Kitten poept niet?

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Kitten poept niet?

Bericht door Ikey »

Arme Noodle :( Ik kan me voorstellen dat je het ontwormen nu even niet ziet zitten. Toch ook weer een belasting op zijn darmen, wat misschien harder aankomt omdat hij ziekjes is. Misschien dat je paar dagen langer kunt wachten of een weekje? Ik denk dat Noodle inmiddels al een aantal keer ontwormd is bij jullie, dus het kan denk ik geen kwaad even deze ontsteking af te wachten.
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Anne87

Re: Kitten poept niet?

Bericht door Anne87 »

Nou, ik heb net toch maar even gebeld over zijn medicijn, vanwege Metacam-gerelateerd. DA-assistente gaf aan dat ze de verhalen kent, maar niet van deze versie en dan ook nog eens oraal. Ze zei dat het in principe veilig moet zijn om het hem 5 dagen te geven via oraal gebruik, als we maar goed op de dosis letten. Dus dan ga ik het toch doen. Ze is een goede vriendin van me, en ik vertrouw haar erin, als zij dit zegt.

En Ikey, inderdaad, dat is de reden waarom ik het niet zie zitten nu. Toch weer een extra belasting op zijn darmpjes, en hij is momenteel al aan het knokken tegen die ontsteking in zijn lijf, dus dat dan ook nog lijkt me erg veel. Ik denk dat ik die ontworming sowieso tot maandag uitstel. Dan moeten we naar de DA voor controle van zijn gezwollen knie, koorts, en oortjes, en dan kan ik meteen vragen wat zij aanraden over het ontwormen, wanneer hij daar gezond genoeg voor is dus...
Anne87

Re: Kitten poept niet?

Bericht door Anne87 »

Volgens mij gaat het - redelijk - goed met Noodle nu. Hij is ten opzichte van dinsdag (waar hij gewogen werd bij de DA) 20 gram aangekomen. Dat is voor zijn doen nu even weinig, maar hij eet dan ook gruwelijk slechts sinds dinsdag. Ik denk dat hij zich nog niet helemaal lekker voelt. Aan de andere kant racet hij het huis door en stoeit als een gek met Flo. Dus dat is dan wel positief.
Verder is de band tussen die twee echt verbeterd sinds dinsdag. Ik weet niet, het ging al wel goed, maar dinsdag is Flo de hele dag bij hem gaan liggen en heeft hem gewassen enzo. Nu stoeien ze nog steeds vrij ruw, maar het wassen van elkaar gaat door. Maar een paar likjes elke keer, maar toch. En ze liggen veel bij elkaar en zoeken elkaar steeds meer op. Dat is dan in ieder geval iets positiefs.

Oh ja, en ik heb na wat zoekwerk op het forum nieuw kattengrit besteld. Classy Cat, één zak. Eerst maar eens proberen wat ze ervan vinden, voordat ik 30 kg in huis heb staan. En kon er keurig via een kerstactie graanvrij hondenvoer bij bestellen. Altijd leuk voor Kyra als snoepjes oid. Dus heb dat ook maar gedaan. Nou ja, ik ben benieuwd! Met de feestdagen duurt het vast iets langer voor het in huis is, maar dat maakt niet uit, ik heb nog wat grit staan.
En de Catit senses speelrail is ook besteld. Noodle is fan van alles wat beweegt, dus ik hoop dat hij dit ook grappig vindt. En anders ga ik er eten in doen. Wie weet vindt hij dat wel leuk en gaat hij beter eten. We zullen zien...
Anne87

Re: Kitten poept niet?

Bericht door Anne87 »

Ik heb besloten dat ik alles rondom Noodle (en natuurlijk Flo) op 'papier' wil zetten. Leuk voor later, maar ook handig want als ik het online doe, zijn er mogelijk mensen die er wat aan hebben. Het forum is hier in mijn ogen niet heel geschikt voor, om een dagboek bij te houden, dus heb ik daar een blogspot voor aangemaakt. Mocht je dus willen weten hoe het in het algemeen met Noodle en Flo verder gaat, behalve alleen de problemen, dan ben je altijd welkom om een kijkje te nemen. En omdat ik niet weet of ik die website hier mag posten, staat hij in mijn profiel.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kitten poept niet?

Bericht door Dinky »

Leuk zoals je het opgeschreven hebt :-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Anne87

Re: Kitten poept niet?

Bericht door Anne87 »

Dankje. :) Ik vond het leuk om voor mezelf een dagboekje bij te houden, maar hoop ook dat als iemand googlet op een bepaald probleem met katten, ik ze daarbij kan helpen. Dus vond ik een blog wel heel handig klinken. Plus, het scheelt alle vragen beantwoorden van Flo's vorige personeel (vriend van me), en mijn ouders. ;)
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Kitten poept niet?

Bericht door Robijn »

Leuke blog Anne!
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Plaats reactie