Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Ik duim voor je dat het met Lizzy net zo goed blijft gaan als met Noa en mocht je naar de homeopaat willen gaan houd dan Mercurius Corrosivus D30 in je achterhoofd (natuurlijk eerst de arts met een voorstel laten komen, maar je zou kunnen zeggen dat je een kat "kent" met nierfalen die het hier al bijna 4 jaar goed op doet :smile: ).

Misschien dat je Beaphar iets kan mengen met wat warm water? Dan wordt het wat smeuiger en eet het gemakkelijker. Bij mij vonden zowel nierpatiënt Cochi (vorig jaar gaan hemelen) als Cerná het erg lekker.
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Ik vond Gizmo ook heel erg dun. De Da vond die ook echt heel erg meevallen. Ik denk dat we het in ons hoofd erger maken dan het is. Want wij weten dat ze ziek zijn en de dierenarts ziet natuurlijk veel meer zieke dieren die er veel erger aan toe zijn!

Beaphar vinden ze hier ook lekker.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

heel fijn, een opgelucht en positief bericht over lizzy!
en wat goed dat je een dierenarts treft, die wel meedenkt en constructief is.
het is niet te voorspellen hoe snel het nierfalen bij pkd gaat en hoe het verloop is.
hangt ook af van de beschadiging van andere organen en het verloop daar.

belangrijk is dat je langzamerhand een verzorgingsmodel hebt gevonden, na veel uitproberen, dat aansluit bij lizzy's kwaal. en dan ook nog een soepele, aardig dierenarts.. eindelijk! :eclap:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door dclizzy »

@Annet, houd ik zeker in mijn achterhoofd. Ik heb hier nl allemaal notities liggen :-)
Ook natte beaphar moest ze niet. Maar blijf af en toe iets anders proberen om het voor haar ook smeuiiger te maken.

@Featherr Ik herken dat erg hoor. Ik zit paniek te zaaien in de familie en dan komt mijn zus en zegt van "" je moet niet zo de hele dag het beestje ziek zitten kijken" het zou mij na een paar dagen meer op moeten vallen als ze magerder is dan jou die er de hele dag naar kijk :-)

@adriana Het voelde gisteren ook lekker, Op de echo was toen in andere organen nog niets te zien. En ik geniet ik kon het vande week voor het eerst een paar keer vergeten dat ze ziek was. Ze lag van de week weer op de bank. Kwam eindelijk de slaapkamer uit.. Misschien ook omdat het kouder en donker is savonds ze kan niet meer op het water met vogels kijken :-)

Ik dacht, laat ik nou niet altijd mopperen hier maar ook een keer iets positiefs neerzetten.
groetjes Dian en Lizzy
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Hallo!
Gizmo doet de laatste tijd heel erg bang. We beginnen het echt zielig te vinden. Het is vooral het naar een nieuwe kamer gaan. Hij ligt bijv. lekker te slapen boven in de kattenkamer en dan moet hij naar beneden. Dan gaat z'n hartje helemaal te keer op de trap en hij doet de eerste tijd bang. Of andersom, hij ligt lekker te slapen in zijn mandje beneden, niks aan de hand. Maar dan moet hij naar boven en vanaf het moment dat ik hem oppak en meeneem naar boven is hij wéér helemaal doodsbang.

Ik heb gekeken naar medicijnen voor bange katten maar nog eens 20 euro extra per maand wordt wel een beetje veel.. Nu ben ik dit tegen gekomen. Kan ik dit geven aan een nierkat, wat denken jullie?
http://www.medpets.nl/phytonics+strezz/
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7659
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Rik »

Featherr schreef:... en dan moet hij naar beneden.
Maar dan moet hij naar boven ...
Ik weet niet wat de reden is dat hij naar boven en beneden moet. Komt hij niet vanzelf meer naar boven of beneden als jullie daar zijn? Misschien ligt het aan het feit dat ie lekker lag te slapen en dan in de armen naar boven of beneden getild wordt? Als hij uiteindelijk wel zelf beneden/boven komt is zijn gedrag dan ook angstig (of komt ie helemaal zelf nergens meer)? (ziet hij bijvoorbeeld nog goed?)

