Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Op beide vragen kan ik antwoorden met nee. Nee, het is niet erg dat hij alleen brokjes wil zolang hij maar goed water drinkt en nee, het is niet erg om hem te laten inenten. Zijn nierverhoging is maar heel beperkt dit itt Noa en ik laat Noa ieder jaar gewoon inenten.
Wanneer Giz vorig jaar de volledige enting heeft gehad kun je dit jaar volstaan met alleen tegen niesziekte.
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Het is vooral de kattenziekte waar ik me druk over maak. De enting is in principe 3 jaar goed en ik had zelf besloten om vorig jaar te enten en dan volgend jaar weer. Maar nu twijfel ik dus.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

heb verder rond Spijkenisse geen gevallen en sowieso in Nederland geen uitbraken meer gezien. raadpleeg zelf even de site van RIVM oid
als je zo bang daarvoor bent, houd je katzels dan binnen en bij een dierenartsbezoek laten wij ze zo lang mogelijk buiten/in de auto.
dierenartsenwachtkamers kunnen een bron van besmetting zijn.. en dat is geen kritiek maar een logisch gevolg van een verzameling van min of meer zieke huisdieren in een kleine ruimte..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Mijn katten komen niet buiten hoor, nooit. In vriendlief z'n tuin is er geen plek voor een kattenren, maar ze hebben dadelijk 3 verdiepingen! En sowieso twee als we niet thuis zijn. Dus ze hebben plek genoeg.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door dclizzy »

Na gelezen te hebben over dierenarts atjo. Heb ik een mail gestuurd of hij wat kan betekenen om vanuit 020 te komen
Een mail terug gehad dat de DA alleen op woensdag en vrijdag werkt, maar de mail gegeven zou worden als de heer weer werkte.

Gisteren na 10 dagen weer een mail gestuurd of het aan de aandacht was ontgaan of dat de heer het druk heeft dat hij hier geen zin in heeft. (dat kan) of ze dan tegenbericht konden sturen ivm het afwachten.

Ze doet het wel goed valt niet af maar teert volgens mij wel in. Ze eet heel goed. Maar toch slaat ook hier de paniek toe. Ik herken het dus dat je kribbig wordt omdat Lizzy nu ook heel erg begint uit te verharen. Grote haren dus geen dons.

- Iemand nog een homeopatische tip.. Iemand wel eens van Chinese kruiden gehoord?
- Ondanks de Da alleen geloofde in onderhuidse infuus, zou oppervlakkige infuus ook op zijn tijd helpen als ondersteuning?

groeten baasje van Lizzy

Sorry korter krijg ik de mail niet :esick:
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Ik dacht ook slim te zijn en stuurde Atjo 3 weken geleden een mail. Vorige week maar eens gebeld. Mijn mail zat in Noa's dossier en de ass. zou het nog een keer doorgeven. Afgelopen woensdag weer gebeld en toen kon ik tot mijn stomme verbazing zo doorverbonden worden en kwam ik nauwelijks meer van hem af :eshifty:

Atjo heeft vandaag van 13.30-14.00 uur tel. spreekuur. Ik zou hem dus bellen en dat belt hij zeker terug. En anders de tip van kansarmedieren en Atjo's leerlinge bellen.

Ik heb nog Mercurius Corr. D30 waar ik niets meer mee doe omdat Noa nu een zwaardere dosering heeft. Wanneer je het zonder consult aandurft, wil ik ze wel naar je opsturen.
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door dclizzy »

@cerna, te laat je bericht gelezen.
Heel erg bedankt voor je aanbod. Maar omdat ik ook nog aan reguliere medicijnen zit wil ik eerst met hr atjo praten, wat er allemaal door elkaar heen mag.
Fijn dat je atjo vandaag toch te pakken heb gekregen.

