Kitten poept niet?

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Anne87

Re: Kitten poept niet?

Bericht door Anne87 »

Ja hij is helemaal bijgekomen denken we. Dinsdag terug naar de dierenarts voor zijn oortjes (die blijven vies, hoe vaak we ze ook schoonmaken), en dan gaan ze hem meteen weer nakijken op gewicht, noem naar op.
En inderdaad ook voor ons een heerlijk gevoel. Hij doet het fantastisch en we zien hem elke dag meer opbloeien. Het is niet hoe we de start met hem voor ons hadden gezien, maar wel het beste scenario vanaf het punt vanwaar we startten. Vorige week woensdag woog hij 1599 gram. En nu dit. Hij groeit als kool, ook echt in de lengte, is aanhankelijk, leuk met Flo, wil overal bijzijn en is nergens bang voor. Wat wil je nog meer dan twee katten die je enthousiast begroeten als je thuis komt en dan stoeien over het plekje op jouw schoot?
Anne87

Re: Kitten poept niet?

Bericht door Anne87 »

Zo, ik was vandaag bij de supermarkt (ja, dwars door die enorme bui heen), en heb daar van die Rodi-worst gehaald voor honden, met het idee van "snack voor de katten, waarom niet?" en Noodle is er helemaal gek op! Dat is erg mooi want hij is de laatste dagen weer een beetje aan het afvallen (lees: donderdag woog hij nog keurig 1847 gram en zaterdagmiddag 1750). Ik denk dat het weer tijd is voor zijn ontworming ofzo? Dat moet morgen gebeuren. Nou ja, die Rodi ging er in ieder geval smakelijk in. :)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kitten poept niet?

Bericht door Dinky »

Als snack zal het inderdaad geen kwaad kunnen ;) Wanneer je het als volledige voeding wilt geven dan moet je wel kijken naar een kattenvariant omdat katten en honden toch verschillen qua essentiële stoffen ;) Heb zelf tinlo in huis (verkrijgbaar bij pets place) en wil nog graag een keer darf proberen maar dat is even wachten met bestellen voor mij ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Anne87

Re: Kitten poept niet?

Bericht door Anne87 »

Ja het is gewoon een lekkere snack. Ik ben ook niet van plan om volledig zo te gaan voeren, af en toe een stukje vis of vlees als aanvulling op de brokken en het natvoer vind ik prima, maar ik ben gewoon wel blij dat hij dit goed eet. Het blijft hondenvoer, maar ach, hij neemt er vast iets uit op. Darf wil ik wel proberen ja, en Tinlo ook, maar ik had geen zin om door die bui naar de Pet's place te lopen, dus dat komt van de week wel een keer in huis. ;)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kitten poept niet?

Bericht door Dinky »

Hihi dat kan ik me goed voorstellen hoor ;) Hier was het gelukkig droog toen ik naar het centrum moest :) Weet niet of je de site voerwijzer.nl kent maar daar heb je heel veel verschillende merken KVV op staan die je als extra kan geven ;) en barfplaats.nl is het forum over KVV en Barf.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Anne87

Re: Kitten poept niet?

Bericht door Anne87 »

Dankje! Ik ga eens even kijken, weer een leuke SOG-activiteit ;)

edit: http://www.voerwijzer.nl moet denk ik www.voerwijzer.com zijn, aangezien die eerste het niet doet en de tweede wel. ;)
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Kitten poept niet?

Bericht door Ikey »

Leuk weer een update over Noodle :) Zet je ook wel eens foto's in je foto-album? Ik zie je foto-album niet tussen de lijst actieve onderwerpen staan, maar dat kan aan mij liggen. Ik ben erg benieuwd hoe Noodle er nu uit ziet :) En heb je nog iets gehoord over de cattery waar Noodle vandaan komt?

Heerlijk, he? Als je nieuwe kat het met je 'oude' kat kan vinden en ze lekker samen spelen :) Skippy is hier ook al eens in mijn kop thee gesprongen terwijl ze een sprint trok over de bank ;-)
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kitten poept niet?

Bericht door Dinky »

Was inderdaad .com :$
En niet teveel soggen he ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Anne87

Re: Kitten poept niet?

Bericht door Anne87 »

Ja foto's heb ik inderdaad, maar vergeet ze altijd te uploaden. Ga deze week weer eens ermee aan de slag. ;-)
Noodle woog vandaag ineens weer 1940 gram. Gaat met horten en stoten dus (gister 1820), maar wie weet komt het doordat hij vandaag ook vette vis kreeg...
Anne87

Re: Kitten poept niet?

Bericht door Anne87 »

Nou, de foto's staan er hoor. ;)
Noodle is trouwens enorm actief vanavond. Vette vis en Rodi lijken echt wonderen te doen (naast zijn Prins & Royal Canin mix van kitten brokken en zijn graanvrije natvoer dat hij ook krijgt). Ga van de week dus maar eens bij de dierenwinkel kijken wat er nog meer voor worsten te vinden zijn die een aanvulling (geen vervanging) kunnen zijn op zijn gewone brokjes en natvoer. Hij vindt het namelijk ontzettend lekker en heeft zijn bakje met vis nadat de vis op was nog een kwartier uit zitten likken. Daarna is hij naar Flo's bakje gegaan en heeft hij haar bakje ook nog uit zitten likken.
En momenteel sprint hij door de kamer en de gang, wil alleen maar spelen, noem maar op. Terwijl hij normaal op dit tijdstip lekker op de bank ligt te slapen totdat ik ook naar bed ga. En dan natuurlijk het feit dat hij ten opzichte van gisteren 120 (!) gram is aangekomen. Eens zien of dat een trend gaat worden. Iets minder per dag is ook prima, maar hij ligt nu nog maar 260 gram achter zijn gewenste gewicht. Dat schiet dan wel goed op natuurlijk... :)
Maar vooral het feit dat hij smakelijk verschillende dingen op een dag eet, heerlijk actief is, lekker stout op zijn tijd, en daarstraks lekker bij Flo lag, zijn waardevolle en goede dingen om mee te maken.
Anne87

Re: Kitten poept niet?

