Ervaring Homeo natura en nierfalen

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
maij
Lynx
Lynx
Berichten: 180
Lid geworden op: 13 dec 2010 12:28

Ervaring Homeo natura en nierfalen

Bericht door maij »

Hallo,

Zijn er hier ook mensen met ervaring met homeo natura bij katten met nierfalen?

Groetjes
Sandra
maij
Lynx
Lynx
Berichten: 180
Lid geworden op: 13 dec 2010 12:28

Re: Ervaring Homeo natura en nierfalen

Bericht door maij »

Nou ik ga het proberen hoor.
Zojuist bericht dat het op de post is dus als het meezit krijg ik het morgen binnen.
En dan hopen op goede resultaten.
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Ervaring Homeo natura en nierfalen

Bericht door Sunnetje »

Hey,

Ik heb zelf geen ervaring met homeo-natura, het werd me wel aangeraden op een ander forum voor mijn kater Mystic. (hij heeft blaasproblemen).

Wel hoor ik er erg goede verhalen over, voor diverse problemen.. of dit ook voor nierfalen geld weet ik niet helaas.

Laat je weten hoe je kat er op reageert?
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
maij
Lynx
Lynx
Berichten: 180
Lid geworden op: 13 dec 2010 12:28

Re: Ervaring Homeo natura en nierfalen

Bericht door maij »

Natuurlijk laat ik weten hoe het gaat sunnetje.
maij
Lynx
Lynx
Berichten: 180
Lid geworden op: 13 dec 2010 12:28

Re: Ervaring Homeo natura en nierfalen

Bericht door maij »

Nou daar ben ik dan met een update.
Nog geen bloedresultaten want dat doe ik pas begin maart. Ik wil Kaya niet te vaak plagen en bloedprikken is plagen bij haar.

Wat ik weet is dat de middelen het volgende zouden moeten doen: werkt ook eetlustopwekkend en de poes gaat zich veel ''lekkerder'' voelen, brengt geleidelijk het ureum en creatinine naar beneden.

Tot nu toe kan ik niet heel duidelijk zeggen van het slaat aan maar de laatste tijd is ze wel weer baldadig eten gaat met ups en downs.

De middelen bestaand uit 2 soorten korrels en 1 soort druppels. 2 keer per dag.
De korrels los je op in een beetje water en kun je samen met de druppels geven door een beetje natvoer. Aangezien Kaya niet altijd even veel natvoer eet is dat een beetje onbetrouwbaar. Dus hebben we er nu voor gekozen om de korrels op te lossen in een spuitje daar de druppels bij in te doen en dan gewoon in haar bekje spuiten. Gaat prima.

Eerder gaven we savonds voor het laatste eten (evt later nog een paar brokjes maar dat bij uitzondering). Nu geven we het rond 20uur nadat ze wat heeft gegeten.
Gebruikersavatar
lmd
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 23 mei 2009 22:16
Locatie: Hoorn

Re: Ervaring Homeo natura en nierfalen

Bericht door lmd »

Sinds 1 maand gebruik ik de organotherapie "nieren" en Lespedeza korrels van Homeo Natura ivm nierfalen van mijn net 6-jarige kater Casper.
De 14 jarige kat van mijn moeder gebruikt het al 2,5 jaar ivm nierfalen en het beestje gaat nog steeds prima !

Casper eet erg slecht, waarschijnlijk ivm misselijkheid. Ik geef k/d met een spuitje, anders eet hij erg weinig.
Ik ben benieuwd naar de ervaring van homeopatische eetlustopwekkers.......

Groetjes, Luciënne
Groetjes Luciënne, mijn lieve nierkater Casper en mijn andere 4 Birmaantjes
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ervaring Homeo natura en nierfalen

Bericht door Adriana »

welkom ;-) op het Forum!
bij mijn weten gebruikt niemand homeopathische eetlustopwekkers, heb je een merknaam daarvan?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
lmd
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 23 mei 2009 22:16
Locatie: Hoorn

Re: Ervaring Homeo natura en nierfalen

Bericht door lmd »

Dank je voor je welkom !
Ik ken ook de naam vh homeopatische middel niet.............

Ik heb net Cyproheptdine en Cerenia opgehaald bij de DA. Ik hoop dat hij daardoor wil gaan eten.Ik geef hem spuiten met fijngemalen K/D, gelukkig gaat dat goed.

Ik zie trouwens dat jij erg actief bent binnen het nier"forum" en dat je ook Buitenlandse sites raadpleegd. Ik ben ook rond gaan neuzen op een site : felinecrf.org. Daar staat ook erg veel info op.