Ik heb geen ervaring met deze middeltjes maar het lijkt mij (naast deze medicijnen als hulpmiddel) wel van belang dat je een idee krijgt van waarom dit gedrag nu naar boven komt.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door dclizzy »

ik heb ook zon kat gehad, die kwam niet meer over de vloer en blies tegen alles. Dat was ook een nierkat, En toen bleken haar oogjes heel slecht te zijn geworden. Dan schrikken ze van alle schaduwen
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Rik schreef: Ik heb geen ervaring met deze middeltjes maar het lijkt mij (naast deze medicijnen als hulpmiddel) wel van belang dat je een idee krijgt van waarom dit gedrag nu naar boven komt.
Hij komt inderdaad niet zelf naar beneden. En we willen hem 's nachts niet alleen beneden hebben want als hij dan wakker wordt en alleen is gaat hij mauwen tot een van ons hem komt halen om naar boven te brengen. Dus nemen we hem zelf mee. En hij was toen ik niet verhuisd was ook al bang 's avonds.
Heb niet het idee dat hij slechter ziet maar dat zou een optie kunnen zijn. Maar hoe komen we daar achter? En hij is echt alleen bang als hij net gegeten heeft (denk dan dat hij misselijk is en daardoor kwetsbaar) en als we hem verplaatsen.

Hij loopt trouwens wel gewoon rond in de woonkamer of 'kattenkamer' dus het is niet zo dat hij dan alleen maar bang in zijn mandje ligt. Hij gebruikt de bak goed, gaat zelf eten wanneer hij wil en hij komt ook nog zelf elke avond kroelen. En overdag, bijna altijd als het aan hem ligt :roll:
Ik probeer hem altijd te 'troosten' als hij zo bang doet maar ik zou voor hem zo graag willen dat hij minder bang is.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door dclizzy »

Ik test lizzy haar oogjes wel eens om hele kleine snoepjes te gooien op een afstandje ( dit omdat ze mis sprong in het schemer) en kijken of ze er dan achteraan rent. Mijn zus heeft voor haar angstige kat zon feromonen ding gekocht en haar kat werd daar wel rustiger van.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7659
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Rik »

Ik kan totaal geen bijsluiter vinden van Phytonics Strezz. Ik zie wel dat het bij koopjesdrogisterij en dadrogistonline (en andere) bijna 10 euro goedkoper is dan bij MedPets.

Het slechter zien zul je vanaf nu wel moeten merken als het zicht inderdaad slechter is. Een half jaar geleden zei mijn DA tegen mij dat Bowy blind was (op het eerste gezicht toen ze door de spreekkamer stommelde en hij haar ogen onderzocht) maar gelukkig was ze dat niet helemaal. Sindsdien ga je er toch op letten en dan zie je aan kleine dingetjes dat ze toch een heel stuk minder ziet. Voorzichtiger springen, een laserlichtje (waar ze vroeger achteraan ging) ziet ze nu pas als het nét voor d'r neus is en dan raakt ze in paniek (omdat ze het niet verwachtte), overdreven hoog over de drempel naar de tuin springen. Mocht het zicht slechter zijn dan moet de bloeddruk getest worden (die was bij Bowy >300) en daar zijn weer medicijnen voor.

