Kitten poept niet?

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Anne87

Re: Kitten poept niet?

Bericht door Anne87 »

Nou, zijn gedrag vandaag is duf en hangerig. Hij kletst niet zoveel als normaal. Hij wil slapen. Hij is twee uur geledeb ook ontwormd en heeft daarna wat brokjes gegeten. Een uur later begon hij te kokhalzen maar er kwam niks uit. Verder likt hij al de hele dag aan zijn kont.
Ook krabbelt hij al de hele dag aan zijn oortjes. Heb erin geprobeerd te kijken en er zit weer heel veel troep in. Beetje korrelig lijkt het nu. We gaan het morgenochtend schoonmaken zoals de dierenarts het omschreef, want vinden dat hij voor vandaag alweer genoeg heeft meegemaakt.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kitten poept niet?

Bericht door Chiquita98 »

Ja oormijt kan ie behoorlijk last van hebben. Ga ervan uit dat je zalf hebt meegekregen? En moet je je andere katten niet behandelen voor oormijt? Want het is besmettelijk toch?
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Anne87

Re: Kitten poept niet?

Bericht door Anne87 »

Nee nog geen zalf. We moeten de komende dagen zijn oorschelpjes voorzichtig schoonmaken want ze zag nog geen mijten, alleen veel troep, en wilde hem nog geen medicijnen geven als het nog niet nodig was, omdat hij al niet helemaal gezond is. Dus moeten over een paar dagen terug voor een controle van zijn oortjes. Maar als ik het vergelijk met Flo, die krabt eens in de zoveel tijd eens aan een oor, maar Noodle krabt nu heel veel en ook lang achter elkaar.
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Kitten poept niet?

Bericht door Ikey »

Ah, arme Noodle! En wat vervelend voor jullie!

Wij kregen Diesel thuis met vlooien, maar de persoon van ons nestje gaf eerlijk toe dat het haar schuld was. We kregen een spray van de DA die we met een washandje op z'n huid moesten smeren. Maar dat werkte voor geen meter. 24 na het insmeren zag ik de vlooien nog lopen door z'n vacht. Dus als fokkers zeggen dat ze ze ontvlooien, lukt het misschien hun ook niet? Ik heb ze er vervolgens maar met de hand uit geplukt..

Overigens zei onze DA dat kittens in principe elke week wel ontwormd kunnen worden, daar hebben de kittens niet perse last van.. Misschien heb je daar nog wat aan.

Diesel zit trouwens met bijna 16 weken op een gewicht van net 1,5 kilo. Maar hij is geen Noorse boskat.

Hoe gaat het nu met Noodle? Geef hem maar veel knuffels en snoepjes? Ik hoop dat het goed komt en dat je iets van de kosten die je nu hebt kunt verhalen bij de cattery!
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kitten poept niet?

Bericht door eveline1982 »

He wat vervelend dat hij zich nu zo duf gedraagd, spugen na ontworming duid er meestal op dat er toch wat inzit. De kans is groot dat hij later op de avond of vanacht nog meer gaat spugen en dat er dan schuim of dode wormen mee komen. Heb je een temp? Want dan zou ik wel zijn temp in de gaten houden. Je moet niet elke dag wegen hoor dan maak je je eigen helemaal gek. Check zijn gewicht om de 3 dagen. Succes met de kleine lieverd!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Anne87

Re: Kitten poept niet?

Bericht door Anne87 »

Thermometer hebben we niet. Moeten we inderdaad maar eens halen. Hij is momenteel aan de diarree maar dat kan door zijn wormenkuur komen denk ik. Het stinkt afschuwelijk maar ik zie geen wormpjes. Maar hij is nog maar kort geleden ontwormd. Enige vervelende is dat er wat diarree blijft plakken en ik er net te laat bij was en hij alles onder smeerde. Arm ventje toch. Hij voelde zich geloof ik behoorlijk naar, kwam zacht piepend op schoot liggen.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kitten poept niet?

Bericht door eveline1982 »

Hou zijn diaree in de gaten dat er geen bloed tussen zit. Waarschijnlijk komt dit door de ontworming en moet hij er even doorheen. Hoe gaat het deze dag met de kleine man?
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Kitten poept niet?

Bericht door Ikey »

Dat het zo stinkt komt door de wormenkuur. Wij hadden hetzelfde met Diesel. Hij was pas een keer ontwormd, met 4 weken, dus het was al een tijdje geleden toen hij bij ons voor de tweede keer werd ontwormd. Stinken dat het deed! Zo, niet te harden! En vervolgens liep hij in de kattenbak ook door zijn eigen ontlasting heen en smeerde de hele boel onder... Ik heb menig keer met een washandje achter hem aan gelopen ;-) Op een gegeven moment ben ik zijn achterpoten maar gaan controleren elke keer als hij van de kattenbak afkwam.

Het goede nieuws is, het gaat over :) Succes!
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Anne87

Re: Kitten poept niet?

Bericht door Anne87 »

Hey, dankjewel voor de lieve berichtjes allemaal!

