Wie heeft ervaring met Temgesic?

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
paasnini

Re: Wie heeft ervaring met Temgesic?

Bericht door paasnini »

Hier ook een vette "ervaringsdeskundige" helaas hebben wij afscheid moeten nemen van onze kat na 7 maanden vechten, dit als gevolg van meerdere foute diagnoses en daardoor te laat de juiste diagnose, daarnaast heeft een kennis twee katten gehad met pancreatitis en heeft mijn schoonmoeder een kat met pancreatitis.

Wij zijn terecht gekomen bij Drs Ronald van Noort van de faculteitskliniek in Utrecht, ik kan hem iedereen aanraden.

Wat ik tot nu toe mis is de standaard toediening van 1/4 Zantac per dag, katten met pancreatitis hebben veel last van maagzuur.
Daarnaast hebben veel katten met pancreatitis die verstoppingen hebben geen peristaltiek in de darmen, hier is een humaanmiddel voor dat alleen door de apotheek in Utrecht aangeboden kan worden.

Eetlustopwekkers zijn echt uit den boze bij Pancreatitis deze belasten de lever veel te zwaar belasten en pancreaspatientjes hier erg beroerd van worden.
Enzymen zijn nodig als er duidelijk sprake is van ernstige gewichtsafname en wel eten, echter veel katten reageren slecht op enzymen en gaan er van spugen. Beste manier is de enzymen door voeding te mengen (danwel joghurt, creatieve oplossing overigens) en dat een half uur voor toediening te laten staan.

Ik ken het drama van de stopdag van Cerenia en toen ik het gaf was het voorschrift nog om de 3 dagen, die dag was echt een hel.

Let er ook op dat veel pancreaspatientjes galgangonsteking krijgen en suikerziekte!
Plaats reactie