Als hij alleen bang is na het eten en met verplaatsen zou je even kunnen kijken of er wat is tegen die misselijkheid. En voor het verplaatsen zou je toch eens moeten kijken of je hem wakker kunt maken en dan met een snoepje (of met Gimpet, werkt bij mij goed) mee kunt lokken naar daar waar je hem wilt hebben, zolang hij maar uit eigen beweging gaat naar waar hij zijn moet. Als hij wakker gemaakt is is het misschien al voldoende dat hij dan toch met jullie naar boven/beneden gaat. Als dat niet helpt dan kun je inderdaad nog de verdampers en druppels gaan proberen maar dat zijn natuurlijk onderdrukkers van een onderliggend probleem. Maar als het onderliggende probleem niet is aan te pakken zit er niets anders op.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Bloeddruk is begin vorige maand gemeten. Was perfect, dus dat is het niet.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
artemis
Panter
Panter
Berichten: 445
Lid geworden op: 12 jan 2012 16:03

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door artemis »

Beste mensen,

ongeveer begin dit jaar schreef ik een tijd in dit topic over poes Piwi die nierfalen had. Daarna ben ik een tijd niet zo actief geweest op dit forum…

Via deze weg wou ik nog laten weten dat wij Piwi op 30 mei hier bij ons thuis hebben laten inslapen. Ze was 17.
Piwi was op. Ze had naar het einde toe betere en slechtere dagen, maar de slechtere dagen werden plots slechter en frequenter. Die laatste dagen had ze geen krachten meer, ze wankelde en kreeg moeilijkheden met de trap. Als ze op de kattenbak zat dacht ik dat ze omver ging vallen. Ook het eten begon plots moeilijk te gaan, zelfs met het natvoer dat ze het lekkerst vond. De blik in haar ogen kwam van heel diep en stond op oneindig...
Enkel als ze sliep leek ze nog van het leven te genieten en daarom vonden wij, met pijn in ons hart, dat we ons meisje de eeuwige rust moesten geven. Zo hoefde ze niet meer aan het leven te lijden.
We wilden absoluut dat ze hier thuis in haar vertrouwde omgeving kon gaan en zo is het ook gebeurd. Het is heel vredig verlopen, de beslissing zelf het allermoeilijkst.
Ik mis mijn meisje nog steeds en spreek nog altijd over 'mijn katten' terwijl er alleen nog Pappie is...

Ik heb hier nog een 4/5 vol (dus net begonnen) flesje Semintra exp 02 2016 in de koelkast staan en een amper gebruikt potje Ipakitine exp 04 2016. Zo zonde om dat te laten vervallen...
Die mogen gratis afgehaald worden in Antwerpen, of ik stuur het naar NL op als pakje.
Misschien maak ik daar beter een ander bericht voor.
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Ms Maaike »

Wat spijtig om te lezen artemis... Sterkte.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Meh, vandaag ging het helemaal niet goed met Gizmo.
Hij deed de laatste tijd al bang, blazen en grommen met af en toe een soort krijsen naar ons wanneer hij bang was. Probeerde we hem of te troosten of we lieten het maar gewoon gaan.
Gister zat hij 'vast' in de bank en hij krees alsof hij vermoord werd, hij heeft toen heel de avond/nacht bij me gelegen. Een soort vast gekleefd. Eten en drinken ging even snel, naar de bak ging even snel maar hij rende zo hard hij kon meteen weer naar mijn schoot.

Vandaag is hij zelf naar beneden gegaan maar hij was weer doodsbang. Toen zat hij in zijn mandje en gaf een schreeuw, toen ik naar hem toe liep zat hij in een heel ongelukkige houding in zijn eigen slaapmandje te poepen. Dit was echt de druppel.
Heb meteen de dierenarts gebeld en nu heeft hij Zylkéne. We zouden na 7 tot 14 dagen verbetering moeten zien. Hij mag het maar tot 2 maanden hebben. Dus we moeten even kijken of dit echt verandering gaat geven en hoe het dan zou gaan als hij stopt.

Ik vind het zo zielig voor mijn mannetje, hij ligt nu (niet echt heel bang, hij ligt relaxt naar buiten te kijken) in zijn kattenkrabpaalmand. Al sinds 3 uur ongeveer. Ik wil mijn mannetje terug en ik wil dat hij niet zo bang is :(
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Dinky »

Ook al gekeken naar destress?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie