Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Katelijne
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 28 jul 2011 09:27

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Katelijne »

O, dus vanaf nu geen tonijn meer. Het is vandaag niet gelukt om naar Maxizoo te gaan, dus ga ik morgen even kijken - heb dan een vrije dag. En anders spring ik even in Aveve binnen.

Ik had eigenlijk nog een vraagje, waarvan ik niet zo goed weet of het wel of niet met de nieren te maken heeft. Even een situatieschets:
Vorige maandag (11/06) ben ik met Azraël naar de da geweest voor zijn zesmaandelijkse controle. Bloed geprikt en onderzocht en dit keer zonder verdoving - ik stond daarop, aangezien hij de vorige keer zo afgrijselijk had gereageerd op die roes. Het onderzoek was geen probleem, ik ben erbij gebleven, alles ging goed. Woensdag gebeld voor de waardes.

Donderdagavond geeft mijn man Azraël zijn Felimazole en plots begint hij raar te doen (Azraël, niet mijn man ;-) ). Hij zat op de leuning van de bank met zijn kopje ver vooruit, hij had echt precies een hele lange nek. Hij sprong toen van de bank en begon te waggelen, het leek alsof zijn achterpoten niet meer mee wilden. Ik dacht dat hij een aanval van iets kreeg, vooral toen hij op de grond ging liggen met zijn achterpoten wijd open, en toen kwam er ontlasting, gewoon op de grond. Ondertussen riep mijn man, volledig in paniek: hij stikt, hij stikt! Hij had het gevoel dat Azzy geen lucht meer kreeg. Hij heeft dan een soort van Heimlich op Azraël gedaan. Daarna heb ik eten gegeven, Azzy is beginnen eten en was daarna weer helemaal normaal. Hij liep weer normaal, er was niets meer aan te zien.

Ik heb de volgende dag toch maar naar de da gebeld en op basis van mijn verhaal besloot zij ook dat de pil waarschijnlijk verkeerd had gezeten en dat hij dus geen lucht meer kreeg. :shock: Ze zei dat het weinig zin had om met hem langs te komen, aangezien ze hem de maandag nog maar had onderzocht en hij nu weer helemaal zoals anders was.

Als jullie dit zo lezen, wat denken jullie er dan van? Zou hij aan het stikken geweest zijn? Hij heeft er schijnbaar helemaal niets aan over gehouden, is nog altijd dezelfde als daarvoor.

Of zou ik hem beter nog maar eens laten onderzoeken? Maar we hebben de bloedwaardes van vorige maandag (enkel dus licht verhoogde nierwaardes en T4 zéér lichtjes gestegen - waarschijnlijk doordat hij ons een paar keer voor de gek heeft gehouden en zijn pil achteraf weer heeft uitgespuwd).
Astérix en Obélix (2012) en Juul (01/06/2014)
R.I.P. Azraël*: 20/07/1994 - 24/03/2013 en Osiris*: 01/08/2000 - 09/04/2018
Konijntje
Lynx
Lynx
Berichten: 149
Lid geworden op: 05 jun 2011 13:06

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Konijntje »

Misschien iet vergelijkbaars ik weet het niet hoor.
Ik moest ook een pilletje slikken maar ik had geen water dus ik dacht ik slik hem door maar hij bleef hangen in mijn keel en deze loste een beetje op en het brande in mijn keel ik stikte er ook bijna in maar ik kan heel snel water pakken.
Dus wie weet is het pilletje achter in zijn keeltje gaan smelten en alles bijelkaar een hele nare werking heeft.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

er is zoiets als easypill, soort van stopverf, waar je heel makkelijk pilletjes in kunt verpakken.
bij dierenspzaak en dierenarts.
eerst stukje zonder met aai en dan stukje met pil.
dan kan ie dat zelf pakken en opeten en is het 'verpakt'.
en je kunt er nog wat lekker natvoer achteraan geven ..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Katelijne
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 28 jul 2011 09:27

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Katelijne »

Oké: probleem. Ik ben naar Maxizoo en Aveve geweest en in geen van beiden vind ik dat Happy Cat nierdieet of easypill. Zou ik dit ergens via het internet kunnen bestellen, op een echt betrouwbare site dan? Ik wil hem zo graag ook eens iets anders geven dan altijd maar die korrels van Hills. Hij is echt verzot op natvoer!