Ik ken het gevoel als je aan 1 arts hang, ik heb dat zelf 15 jaar met een arts gehad. Daar kon je ook gewoon dingen voorstellen en overleggen. Hij is helaas naar andere kant van het land verhuisd.

Ik wacht nog even af en anders ga ik inderdaad volgende week een keer bellen ipv mailen.

Vind het al heerlijk dat je feedback heb van mensen die in het zelfde schuitje zitten.

Groetjes Dian dienstmeisje van Lizzy
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Woehoe, zojuist een zak happy cat niervoeding en niersnoepjes van beaphar binnen :edance:
Hopelijk wil Giz ze ook want volgens mij is hij de trovet een beetje zat. Of hij is heel erg misselijk en wil die dan wel snoepjes eten zodat die honger krijgt. :roll:
Gister heb ik hem 4 gram blikvoer gevoerd met een spuitje en nog geen uur later wilde hij brokjes eten. Gelukkig.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door dclizzy »

ik heb 4 soorten nierdieet. Proefzakje bij de Da gehaald. Een zak bij de dierenwinkel ondanks het iets minder van kwaliteit zou zijn. Maar ik merk dat na 3 dagen het zelfde smaakje lizzy het zat is en dan schakel ik weer over.
Natvoer word uitgeknepen Dat eet ze gewoon niet. (Vers vlees ook geprobeerd doet ze ook niet.) en dan eet ze het sap.
Het zakje zelf met smeurie van kd vul ik met 6 eetlepels water. Laat het een uurtje staan en zeef het en zet het in een bakje naast haar water. Dan drinkt ze in ieder geval al 50cc extra per dag.
Ik heb ook snoepjes van baephar, en snoepjes van fsc of zoiets.
En die verstop ik op plekjes waar ze langs loopt.

En zo blijven we bezig met onze 4 potige beestjes

Fijn dat je beestje weer eet. Houden zo. En niet de hele dag aanbieden. Toen ik dat deed ging ze hoe langer hoe minder eten. Ik mocht van mijn vriend nog maar 3 keer per dag geven 1 eetlepel, dan kan je ook in de gaten houden hoeveel ze eten. Een eetlepel is bijna 10 gram dus 3 van die lepels pd en sap van natvoer dan redden ze het wel.
succes
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Er staat sowieso onbeperkt voer maar dat eet hij niet. Hij eet alleen de brokjes die ik aanbied en die zijn dagelijks uitgemeten. 45 gram is heel wat meer dan 3 eetlepels dus ik denk dat je je vergist. Heb een speciale voerweegschaal van hills.
in ieder geval deze brokjes zijn voor de andere kat maar hij mag dit wel, al weet ik zeker dat hij het toch niet gaat eten want hij is een moeilijke eter. :p
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door dclizzy »

Als die paar afgewogen brokjes hier langer dan een uur staan, dan eet ze het niet meer. Dan gooi ik het terug in de zak ff schudden en dan zit denk ik het luchtje er weer aan.

(ik heb grote lepels) ik weeg 's morgens altijd 35 gram af. En dat gaat in een apart potje dan hoef ik niet de hele dag te wegen. Ik werd daar zelf hyperder van dan de kat zelf. Die lag te snurken en ik maar brokjes tellen. En de kleine kapot gebeten brokjes er weer aftrekken pff
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door castratenkoor »

Dat lijkt mij persoonlijk een minder goed plan, als brokjes een paar uur hebben gestaan ze weer terugdoen in de zak. Zo holt de kwaliteit van de hele zak brokken achteruit.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door dclizzy »

Dat kan ik me voorstellen , Ik bedoel ook gewoon het bakje waar die 35 gram voor de dag inzit.

Ze eet Sinds ze 1 dag spoeling en Simintra heeft veel meer dan het enkele brokje wat ik binnen kreeg. Ik ben al zo blij dat ik met alle gebruiksaanwijzingen van Lizzy ze al uit zich zelf diverse keren per dag eet. Het is een genot om opeens het geknabbel te horen zowel op de dag en zelfs snachts
Jippy

En ik moet dit wel toepassen, 4 potjes met 35 gram.Want als ik een handje voor haar houd en ze neemt 1 hapje en draait haar kopje af dan pak van een ander merk. Ik kan niet pd een paar ons nierdieet weggooien .