Bericht door Anne87 »

Ik wilde jullie even de onderstaande grafiek laten zien... Dat is Noodle's gewicht sinds we bij de DA zijn geweest. Ik ben er zelf erg tevreden over. Er zitten een paar dalen in, maar al met al gaat hij behoorlijk goed omhoog, al zeg ik het zelf. Hij ziet er ook goed uit, is flink aan het groeien (voornamelijk in de lengte en niet in de breedte, maar hij is niet meer zo dun als hij was), en lekker actief. Heerlijk!

Afbeelding

Oh ja, ik had vandaag trouwens de plantjes besproeid met de plantenspuit (I. doet dat normaal, maar die is er niet), en ik had dus geknoeid. (Zoals ik al zei, I. doet dat normaal. :oops:) Noodle duikt er bovenop en likt al het water van de grond. Nu vond ik dat hij nooit zo goed dronk, maar zo dus wel.. Wat een kat is het toch. :lol:
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kitten poept niet?

Bericht door Dinky »

Haha ja sommige katten drinken overal uit behalve hun drinkbakje :-p
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Kitten poept niet?

Bericht door Ikey »

Nou, als je wilt dat Noodle wat meer drinkt, spuit je gewoon wat water op de grond :p

Diesel komt altijd de douchebak uitlikken na het douchen :p
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kitten poept niet?

Bericht door eveline1982 »

Heb hier op het aanrecht en de eettafel brokjes en water staan. Kan eigenlijk de waterbakken wel weghalen want op de 1 of andere manier drinken alle katten hier (ook die net binnenkomen) binnen no time uit de hondenbakken hahaha. Zal wel extra lekker zijn met wat hondenkwijl erin :p .

De grafiek ziet er keurig netjes uit hoor! En dat hij soms wat afvalt is niet zo gek na zo een start! Fijn om te zien hoe lekker het met hem nu gaat :) . Mijn beer groeide in het begin ook vooral in de hoogte en was echt op sommige momenten heel slungelachtig hahah nu begint hij iets te veel de breedte in te groeien dus ga het goed in de gate houden dat hij niet, nadat hij zijn bak leeg heeft, die van de dames leegtrekt :) . De brokjes eet hij gek genoeg helemaal niet te veel van, zie hem er niet zo vaak en lang van eten! Maar heb wel naast de kittenbrokken, volwassen brokjes gezet want daar zitten wat minder vetten in en gelukkig geeft hij de voorkeur aan die brokken. Zus en Minoes zijn nog heel slungelig en hebben de kittenbrokjes dus nog nodig maar zodra zij een huisje hebben gevonden gaan ze weg en hoop ik in het nieuwe jaar dat hij kittenbrokjes helemaal niet meer interessant vind want anders heb ik hier straks een veel te dikke draak van een kater lopen hahahah
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Anne87

Re: Kitten poept niet?

Bericht door Anne87 »

Nou jongens, het is weer eens zover. Ik heb advies nodig... Noodle liep vanochtend mank, belastte zijn rechterachterpootje niet, en was heel stilletjes en rustig. Normaal kletst 'ie de oren van je hoofd en laat hij zowel ons als Flo 's morgens echt niet met rust.
Dus toch naar de DA gegaan, even kijken, en Noodle heeft een enorm dikke knie rechts achter. De DA zei dat het voelde als verrekt oid, maar wilde voor de zekerheid even tempen. Daar kwam 40.6 uit. Behoorlijk hoog dus. Toen zijn we gaan zoeken, want ze dacht dat het mogelijk een kras of beet kon zijn van Flo, die is gaan infecteren en ontsteken. Maar we konden helemaal niks vinden. Ze besloot dat er wel echt een ontsteking in die knie moest zijn, vanwege de koorts, dus Noodle heeft een shot Convenia/Tolfedine gekregen als ontstekingsremmer en pijnstiller, en vanaf morgen oraal Meloxidyl toedienen tegen de pijn. En dan maandag terug op controle.

Maar goed, morgen is het eigenlijk tijd om hem te ontwormen. Kan ik dat dan wel doen nu? Hij heeft dus koorts, en zit aan de pijnstillers en heeft werkende antibiotica in zijn lijfje. Dat is allemaal nogal wat. Daarnaast maken we ook elke dag zijn oortjes schoon door te druppelen met monoclean. Eigenlijk wil ik dus morgen niet ontwormen. Maar dan zijn we het ritme kwijt van om de twee weken, wat we nu eignelijk nog even proberen te volgen. 2 januari zou dan zijn laatste keer van om de twee weken zijn. Wat is nu wijsheid?
Plaats reactie