Dus jullie denken ook dat die 'toeval' van vorige week kwam door zuurstoftekort? Dan heeft mijn man wel zijn leven gered! :edance: :eclap:

Hij gedraagt zich ook nu helemaal normaal: slapen, eten, drinken, gisteravond heeft hij zelfs een uur in de kattenren gezeten, gewoon rondkijken en een beetje genieten van het mooie weer. Daarna binnen komen knuffelen op ons bed.
Astérix en Obélix (2012) en Juul (01/06/2014)
R.I.P. Azraël*: 20/07/1994 - 24/03/2013 en Osiris*: 01/08/2000 - 09/04/2018
Katelijne
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 28 jul 2011 09:27

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Katelijne »

Ben even aan het googelen en op de site van medpets terechtgekomen. Is dat een betrouwbare site?

Ik kan er easypill bestellen (is easypill goed voor nierkatjes?) en is ook een heel gamma aan dieetvoeding: eukanuba, hills, RC, sanimed, sanypet, specific kat, trovet kat en virbat vet complex kat.

Op een andere site vind ik ook nog animonda. Op de website van zooplus.nl zie ik wel happy cat staan, maar geen natvoer.

Hebben jullie tips? Wat is het beste voer?
Astérix en Obélix (2012) en Juul (01/06/2014)
R.I.P. Azraël*: 20/07/1994 - 24/03/2013 en Osiris*: 01/08/2000 - 09/04/2018
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

ja, ik heb hier nog niet van slechte ervaringen met Medpets gehoord en mijn eigen ervaringen met hen zijn goed.
het is met easypill de bedoeling dat je er weinig van gebruikt, het is kneedbaar en bestaat voor een heel groot deel uit vet.

je hebt de technische da-nierdieetvoeders: trovet, hills, RC, sanimed, virbac etc en de vrij verkrijgbare. ik zou niet twee da-voeders combineren maar als je wilt combineren een da-voer, bv Hills of Trovet en dan bv Happy Cat nierdieet. Zeker weten niet RC combineren met Hills, hebben totaal andere samenstelling en m.io. conficterende toegevoegde stofjes.
Hills heeft natvoer in éen smaak. en kijk zelf bij Medpets even voor het andere natvoer, RC heeft een aantal smaken,.
Animonda is bij de meeste katten niet favo. Beaphar heeft een aantal smaken nierdieetvoer natvoer in kuipjes die ook wel favo zijn bij een aantal katzels.
Happy Cat heeft geen natvoer maar op het Forum en hier thuis zijn ze er dol op.
op pagina 192 staat in dit topic een overzicht.

en het beste voer is er niet, dat is afhankelijk van de specifieke stofwisseling van de katzel, de heftigheid en soort van nierfalen en de smaak van de tijger. en dan ook nog de portemonnee en verkrijgbaarheid..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Katelijne
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 28 jul 2011 09:27

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Katelijne »

Dus liever niet Hills en RC combineren, ook niet als het ene droog en het andere nat is?

Wij hebben droogvoer van Hills, dus ik ga, denk ik, enkele merken bestellen om te combineren. Ik zal eens aftasten wat het beste in de smaak valt. Zal Beaphar en specific bestellen, misschien ook nog sanypet. En dan mag hij kiezen, he!
Astérix en Obélix (2012) en Juul (01/06/2014)
R.I.P. Azraël*: 20/07/1994 - 24/03/2013 en Osiris*: 01/08/2000 - 09/04/2018
Gebruikersavatar
starr
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 jun 2012 15:33
Contacteer:

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door starr »

Had het afgelopen dagen een beetje druk en heb nu pas de gelegenheid om weer op het forum te komen kijken!

Maar ik zie dus ook dat het Happycat Nierdieet van zooplus is verdwenen..!! Ik ben hier een beetje van in de stress. Nina eet hier ontzettend goed van en die andere brokjes eet ze eigenlijk amper van het nierdieet.
Mijn moeder heeft al naar zooplus gemaild, maar nog geen reactie. Ik hoop dat het wel weer terugkomt!

Met Nina gaat het allemaal nog prima! Ze is lekker veel buiten wezen spelen, ze ligt nu uitgeteld op mijn bed.
Ze eet nog goed, is niet vermagerd..Net in haar bekje gekeken, nog steeds geen zweertjes te zien gelukkig. :)
Ik sta er nog steeds van versteld en ik weet nu ook niet zo goed wat ik ervan moet denken..:/
Een kat met een crea van 800 wat 200 moet zijn, en Nina eet beter dan ooit en ziet er goed uit??
ik ben er alleen maar blij mee natuurlijk ,maar ik blijf het wel raar vinden
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

@starr: heb even zitten zoeken maar k vind niet de naam van de apparatuur waarmee het bloedonderzoek is gedaan en wat ik ook niet vind is een ureum-waarde..

er zijn al berichten naar Zpls gestuurd over het verdwijnen van het nierdieetvoer van Happy Cat. vreemd is dat het nog wel gewoon op de Duitse site staat, zij het in nabestelling maar dat komt vrij vaak voor.. het is denk ik redelijk populair, ook bij onze oosterburen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
starr
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 jun 2012 15:33
Contacteer:

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door starr »

Hoe bedoel je? Ureum waarde was rond de 40. Kan dat?
In ieder geval moest crea rond de 200 zitten en dat was 780 bij Nien.