Vandaag lijkt Noodle zich een stukje beter te voelen. Er zat geen diarree meer in de kattenbak toen ik die bij het opstaan checkte (ook geen gewone poepjes, maar okay). Hij had vannacht redelijk goed zijn brokjes gegeten en zijn natvoer was op.
Inmiddels is hij weer één groot spinnend monstertje, en wil hij de hele tijd bij me zijn. Dit was gisteren absoluut niet het geval, toen spinde hij niet en wilde hij niet echt bij je op schoot zitten, maar op de andere bank liggen slapen.
Nu gedraagt hij zich zoals ik van een kitten zou verwachten. Eten, drinken, spelen, slapen, en dan weer van voren af aan beginnen. Hij loopt me weer overal piepend achterna. Ik was net een mandarijn aan het pellen en hij was toch zo geïnteresseerd in wat ik aan het doen was. Hij is weer terug, onze kleine man.
Ook Flo zit hij vandaag weer achterna. Het valt me op dat Flo vandaag iets makkelijker met hem omgaat. Eerst liep ze steeds weg, vandaag deelt ze af en toe ontspannen een tik uit als ze het zat is, en verder negeert ze hem. Zou dit betekenen dat Flo door heeft gehad dat Noodle niet zo lekker was (is)?
Nou ja, straks ga ik Noodle en Flo weer uitkammen met de vlooienkam. Noodle is eergisteren behandeld met een pipetje, Flo gisteren (ze moest eigenlijk vrijdag pas, maar vanwege de vlooien op Noodle toch maar eerder gedaan). Gisteren hebben we Noodle nog uitgekamd tot hij het zat was en er kwamen nog een stuk of 5 levende vlooien, ongeveer 10 dode en heel veel eitjes vanaf. Vandaag maar weer verder...
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kitten poept niet?

Bericht door eveline1982 »

Wat fijn dat hij weer opgeknapt is! Na zoveel diaree kan het zijn dat ze een dagje niet poepen, niks aan de hand gewoon even in de gaten houden. Fijn ook dat de vlooien langzaam aan ht verdwijnen zijn :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Anne87

Re: Kitten poept niet?

Bericht door Anne87 »

Ja, alleen ik heb geen wormen kunnen ontdekken... Nu heb ik dat ook bij Flo en Odie (kat van mijn ouders vroeger) nooit gezien, maar goed. Ik heb ook (nog) niet het gevoel dat zijn buikje minder bol is. Maar we geven het nog even. We moeten toch nog terug naar de DA voor zijn oren, dus dan vraag ik meteen of ze hem kunnen wegen dan, en dan praten we vast wel verder.
Tot die tijd hebben Noodle en Flo besloten dat ze hun strijd uitvechten op en om de stoel waar ik nu op zit. Au... ;)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kitten poept niet?

Bericht door eveline1982 »

Ik kan het ook niet altijd vinden, maar zie toch de buikjes sterk inslinken. Toch kan het best nog even duren voor hij het buikje heeft wat hij moet hebben. Geef het maar de tijd :) Leuk he ruzie maken om jouw plek hahahaha
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5448
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kitten poept niet?

Bericht door nellebel »

fijn dat noodle weer aan de beterdende hand is.
kan goed dat flo aanvoelde dat er iets was. en misschien is ze daarom ook nu anders naar hem, heeft ze ook wat medelijden met het kleine ventje. lief dat hij zo aan je hangt. is zo gezellig als ze achter je aanhobbelen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Anne87

Re: Kitten poept niet?

Bericht door Anne87 »

Ja ik ben erg blij dat hij zich weer beter lijkt te voelen. En erg blij dat mijn baas zegt dat ik deze week voor stage veel vanuit huis mag werken. Is toch wel handig met zo'n sneu jochie in je huis.
En ja, we geven het rustig de tijd. Meer kunnen we niet doen. We gaan gewoon jouw ontwormschema volgen Eveline, en dan hopen we dat het daarna in orde is met hem. Tot die tijd houden we het gewoon allemaal goed in de gaten. Valt me wel op dat hij tot nu toe vandaag nauwelijks aan zijn kontje likt, waar dat gisteren wel gebeurde.
En nu ga ik even mijn mandarijn terugjatten, die inmiddels als balletje wordt gebruikt. Zoals ik zei, Noodle lijkt zich beter te voelen. ;)
Anne87

Re: Kitten poept niet?

Bericht door Anne87 »

Oh ja, nog één vraagje over ontworming.
Flo is 25 oktober ontwormd. Zij is nu ongeveer 2.5 jaar oud en wordt elke 3 maanden door ons ontwormd. Technisch gezien hoeft het dus nog niet. Is het verstandig haar toch te ontwormen, omdat we wormen bij Noodle vermoeden? Ze delen overdag wel kattenbakken namelijk. Kan er op die manier besmetting plaatsvinden bij Flo?
Het is erg lastig om te zorgen dat ze niet dezelfde kattenbakken delen. Noodle wil namelijk constant bij mij zijn, en ik wil niet dat Flo zich buitengesloten en/of eenzaam voelt. Ze zijn dus alletwee in de woonkamer bij mij. De ene kattenbak staat in de gang en de andere in de kittenkamer. Ruzie om de bakken is er nooit, maar ik ben nu wel bang voor besmettingsgevaar van de mogelijke wormen.
Plaats reactie