Toch ook met Ed naar de DA

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dena16
Lynx
Lynx
Berichten: 146
Lid geworden op: 31 jul 2016 17:16

Re: Toch ook met Ed naar de DA

Bericht door Dena16 »

Dit zijn zijn leverwaardes, volgens DA geen bijzonderheden:
Lever:
Bilirubine (totaal) 3.4 < 6.8 umol/l
ALT 30 < 175 U/l
Alkalische Fosfatase (AF) 19 < 73 U/l
GGT <1 < 5 U/l
AST 9 < 71 U/l
GLDH 1 < 11 U/l
Totaal eiwit 68 59 - 87 g/l
Albumine 37 27 - 44 g/l
Globuline 31 29 - 54 g/l
Albumine/globuline ratio 1.22 > 0.57

Het is echt om moedeloos van te worden...
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Toch ook met Ed naar de DA

Bericht door ErikPhilippus »

Kan me voorstellen dat je er moedeloos van wordt.

Komt opeens bij me binnen, en slaat waarschijnlijk nergens op - maar zou het iets met Ben te maken kunnen hebben?

Groetjes,
Erik
Gebruikersavatar
Dena16
Lynx
Lynx
Berichten: 146
Lid geworden op: 31 jul 2016 17:16

Re: Toch ook met Ed naar de DA

Bericht door Dena16 »

Heb ik ook veel over nagedacht, maar wat..? Het is begonnen in de week dat Ben overleed nu een jaar geleden.
Gebruikersavatar
Dena16
Lynx
Lynx
Berichten: 146
Lid geworden op: 31 jul 2016 17:16

Re: Toch ook met Ed naar de DA

Bericht door Dena16 »

Na 2 normale drollen, is de diarree weer aanwezig. Ontlasting is wel van een wat betere vorm maar toch nog echt te dun. Moet Creon de tijd krijgen? Verkeerde dosering Creon? Wellicht geen EPI? Ik weet het niet meer.... :-(
Ed eet en drinkt goed en lijkt nergens last van te hebben, hij blijft wel veel boeren en hikken, ondanks de Zantac, maar dit doet hij zijn hele leven al...
Gebruikersavatar
Dena16
Lynx
Lynx
Berichten: 146
Lid geworden op: 31 jul 2016 17:16

Re: Toch ook met Ed naar de DA

Bericht door Dena16 »

Heel voorzichtig durf ik te zeggen dat het goed gaat hier :). Ik ben overgegaan op de RC gastro intestal moderate calorie omdat deze voeding ook echt bedoeld is voor katten met problemen met pancreas en een slechte darmwerking. Over de brokken strooi ik nog steeds wat Creon. Ook krijgt hij af en toe wat gekookte koolvis of kip en elke dat Zoolac Propaste. Deze combinatie zorgt ervoor dat Ed nu al bijna een week geen diarree heeft laten zien. Zo fijn! Het lijkt ook alsof hij hierdoor beter in zijn velletje zit en hij is weer 0.4 kg aangekomen in een maand. Hopelijk blijft het zo. Wat hij nu uiteindelijk heeft(of heeft gehad) en wat de oorzaak is weet ik nog steeds niet helaas. Het zal een combinatie van factoren zijn geweest.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Toch ook met Ed naar de DA

Bericht door Dinky »

Wat enorm fijn dat het beter gaat met Ed!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Toch ook met Ed naar de DA

Bericht door Lieselotje »

Ja soms kan je het niet helder krijgen waar het in zit, maar fijn dat het beter gaat en duimen dat het zo blijft doorgaan.



Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Toch ook met Ed naar de DA

Bericht door ErikPhilippus »

Dat is een fijn bericht. Ook dat hij weer flink is aangekomen, is een goed teken!
Goed zo Ed, ga zo door!
Erik
Gebruikersavatar
Dena16
Lynx
Lynx
Berichten: 146
Lid geworden op: 31 jul 2016 17:16

Re: Toch ook met Ed naar de DA

Bericht door Dena16 »

Dadelijk met Ed naar de dierenarts. :( :( Hij is sinds gisterenavond doodziek. Geeft alleen maar over en stinken , :esick: :esick: echt niet normaal. Gisterenavond is er een grote haarbal uitgekomen, ik blij, hoopte dat het daarmee over was. Vanochtend kwamen we beneden en lag de hele kamer vol met kots en weer een grote haarbal.. Ook hierna wordt het niet beter. Hoop zo dat het de haarballen waren en dat daarom zijn maag van streek is nog maar vertrouw het niet. Hij knapt niet op, eet en drinkt niet en is helemaal lusteloos. Reageert ook maar amper op je en kijkt vreemd en ziek uit zijn ogen. Heb er zelf buikpijn van. Ik vraag maar meteen bloed te prikken zo. Ben altijd bang voor acuut nierfalen omdat onze andere coon hier anderhalf jaar geleden aan overleden is . :cry:
Kan een kat na het overgeven van haarballen nog ziek blijven hiervan en is die rotte geur normaal.? Het rook echt of die haarbal aan weken in zijn lichaam heeft gezeten..
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Toch ook met Ed naar de DA