Mijn moeder heeft een mailtje gekregen van Zooplus. Ze veranderen soms van assortiment en nu is Happycat nierdieet er uit!! :( Ik hoop echt dat het nog ergens anders te bestellen is! nien is hier net zo dol op en het is een vrij kieskeurige dame.
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Ik heb vorige week via Zooplus nog een zak HappyCat binnengekregen. De laatste?

Je zou kunnen informeren waar het verkocht wordt. Telefoon: 0165-378391 of e-mail: http://www.happydog.nu/cat_contactformparticulieren.asp
Gebruikersavatar
starr
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 jun 2012 15:33
Contacteer:

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door starr »

Bedankt voor de informatie! Heb net even een mailtje naar ze gestuurd.
Konijntje
Lynx
Lynx
Berichten: 149
Lid geworden op: 05 jun 2011 13:06

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Konijntje »

Nou met Beertje gaat het helemaal op en top hij eet als een bouwvakker en drinkt.
Plassen is ook goed hij kroelt en spint volgens mij is hok een stuk minder misselijk want ik zie het aan het slikken. Het heeft heel wat energie gekost maar als ik nu zie hoe hij weer is kan ik zeggen ik heb mijn best gedaan ik mag weer uit puffen dit weekend ;)

Adriana vandaag ligt voor jou alles klaar morgen wordt het op de bus gedaan hopelijk heb je het zaterdag binnen.
Fijne avond ik ga vroeg slapen morgen weer mijn 1e werkdag na bijna 2 weken verzorging tot gauw!!!!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

dit is het standaard-antwoord van Zpls: "Ons assortiment wordt regelmatig herzien, uitgebreid en veranderd. Het door u gevraagde product, Happy Cat Nierendieet hebben we helaas niet meer in onze shop. Wij vragen hiervoor uw begrip".....

enne, ik heb hier dus geen begrip voor. allerlei lawaaivoer is inmiddels wel toegevoegd en iets dat een goeie samenstelling heeft en ook nog heel erg nuttig voor nierklantjes is, eruit gegooid.
dat heb ik ze gemeld.. grrmbl..
dank je Annet voor je link naar de importeur van happydogs, missch willen zij het gaan leveren en we zullen ze hier promoten!
en ik zal een mailtje naar Medpets sturen, missch dat zij het willen opnemen in hun assortiment...

;-) de Duitse Zooplus verkoopt het (nog) wel (met tig enthousiaste klantenreacties), op dit moment in nabestelling.. en zij leveren zakken van 1,8 kg ipv 1 kg!
http://www.zooplus.de/shop/katzen/katze ... ren/111483
je kunt daar gewoon met je Ned wachtwoord+etc inloggen, de verzendkosten zijn euro 4,90 en vanaf euro 49 gratis! ik denk dat ze ook gewoon aan Nederlandse klanten leveren en HC nierendiät was vanaf 27.06 naar verwachting weer leverbaar. ;-)

@vrolijk.Konijntje: dank je voor je goeie zorgen en ik zal hier as weekeinde een smaaktest doen..!
wordt vervolgd
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Zooplus Duitsland levert wel aan Nederlandse klanten, maar meestal klopt de info op hun site niet. Applaws oceanfish was heel lang in bestelling (3 maanden!) op de Ned. site en Milka wilde alleen dat, dus op de Duitse site gekeken. Ja, verkrijgbaar. Ik het besteld en vervolgens kreeg ik na een week doodse stilte van hun kant, de mededeling dat het in bestelling was en voorlopig niet leverbaar :evil: Dus toen maar grote blikken besteld, waren Cochi en Cerná heel blij mee.

Ik ben dus bang dat het beleid van Zooplus voor alle landen geldt en dat de informatie niet klopt. Maar je kunt het proberen.
Ik heb vorig jaar bij een leverancier kleine zakjes (400 gram) HappyCat gekocht, maar ik weet niet meer bij wie en kan niets vinden op internet. Jammer.
Plaats reactie