Groetjes Luciënne
Groetjes Luciënne, mijn lieve nierkater Casper en mijn andere 4 Birmaantjes
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ervaring Homeo natura en nierfalen

Bericht door Adriana »

we hebben een informatie-topic (nierfaalkatten etc) en een ervaringen-topic (pluisje etc) waar erg veel nierberichten staan. en gelukkig zijn er meer nierpersoneeltjes die overal zoeken naar goeie info en ervaringen met de behandeling van nierkatzels. en er wordt heel erg veel uitgewisseld, gelukkig.
ja, ook felinecrf.org is een prima site, veel ervaring en informatie over infuusgeven.
k weet niet welke dosis je da heeft aanbevolen maar ik zou met beide middelen eerst minder dat de helft geven en kijken wat er gebeurt. je kunt beter ophogen dan nare bijwerkingen krijgen door relatief te hoge dosis en sommige middelen vallen heel erg slecht bij sommige katzels..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
maij
Lynx
Lynx
Berichten: 180
Lid geworden op: 13 dec 2010 12:28

Re: Ervaring Homeo natura en nierfalen

Bericht door maij »

Ik denk dat Kaya zich door de hom. middelen beter voelde.
Of het veel heeft gedaan voor haar waarden weet ik niet, mijn gevoel zegt van niet maar zeker weten doe ik het niet.
Het middel wat we er in maart bij kregen, akatur, heeft naar mijn idee niet het gewenste effect gehad.

@lmd
Alleen de orgaan therapie en lespedeza? kaya had er nog een korrel soort bij met een P en eindigend op ella kan het handschrift niet zo goed lezen :-)
Cerna

Re: Ervaring Homeo natura en nierfalen

Bericht door Cerna »

Voor Noa heb ik nu ook homeopatische korreltjes gekregen: Mercurius corrosivus D30, tweemaal per week twee korreltjes en vanaf dat ze deze korreltjes krijgt (nu een dag of tien), heb ik het idee dat ze veel meer eetlust heeft. Ik moet ook spuitjevoeren omdat Noa het nierdieet niet uit zichzelf opeet, maar het gaat zonder enige moeite en daarnaast snaait ze ook nog een paar brokjes RC Exigent van de andere katten wanneer ze de kans krijgt.

Dit middel is volgens mij alleen verkrijgbaar via de homeopatische dierenarts en afgestemd op de kat.
Gebruikersavatar
lmd
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 23 mei 2009 22:16
Locatie: Hoorn

Re: Ervaring Homeo natura en nierfalen

Bericht door lmd »

Hoi Sandra,

Ik ben erg tevreden over Homeo Natura, de kat van mijn moeder gebruikt de middelen tegen nierfalen al 2,5 jaar en zij is inmiddels 14,5 jaar! Panda, de kat, is erg vooruit gegaan sinds het gebruik van de homeo natura medicijnen :grin: . Daarnaast krijgt ze nog Fortekor.

Met Casper gaat het ook goed. Ik gebruik de organotherapie nieren 2 tot 3 keer per dg en de lespedeza 2x per dag en een eetlustopwekker pulsatilla ofzoiets 1 x per dg.
Daarnaast krijgt Casp ix in de 3 dgn 200ml onderh infuus.

Groetjes Luciënne
Groetjes Luciënne, mijn lieve nierkater Casper en mijn andere 4 Birmaantjes
Cerna

Re: Ervaring Homeo natura en nierfalen

Bericht door Cerna »

Sandra's Kaya is inmiddels overleden. :-(
Gebruikersavatar
lmd
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 23 mei 2009 22:16
Locatie: Hoorn

Re: Ervaring Homeo natura en nierfalen

Bericht door lmd »

Shit!! Sorry Sandra, dat had ik nog niet gelezen op het forum.
Veel sterkte meid!
Groetjes Luciënne, mijn lieve nierkater Casper en mijn andere 4 Birmaantjes
maij
Lynx
Lynx
Berichten: 180
Lid geworden op: 13 dec 2010 12:28

Re: Ervaring Homeo natura en nierfalen

Bericht door maij »

Hoi Luciënne

Geeft nix hoor kan gebeuren.

Blij te lezen dat de kat van je moeder en ook Casper profijt van de middelen hebben.
Kaya kreeg hetzelfde als jou Casper alleen zij kreeg beide korrels 2 keer per dag.
Ik weet niet of het veel voor haar waardes heeft gedaan maar heb wel het vermoeden dat ze zich beter in haar velletje voelde door de middelen.
Hoop dat Casper nog een hele lange tijd gebruik van de middelen mag maken net als de kat van je moeder.
Plaats reactie