Bericht door Rik »

Twee grote haarballen achter elkaar uitkotsen is wel bijzonder. Er zou natuurlijk nog een derde kunnen zitten (nog uitzonderlijker). De haarbal zit normaal wel wat langer in de maag als de haren niet via de normale ontlasting meekomen.

Bowy is een keer goed ziek geweest en toen zeiden ze dat het geen haarbal was ("nee, meneer, zeker weten geen haarbal"). Ik heb haar na een halve week, opgegeven, mee naar huis gekregen met het idee om haar de volgende dag in te laten slapen. Thuis gekomen kotste ze een hele grote haarbal uit waarna ze vrolijk ging eten en weer helemaal in orde was. Dus na het uitkotsen zouden ze redelijk snel weer ok moeten zijn als het alleen de haarbal was.

Een echo of endoscopie is ook nog een mogelijke actie om te kijken of er verder niets meer zit.

Hopelijk kunnen ze een reden vinden en is Ed snel weer beter.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Dena16
Lynx
Lynx
Berichten: 146
Lid geworden op: 31 jul 2016 17:16

Re: Toch ook met Ed naar de DA

Bericht door Dena16 »

Dat dacht ik dus ook Rik; hij zou zich snel beter moeten voelen als het eruit is, dat gebeurt nl wel vaker; even kotsen, bal eruit en weer verder. Wellicht zit er toch meer. Volgens dierenarts kunnen ze ook best even ziek zijn van het vele spugen, maar ik heb dat nog niet eerder meegemaakt met Ed.
Wordt hij niet beter dan wil ik inderdaad er een echo gemaakt wordt. Ik hoorde dat Maine Coons wel 5 ballen uit kunnen kotsen in een paar dagen zelfs! Misschien zit er gewoon nog een bal, maar aangezien Ed niet eet of drinkt komt die er nu natuurlijk niet zomaar uit...
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Toch ook met Ed naar de DA

Bericht door Rik »

Voor mij was dat toen het punt dat ik tegen mezelf zei dat ik nooit meer blindelings op het advies van een dierenarts kon vertrouwen zonder dat er uitgebreide onderzoeken gedaan zijn.

Hoe is het nu met hem? Heb je wat meegekregen voor hem?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Dena16
Lynx
Lynx
Berichten: 146
Lid geworden op: 31 jul 2016 17:16

Re: Toch ook met Ed naar de DA

Bericht door Dena16 »

Dat heb ik helaas door de ervaring rondom de euthanasie van onze ander coon Bennie wel geleerd. Je kunt ze echt niet blindelings vertrouwen helaas. Ik lees en leer veel op dit forum en elders dus van daaruit wel wat kennis opgedaan inmiddels. Ik heb niets meegekregen, ze wilde Cerenia tabletten voorschrijven maar Ed is niet goed te pillen en ik wil nu geen gevecht aangaan. Ik moest wel terugkomen als het slechter werd in het weekend. Hij lijkt zich iets beter te voelen maar wil nog niet eten. Heb er gisterenavond ong 6 brokjes ingekregen. Zelfs zijn snoepjes wil hij niet. Wel een spuitje water toegediend gisterenavond en vanochtend en dat blijft er wel in. Hij loopt nu wel rond dus dat is al een verbetering tov gisteren toen hij alleen maar in een hoekje in elkaar gedoken lag.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Toch ook met Ed naar de DA

Bericht door Rik »

Ik meende gelezen te hebben dat Cerenia tegen braken ook als injectie gegeven kan worden (maar dan moet de da dat wel hebben). De pilletjes op nuchtere maag kunnen ook weer braken veroorzaken.

Ik hoop dat je hem vanmiddag weer aan het eten kunt krijgen anders zul je misschien toch tegen de avond met een papje en spuitvoeren aan de gang moeten.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Cerna

Re: Toch ook met Ed naar de DA

Bericht door Cerna »

Onze dierenarts was juist helemaal niet bekend met Cerenia-pilletjes (zijn ook voor honden) en was erg huiverig om ze mee te geven. Hier spuiten ze altijd of geven ze gevulde spuitjes mee.

Sterkte met Ed!
Plaats reactie