Kitten poept niet?

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Kitten poept niet?

Bericht door Ikey »

Wat fijn dat hij opknapt! Een goed teken dat hij je mandarijn jat ;)

Ik weet niet precies hoe dik z'n buikje is, maar ik begreep ook dat hij nu heel veel eet. Daar kan hij ook een dik buikje van krijgen. Weet niet of dit een stomme opmerking is, ben zelf ook niet zo ervaren ;)

Wat het ontwormen van Flo betreft..ik heb online ergens gelezen dat vlooien de wormen kunnen eten die uit de kat komen en de kat kan dan door het eten van de vlo besmet raken met de wormen. Misschien is het verstandig Flo al wat eerder te ontwormen. Bijvoorbeeld als jullie de vlooien kwijt zijn. En zoals ik al eerder zei, onze DA zei dat het geen kwaad kon.

Noodle heeft wel echt veel vlooien, zeg! Diesel had er maar 5 rondlopen, geloof ik..
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Anne87

Re: Kitten poept niet?

Bericht door Anne87 »

Dankjewel! Ik ga het even met I. overleggen vanavond, om Flo vandaag of morgen al te ontwormen.
En ja, hij heeft echt flink wat vlooien. Heb hem een half uur geleden weer uitgekamd en er kwamen nu drie dode vlooien en wederom een flink aantal eitjes van hem af. Hij zit dus echt goed onder. Flo heb ik daarna ook gekamd, maar daar kwam weer niks vanaf. Gelukkig maar, één kat met vlooien is al vervelend genoeg. Ben in ieder geval blij dat ze vandaag wel allemaal dood waren.
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Kitten poept niet?

Bericht door Ms Maaike »

Voor de vlooien zou ik toch Stronghold gebruiken. Dat kun je gerust met kittens gebruiken (wel even kijken of je dan de juiste variant hebt).
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Anne87

Re: Kitten poept niet?

Bericht door Anne87 »

We hebben van de DA advantage gekregen, dus we gebruiken die. :-) Maar dankjewel!
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Kitten poept niet?

Bericht door Ms Maaike »

Ah ok, ook een prima middel. :) Ik dacht dat je alleen met die kam bezig was, vandaar. :) Goed dat het aanslaat in ieder geval!
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Anne87

Re: Kitten poept niet?

Bericht door Anne87 »

Nee, ik kam hem naast het ontvlooien met spul. Doe ik standaard elke week bij Flo, zodat ze eraan went voor als er wat is, en daarnaast is het een mooie test om te zien of ze vlooien heeft. Dat wil ik bij Noodle ook gaan doen.
En vind het verstandig om te kijken of ik bij Noodle nieuwe levende vlooien zie. Dus vandaar dat ik hem naast het gebruiken van Advantage nog elke dag kam. ;-)
Anne87

Re: Kitten poept niet?

Bericht door Anne87 »

Sinds Noodle ontwormd is, is hij aan gaan komen. Gisteravond woog onze stoere jongen maar liefst 1701 gram! Dit gaat de goede kant op.
Nina-Pippi-Loes
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 05 nov 2012 17:08

Re: Kitten poept niet?

Bericht door Nina-Pippi-Loes »

Je moet het zo zien dat de wormen zijn voeding op hebben gegeten, waardoor hij dus niet goed aangekomen is. Nu met kwalitatief goed voer zal hij goed aan gaan komen als hij goed eet. Je zou ook nog wat energierijk voer kunnen geven als A/D maar ook gewoon wat visolie of andere omega-3 olie (als koolzaadolie) over zijn voer kunnen doen. Doe ik ook bij mijn matig etende katje voor de extra calorieen. Veel succes en plezier met Noodle. :grin:
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kitten poept niet?

Bericht door eveline1982 »

Lekker om te horen Anne! Zoals ik al zei, gaat helemaal goed komen nu hij bij jullie is :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Anne87

Re: Kitten poept niet?

Bericht door Anne87 »

Ja ik weet het, met wormen is het heel moeilijk aan te komen. We hadden dus ook verwacht dat hij vanaf een paar dagen na de ontworming in gewicht toe zou gaan nemen. We wegen hem wel elke dag, maar daarbij noteren we dan ook wat er die dag gebeurd is (bijv. ontworming of ontvlooiing) of andere 'stressvolle' gebeurtenissen. Op die manier hopen we wekelijks een vooruitgang te zien in zijn groei. Vandaag was het 1717 gram, dus er zit zeker schot in!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kitten poept niet?

Bericht door Dinky »

Heerlijk dat het nu de goede kant op gaat :)
Ga zo door Noodle!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Nina-Pippi-Loes
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 05 nov 2012 17:08

Re: Kitten poept niet?

Bericht door Nina-Pippi-Loes »

Nou dat is inderdaad fijn. Ik denk dat het met jullie goede zorgen helmaal goed met hem gaat komen. En niet teveel stressen als hij een dagje wat minder aankomt want dat maakt hij op andere dagen wel weer goed. :smile:
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Kitten poept niet?

Bericht door Ikey »

Hartstikke fijn dat het beter gaat en dat hij goed aankomt!
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Anne87

Re: Kitten poept niet?

Bericht door Anne87 »

1847 vanavond! Het gaat zo goed met hem! Vanochtend toen ik naar hem toe ging had hij voor het eerst in anderhalve week bijna al zijn brokjes op. Goed teken dus! Ook zijn natvoer gaat er nog steeds hard in. Hij weet inmiddels wat zijn bakje voor natvoer is (wat Flo ook weet), en zodra ik die bakjes op pak word ik inmiddels gevolgd door twee luidkeels miauwende/piepende katten. Vanavond hebben ze voor het eerst tegelijk bij I. op schoot gezeten/gelegen. En overdag breken ze nog steeds samen het huis af. We dachten dat het kittenproof was hahaha, niet dus. Er zijn wat planten gesneuveld (gelukkig wel de planten die we stiekem toch al lelijk vonden maar ja, cadeau gekregen dus wat moet je?), en een vaas omgegaan. En vandaag landde hij met zijn voorpootjes in mijn glas drinken, toen hij met een snoekduik op het computerbureau sprong. Nou ja, het zijn allemaal tekenen dat Noodle zich hartstikke fijn voelt.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kitten poept niet?

Bericht door eveline1982 »

Hahaha helemaal bijgekomen dus! Lekker en wat zal dat een heerlijk gevoel geven :) . En ach als die planten toch al je smaak niet waren, kan je nu dus mooi de poes de schuld geven hahahaha
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie