn en Gaudi?
Vinden jullie ook dat het beter is om Gaudi te herplaatsen, of vinden jullie dat ik te snel de handdoek in de ring gooi?
Ik besef dat ik wel erg laat ben om nu nog raad te gaan vragen, maar ja, ben zo aan het twijfelen, en zo gespannen. Sorry dat ik nu op het laatste moment de twijfeltrut ga uithangen, maar heb dringend behoefte aan een beetje steun/advies, denk ik...
Alvast bedankt voor jullie advies / steun!!!!
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: HELP!! GAUDI WEL/NIET HERPLAATSEN??

Bericht door Catfish »

Het lijkt me de goede beslissing. Mijn beste vriendin heeft pas geleden haar geliefde poes herplaatst omdat ze de twee anderen (vooral eentje) in elkaar sloeg. En nu heerst er vrede.......

Dus ik denk, ook naar wat ik in je album gelezen heb, dat je vooral Robijn een groot plezier doet. Ik lees net op je topic over zijn nieuwe huisje, ziet er goed uit! En als het bij jou goed voelt, doen!
Alleen jammer dat hij geen kattenvriendje meer heeft dan, is hij wel gewend.

Ik weet hoe het voelt, heb ik het verleden ook een poes moeten herplaatsen die de rest en mij kapot krabde, was een wilde boerderijkat. Ze heeft nog jaren op wederom een boerderij muizen gevangen. Ik voelde me in het begin vreselijk, maar toen ik foto's en verhalen van haar kreeg zag ik hoe gelukkig ze was, en de rust hier was heerlijk...
Dus ik snal dat je twijfelt, maar soms is het gewoon de beste beslissing. Ga eens in de poezelige schoentjes van Robijn staan, ik denk zo dat je haar wel een plezier doet...

Heel veel sterkte!!!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: HELP!! GAUDI WEL/NIET HERPLAATSEN??

Bericht door jennli »

Na al je overwegingen kun je niet tegen jezelf zeggen dat je haar weg doet als een stuk vuil. Je doet het omdat je het juist goed wilt doen voor je beide katten. Je hebt zelfs een nieuw thuis voor Gaudi gevonden! Een speelmaatje er bij voor Gaudi had je nog kunnen proberen, maar met het risico dat het gedrag misschien toch niet veranderd. Dan zit je met twee extra waar je je erg aan hecht.

Tuurlijk is het moeilijk en verdrietig. Sterkte vandaag!
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: HELP!! GAUDI WEL/NIET HERPLAATSEN??

Bericht door Adriana »

tuurlijk is het een verdrietige dag maar net zoals Stella schrijft: denk vooral aan het levensplezier van Gaudi daar in die geweldige omgeving en je lieve Robijn, die weer helemaal zichzelf kan gaan worden, zonder angst en stress en klein lief plaaggeestje.
voor je katzels is het de allerbeste oplossing, nu jij nog door de zure appel heen en laatste knuffel.. hij komt hardstikke goed terecht en je blijft hem toch volgen?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: HELP!! GAUDI WEL/NIET HERPLAATSEN??

Bericht door nellebel »

je hebt alles geprobeerd en niets heeft gewerkt. tussen die 2 is het geen wennen meer, ik denk niet dat dat nog goed komt. gaudi is gewoon veel te actief en speels voor robijn en die 2 passen niet bij elkaar.
het feit dat je twijfelt is logisch, je houdt van hem, maar je verstand zegt je duidelijk dat dit voor niemand goed is.
hou jezelf dat voor. ben trots op jezelf dat je zo'n beslissing neemt. er zouden er genoeg zijn die egoistisch zijn en die katten ongelukkig laat wezen omdat ze zelf geen afstand willen doen. moet ook eerlijk bekennen dat ik niet weet of ik het zou kunnen. respect voor je beslissing.
maak afspraken met die mensen dat je gaudi graag wilt volgen. af en toe een foto of verhaaltje, en dat mocht hij ooit om wat voor reden er weg moeten, dat ze jou eerst bellen.
Je maakt hier gaudi en robijn zo gelukkig mee. hou die gedachte vast. en als je dan over een paar weekjes lekker zit te kroelen met robijn op schoot denk je aan gaudi die door de bossen krost achter andere katten aan en achter de vogeltjes, dan komt die glimlach ook op je gezicht, langs de pijn in je hart die je nog wel even zult voelen. veel sterkte vandaag en wij zijn er hier voor je.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: HELP!! GAUDI WEL/NIET HERPLAATSEN??

