een kat met een snelwerkende schildklier, het kan ook een alvleesklierontsteking zijn.
de klachten zijn bijna hetzelfde, alleen met bloedonderzoek is het duidelijk aan te tonen.
we hebben de dierenarts gevraagd om bloedafname voor de alvleesklier ( ze had grijze ontlasting) toen de lab. uitslag binnen was, zei de dierenarts, ze heeft alvleesklierklachten, geef haar maar Zymoral over het eten.
Winny is vanaf dinsdag opgenomen bij een andere dierenkliniek. ( 11 december 2012)
zaterdag tot zondagmiddag was de vorige da, waar Winny onder behandeling was, niet bereikbaar, gebeld er naar toe gereden, niets , alles gesloten, eindelijk was hij er, pas zondagmiddag!!! gevraagd naar een pijnstilling of antibraakmiddel, heeft hij me metoclopramide oplossing, 2 x daags 0.5 mg meegegeven, dat durfde ik niet te geven,
Contra-indicatie: Darmobstructie, darmperforatie, maagdarm bloeding, pancreas ontsteking, weer terug, gaf hij me en pro biotica mee ze was zieker en zieker, diarree, al geprobeert met dwangvoeding, daar spugde ze weer van,
en maar wachten,
dinsdagmorgen weer de da gebeld, om 5 half 6, ik lig in bed, bel maar om kw. voor 9 terug, weer gebeld, kom maar om half 5. weer gebeld, in gesprek, en weer een paar keer gebeld, gesprek
ze beweegde niet veel meer, haar ademhaling ging heel snel.
andere dierenkliniek gebeld, kon ik direct komen, ik dacht dat ze al overleden was.
onderzoek, de dierenarts zei direct, pancreas ontsteking, de vorige dierenarts heeft een verkeerde diagnose gesteld,
Zymoral daar was ze zo ziek van, ze had er een afkeer van. gelijk infuus en sonde voeding, de mail van het lab. laat ik me altijd doorsturen, dat was nu een geluk, hoefde ze niet ekstra bloedonderzoeken te doen, de lab.uitslagen van de lever nieren en suiker door gemailt, en daar zag de dierenarts direct, dat de leverwaarde in september wat verhoogt waren, daar was toen al een probleem aan de pancreas, hij heeft Winny onnodig pijn laten lijden, dat is pure dierenmishandeling!!!
vandaag komt ze naar huis, ze eet , geen diarree, niet overgegeven.
we hopen Winny een mooie oude dag te geven, zonder pijn, daar heeft ze recht op.
als iemand info. wil hebben over de da, waar de verkeerde diagnose is gesteld, en laks omgaan met hun patiéntje, stuur me een pb berichtje.
dat is vreselijk, de ene stommiteit op de andere, dat geloof je toch niet?
----------------------------------------------------------------------------------
na een paar weken heb ik een gesprek gehad met de 2 dierenartsen, ze bleven maar doordrammen, dat het heel goed met Winny ging!!
uiteindelijk gaven ze hun fouten toe, ze hebben de 3 dagen opname vergoed, anders was ik naar het veterinair tuchtcollege gestapt.
maar ik was laaiend woest, we zijn iedere week met haar naar de dierenarts geweest, ook op zondag, en de nodige keren gebeld, omdat ik het niet meer wist, wat ik nog beter voor haar kon doen. en dan nemen ze me niet serieus!!
ik heb al 2 katers gehad, die door stommiteiten van dierenartsen overleden zijn, maar dat gebeurt me geen 3 de keer, ik zit er bovenop, we gaan nu naar een internist met Winny.
ze was afgevallen van 3 kg in februari 2012, 11 december 2012, dag van opname was haar gewicht nog maar 1.98 kg.
haar gewicht is nu 2.740 kg.
een paar weken na de opname..