Na sterilisatie ruzie tussen de vrouwtjes

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Na sterilisatie ruzie tussen de vrouwtjes

Bericht door MarjanR »

Nee, niet inwrijven. Gewoon wat druppelen op een doekje en het doekje laten slingeren.
De katjes rond het snoetje aaien, omstebeurt (eerst bij Bo, en dan Roxy) zodat je ze weer bekend maakt met elkaars geur.
Niets forceren hoor.

Sterkte, dit is niet leuk :(
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Corrina
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 12 nov 2010 00:54
Locatie: Noord-Holland

Re: Na sterilisatie ruzie tussen de vrouwtjes

Bericht door Corrina »

Nadat mijn Puck gesteriliseerd was, en een rompertje droeg, moest Indy ook niets meer van haar weten. Blazen en grommen, een week lang! Ik had ook het gevoel dat Indy er gewoon onzeker van werd; wie is dat monster?
Puck waste ook haar rompertje mee en ik ben er wel van overtuigd dat die al lang niet meer naar de DA rook. Het was het rompertje zelf! Dat zag er raar uit, vooral doordat puck haar nekharen naar voren werden gedrukt door het kolletje van de romper. Een uur nadat het rompertje uit was ging het al beter, en de dag erna was er niets meer aan de hand. Wellicht heeft zo'n kap hetzelfde effect? De kat ziet er niet meer "kats" uit en wordt niet meer geaccepteerd?
Gebruikersavatar
Eefje88
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 apr 2011 09:15
Locatie: Dendermonde

Re: Na sterilisatie ruzie tussen de vrouwtjes

Bericht door Eefje88 »

Hé waren we dit weekend een ganse avond en nacht niet thuis geweest, en raad eens toen we terugkwamen...
Ja! Ze liepen terug samen de trap op en af alsof er niets gebeurd was, kwamen samen eten zonder gegrom of geblaas! Dus plots moet Bo dan toch hebben beseft dat dat monster met de kap écht wel haar vriendinnetje was :)
En ik héél blij natuurlijk! Bedankt voor de tips, heb de valeriaan dus niet nodig gehad (maar nu weet ik wel hoe het moet)
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Na sterilisatie ruzie tussen de vrouwtjes

Bericht door MarjanR »

Nice!!! Ik ben blij te lezen dat de dames het weer gevonden hebben saampies :edance:
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Plaats reactie