Bericht door ayla »

Sluit me aan bij de reacties van anderen. Je hebt het geprobeerd en hebt afgelopen weken gekeken naar de beste oplossing. Kan me indenken dat het nu zo vlak voor het moment het anders voelt. het zal ook zeker moeilijk zijn de eerste tijd, maar zoals je laatst in je fotoalbum al opmerkte durft Robijn zoveel meer en ziet ze er relaxter uit als Gaudi buiten is. je maakt denk ik de juiste keuze. Je wilt beide beestjes gelukkig zien en dat doe je denk ik op deze manier. Voel je niet schuldig naar Gaudi toe, je hebt alles uitgezocht voor een warm mandje en echt je best gedaan.

Sterkte vandaag!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
catsini
Poema
Poema
Berichten: 266
Lid geworden op: 06 mar 2011 14:03

Re: HELP!! GAUDI WEL/NIET HERPLAATSEN??

Bericht door catsini »

.
ja, ik sta er anders tegenover, als het niet goed voelt?
dan weet je genoeg, ik ga altijd op mijn gevoel af, dan weet ik genoeg.ik zou het niet durven,
je krijgt zo een gigantisch schuldgevoel.
zet ze eens even apart, wat rescue druppeltjes geven, dat ze wat rustiger worden,
je zal heel veel geduld moeten hebben.
ik heb hetzelfde gehad, jaren geleden hadden we een kater, toen kwam er een lapjespoes bij << de vorige lapjes >> die maakte ruzie met elkaar, maar de kater weegde 9 kg. en de lapjespoes was een sprietje, ik was altijd stressig omdat ze pas 7 of 8 maanden was.
na 3 maanden heb ik ze een nacht in de garage opgesloten, eens kijken hoe dat ging.
hield mijn hart vast, hoe dat afliep.
vanaf die keer, ze accepteerde elkaar, maar soms tegen de avond, dan maakte ze eens flink ruzie met elkaar, maar het kleintje, dat was een felle, maar zo blij dat ik ze bij ons heb gehouden.
je houd zo van ze, je wil ze allebei niet missen, dat is het ergste.
wil je niet aan het twijfelen brengen, als Gaudi eenmaal weg is.....
het verschil is wel met de poezen van je, ze waren allebei niet bang, de kater accepteerde de kleine niet, hij was hardstikke jaloers
welke beslissing je ook maakt, achteraf weet je pas of het de goede was, of niet! dat is het ergste.
groetjes, Catsini.
Laatst gewijzigd door catsini op 21 feb 2012 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
I'll Stay here forever, Winny* en Miets* Patty en Moessey....
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: HELP!! GAUDI WEL/NIET HERPLAATSEN??

Bericht door Robijn »

Lieve lieve mensen,
Heel erg bedankt voor jullie medeleven en jullie advies!
Vanochtend toen ik wakker werd en Gaudi op de vensterbank van het slaapkamerraam verlangend naar buiten zag staren, terwijl hij allemaal prrtt-geluidjes zat te maken, wist ik dat ik nu niet meer moet twijfelen. Hij is echt een jonge kat die bruist van levenslust en die geniet van het buiten zijn, en zijn jachtinstinct wil volgen, maar hier binnen lukt dat niet, en buiten vast aan een lijntje ook niet.... Het enige waar die op kan jagen is op Robijn .(ze zit momenteel naast me, met mij te kroelen en mij kopjes te geven; schatteke; het is net of ze voelt dat ik verdrietig ben).
Maar ipv verdrietig, moet ik moet juist blij zijn dat ik zo'n goed adres voor hem heb gevonden, en ik weet zeker dat ie daar heel gelukkig gaat worden, en Robijn ook, als ze niet meer op haar tenen hoeft te lopen.
Ik had gehoopt dat Robijn en Gaudi maatjes zouden worden, maar na 6 maanden proberen zit dat zit er helaas niet meer in, denk ik..
Ben heel, heel blij dat geen van jullie zegt dat ik het te snel heb opgegeven, en dat ik Gaudi moet houden, daar was ik even bang voor, en dat jullie allemaal vinden dat het beter is om Gaudi te herplaatsen (behalve Catsini, lees ik nu, nu ik mijn bericht wil plaatsen - maar dat is dan 1 van de 6 reacties). Ondanks haar twijfel, weet ik toch écht zeker dat ik de beste beslissing ga nemen, hoe moeilijk die ook is..
Ik weet dat het beter is, maar, God!!, wat zal ik hem gaan missen!!!
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Vanmiddag komen ze Gaudi ophalen om 14.00 uur. Ik ga vragen of ze mij via de mail op de hoogte willen houden. En als ik dan over een tijdje een mail krijg dat Gaudi het geweldig naar zijn zin heeft, en ik Robijn hier ontspannen zie rondlopen, dan ben ik pas echt gelukkig en gerustgesteld.. Over een tijdje, als ie echt gewend is, wil ik hem dan gaan opzoeken.
Maar nu moet ik nog even door de zure appel heenbijten, zoals Adriana het zegt...