Ik gooi al 2 keer pd een zakje kd eten weg omdat ze alleen het sap eet. (appart) als de brokjes er in zitten eet ze het zo en zo niet. Ik zit al op 20 euro kd natvoer alleen voor 3 lepels sap pd in de week :-) om zo meer vocht naar binnen te krijgen. En een paar dagen niet voeren helpt niet. Dat hebben we al toch gepast toen we nog niet wisten dat ze nierfalen had.

In 2 weken tijd 500 euro dokter en medicijn, 4 soorten brokjes, 3 soorten niersnoepjes, 15 zakjes nat voer in de week, Modder voor soepele stoelgang. Urine verzuurder.

Ook mevr moet zich maar een kleinbeetje aanpassen. Of het nu in een bakje ligt de hele dag waaruit ze eet of ik gooit het terug in het bakje en schud het ff om. De bakjes worden als ze leeg zijn gewoon keurig uitgespoeld grijnzz

- Hoe zijn jullie ervaring met een water fontein. Is dat een optie? Ik heb al op 5 plekken water staan Met en zonder smaakje
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

water met en zonder smaakje? hoezo smaakje..?

als ze niet voldoende drinkt dan zit er niks anders op dat paar keer per dag spuitjedrinken..
ze zijn daar snel aan gewend, personeel ook en het is veel goedkoper dan k/d natvoer weggooien..
zet grote waterbakken neer, bvk keramiek of glas of porselein. bij kringlopen meestal ruime keuze. ze mag haar snorren niet aan de rand stoten als ze drinkt en zet die bak 5/10 cm hoger.
schoonmaken met zout en zeker geen afwasmachine of afwasmiddel.
probeer regenwater of schoon slootwater met watervlooien.
nierkatzels moeten vaak kleine beetjes eten om de nog beschikbare niercapaciteit niet te overbelasten, anders worden ze misselijk en eten helemaal niet meer.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door dclizzy »

Ik heb 5 bakken water staan. tot de rand gevuld, zodat ze niet met haar kop in het water hoeft. ( ik heb al 35 jaar katten gehad en weet wel een beetje hoe het moet. :-) Ben er alleen achter dat je toch steeds weer bij ziekte met je handen in het haar staat. gevalletje je weet het een ander goed te vertellen tot het jezelf weer overkomt ;-)

En ik hoef niet naar de kringloop:-) ik kan het betalen. Maar vind het zonde omdat mevr heel slecht at ik al voor 300 euro eten heb doorgeschoven naar andere katten. Ik blijf dus niet alles weggooien.

Ik kreeg de tip als een kat weinig water drink, om dan een smaakje toe te voegen. Nu ze krijgt het sap 2 keer pd met een beetje warm water aangelengd, Dan staat er door het huis nog 4 bakken water van heel klein tot heel groot. Ik heb in een hoekje ook een klein bakje eten staan met 10 brokjes en zij heeft het idee dat ze het gevonden heeft.

Ik ben al lang blij dat ze eindelijk na die 5 maanden dat ik haar nu heb niet meer de hele dag hoeft te voeden omdat ze gewoon niet at..en ze drinkt zeker wel meer dan 150 cc pd dus ik ga niet met een spuit werken. haar medicijnen geven is al een drama met het spuitje, dus zolang het allemaal gaat zoals het nu gaat, zoveel beter dan 3 weken terug kruis ik mijn vingers. :-)

En die tip met sloot water ga ik doen. ze speurt nl alles af als het maar ff geregend heeft. Kan het geen kwaad dat het gewoon vies amsterdams water is??
Plaats reactie