Denken jullie aan mij vanmiddag en vanavond als ik zit te JANKEN van verdriet?!
Nogmaals, bedankt voor jullie steun; had ik echt even nodig..!
Laatst gewijzigd door Robijn op 21 feb 2012 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: HELP!! GAUDI WEL/NIET HERPLAATSEN??

Bericht door Adriana »

het is altijd moeilijk persoonlijke gevoelens niet op katzels te projecteren.
Gaudi is jullie waarsch heel veel sneller vergeten dan andersom! en Robijn zal zijn rooie spring in het veld ook niet missen en jij hebt een hele goeie beslissing genomen en ook nog erg goed zelf geregeld! komt allemaal heel goed en vandaag even kiezen op elkaar en nog wat extra knuffels.
en wat zullen zijn nieuwe baasjes blij met hem zijn!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
catsini
Poema
Poema
Berichten: 266
Lid geworden op: 06 mar 2011 14:03

Re: HELP!! GAUDI WEL/NIET HERPLAATSEN??

Bericht door catsini »

goed van je, dat je toch een beslissing hebt genomen.
het gaat om het geluk van je katten, een goede raad, of je er wat mee doet?
laat Robijn alleen :grin: als ze zo bang is, dan heb je dadelijk hetzelfde probleem!
heel veel sterkte vandaag,
dikke knuffel voor Gaudi,
groetjes, Catsini.
Laatst gewijzigd door catsini op 21 feb 2012 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
I'll Stay here forever, Winny* en Miets* Patty en Moessey....
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: HELP!! GAUDI WEL/NIET HERPLAATSEN??

Bericht door Robijn »

Bedankt Adriana! Ik denk dat je gelijk hebt, en Gaudi straks, als ie gesetteld is, voor geen goud meer terug wil naar mij! En ik denk ook dat Robijn straks blij en opgelucht is als Gaudi weg is, en zij niet meer bang hoeft te zijn dat hij haar steeds bespringt en zijn tanden zet in haar, en ze zich nooit meer in haar vervoersbakje hoeft te verschuilen voor hem. Ze heeft al genoeg stress in haar leven gehad en ze verdient nu een rustig relaxed leventje zonder stress...
En inderdaad, de nieuwe baasjes van Gaudi krijgen een GEWELDIGE kater mee!
Zowel Robijn als Gaudi zijn SUPERkatten en ik hou enorm van ze!! Ze verdienen allebei het beste!
Ik waardeer het enorm dat jullie me een hart onder de riem steken!
Gisterenavond kreeg ik even 'cold feet', en raakte ik in paniek, maar ik weet nu dat ik moet doorzetten..
Laatst gewijzigd door Robijn op 21 feb 2012 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: HELP!! GAUDI WEL/NIET HERPLAATSEN??

Bericht door nellebel »

ik zal aan je denken vanmiddag en vanavond. het lijkt me zo'n moeilijke beslissing, maar zoals ik al eerder schreef veel respect voor je. ik denk echt dat het het beste is voor iedereen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: HELP!! GAUDI WEL/NIET HERPLAATSEN??

Bericht door Anne »

Heel veel sterkte vanmiddag en de komende tijd. Kan me voorstellen dat je er enorm verdrietig van bent. Je bedoelt het zo goed en je kan het ze niet uitleggen. Gelukkig zijn dieren heel nuchter en jij laat Gaudi los omdat je weet dat het beter is. Je kijkt voorbij je eigen verdriet en zet het belang van je katten voorop.
Nogmaals heel veel sterkte
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: HELP!! GAUDI WEL/NIET HERPLAATSEN??

Bericht door BillyJean »

Hoi Mariska,
je hebt zolang geprobeerd , gewikt en gewogen, en je bent tot een goed besluit gekomen. Vandaag heb je last van schuldgevoel en de emoties die hiermee samen gaan. Maar ik denk dat het voor beide katten het beste is. Gaudi zal even moeten wennen, maar ik denk, als ik het zo lees, dat dat heel snel goed zal gaan. En Robijntje krijgt rust, heerlijk toch. Het is moeilijk, dat weet ik, maar m.i. is het de juiste beslissing. STerkte vandaag!
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: HELP!! GAUDI WEL/NIET HERPLAATSEN??

Bericht door pinguin »

Hoi robijn
Ik heb niet alles gelezen. Maar wat ik heb gelezen is dat je er echt alles aan heb gedaan om het wel te laten werken. Dat je nu voor gaudi een nieuw mandje heb gezocht vind ik knap. Je heb gehandeld in het belang van je katten.

Hoe is het nu met jouw?
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Plaats reactie