Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Gebeld.
Pronefra en Ipakitine hebben hetzelfde doel en geef je dus niet samen. Ik zou dan kiezen voor Ipakitine omdat Pronefra ook bloeddrukverlagend is en wanneer je dan al Semintra of Fortekor geeft, dan vind ik dat riskant. Semintra/Fortekor zijn medicijnen en die zou ik in ieder geval niet inwisselen voor een voedingssupplement.

Naast Semintra en Ipaktine wat ik aan Noa geef, mocht ik nog wel Rubenal geven. Het ondersteunt de nieren (wat ik me daar ook bij voor moet stellen) en kan geen kwaad. Recensies zijn goed dus bij de volgende bestelling Trovet bestel ik een potje mee.
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door dclizzy »

Oke, bedankt voor het bellen. Maar als de kat alleen maar nierdieet eet hoeft het toch geen inpakitine?? ( dat werk toch niet over droogvoer) ik heb even rubenal gegoogled en dat lijkt mij ook wel wat. Ik gaf al een homeopatisch iets. maar dan doe ik een pilletje van die homeo smorgen en rubenal savonds??
Ik ga even zoeken wat de bestandsdelen zijn.


bedankt annet
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door dclizzy »

Rik schreef: ieder geval altijd meer dan de DA haar wilde geven. Groetjes en knuffel voor Lizzy.
dank je wel. rik
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Atjo Westerhuis adviseerde dit omdat bij Noa het ureum behoorlijk hoog was (is??) en volgens hem weet Ipakitine niet in welk voer het zit :smile: . Het doet namelijk meer dan fosfaatbinden.
Ik geef het Noa 2x daags door het natvoer.
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door dclizzy »

maar als pronerfa in pillen is en het zelfde doet als inpakitine is. Dan kan ik het overwegen. Ik stop zin een 10 seconde een pil net achter langs de wang weg. dat heeft ze geen eens in de gaten. mmm ff denken ..
bedankt annet
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

@dclizzy, pronefra is vloeibaar en hier vind hij het echt geweldig. Zodra hij het ruikt wordt hij helemaal wild.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Rik, hoe bevalt kattovit bij jou?
Hier niet echt goed. Misty vind het wel lekker en eet het ook, Gizmo ook. Maar die heeft het maar twee dagen mogen eten. Hij begon als hij het opgegeten had echt te krijsen.. 'S ochtends ook, dan zette ik het in de kattenkamer en als hij dan had gegeten begon die weer te krijsen. We waren even naar de stad gegaan en toen stonden we buiten en toen hoorde ik hem buiten gewoon krijsen alsof die vermoord werd.
Dus de kattovit brokjes mag alleen misty hier. De integra kan Misty weer niet zo goed opeten maar Giz vind ze heerlijk! Die wil zelfs z'n trovet weer niet omdat Integra nieuw is en lekkerderderder. :roll:

En Pronefra zijn we ook tijdelijk mee gestopt want daar leek die ook misselijk van te worden. Dus over een tijdje weer proberen en als het dan weer zo is mag iemand hem goedkoop overnemen als iemand dat wilt :)
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Rik »

Featherr schreef:Rik, hoe bevalt kattovit bij jou?
Ik was nog niet aan de kattovit-brokjes toegekomen. Met een 1,5kg zak Hills k/d doet ze bij mij maanden omdat ze hoofdzakelijk natvoer krijgt. Er zit nog een paar honderd gram in (goed voor twee weken ;-) ) maar ik denk dat ik binnenkort wel de kattovit eens openmaak om te kijken hoe ze daaraan knabbelt. (Ik hoop beter dan de RC Renal die ze compleet liet staan). Maar met de Hills k/d ben ik in ieder geval wel tevreden. Het is toch niet de bedoeling bij mij om compleet op brokjes over te schakelen. Maar voor de afwisseling heb ik eens kleine zakjes kattovit en integra besteld. Ik ben benieuwd.

Wel van de week de kattovit-natvoer geprobeerd. Vrij zachte pate. Dat snij ik in blokjes en dat at ze redelijk goed op. Dus weer iets wat ze wel lekker vindt. Dus Integra, Kattovit en Beaphar natvoer eet ze allemaal wel (in die volgorde van voorkeur). (Terwijl ze vroeger eigenlijk nooit paté lustte)
Featherr schreef:Maar die heeft het maar twee dagen mogen eten. Hij begon als hij het opgegeten had echt te krijsen..
Dat miauwen heeft Bowy af en toe ook direct na het eten. Dat deed ze vroeger nooit. Maar gelukkig blijft het bij alleen maar direct na het eten. En ik kan het hier niet echt krijsen noemen (wel vrij hard miauwen). Ook is ze dan na het eten een paar minuten wat speelser (voor een 18+ jarige). Dan scheurt ze 1 of 2 keer de kamer door. Ook ben ik de afgelopen paar weken een paar keer wakker geworden van één enkele harde miauw... terwijl zij lag te slapen (en ik heb toch echt maar één poes). Dan zit ze gewoon te miauwen in haar slaap...

Ik zal het eens in de gaten houden wat haar gedrag straks is na het eten van de kattovit ;-)
(maar aangezien ze elke keer maar 5-8 brokjes eet denk ik dat het wel mee zal vallen)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Gizmo kan redelijk hard mauwen ja, hij is doof dus ik ben wat gewend. Maar dit was echt niet normaal meer. Hij ging zich ook elke keer meteen verstoppen als die gegeten had dus het was echt niet goed gevallen ofzo :/
Integra vind die yammieee :P
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Ik vond al een kleine week dunnere ontlasting in de bak maar wist natuurlijk niet van wie. Nu dus wel, Gizmo heeft dunnere ontlasting. Een soort koeienvlaai die licht van kleur is.
Dus hij heeft nu medicijnen. Een maagbeschermer en pro-biotica. Na 2-3 dagen moet hij normale poep hebben.
Hij krijgt Finidar & Protexin synbiotic D-C.

Heb gekeken en kan nergens iets vinden over dat het slecht zou zijn voor zijn nieren. Dus heb net de eerste lading naar binnen gewerkt. Vond die iets minder leuk maar hij knort alweer en ligt weer bij me.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door dclizzy »

ojee, wat een pech. gelukkig knort ie weer
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door dclizzy »

Ochtend overpeinzing.

Hier is het weer stress,

Mevr eet haast niet. Ik had een water emmer van 10 liter vervangen voor een emmer van 3 liter. NU mevr ging meteen het water drinken saboteren. Dus na een dag weer snel de emmer van 10 liter terug gezet. Ondanks er 5 andere drinkplekken zijn.
Heb ik haar gisteren amper zien drinken. Heeft ze vanmorgen in 2 uur tijd al 4 keer in de emmer gehangen.

Na het gevonden dieet van 3 weken geleden skipt ze nu 6 soorten droogvoer nierdieet.
Natvoer moet ze helemaal niet. Alleen sap. Maar ze eet wel snoepjes. Die heb ik dus al in stukjes door haar droogvoer gegooid maar helaas.
Ik heb eten besteld bij zooplus met 2 nieuwe soorten brokken. Dat moet straks binnen komen.

Ik heb ook het idee dat ze wat misselijk is. Ze kan soms wat likken.
Eerst had ik de hoop dat er een grote haarbal dwars zat. ( dat bleek vorige week het geval na het braken ging ze weer als een gek eten) Terwijl ze 3 ons was aangekomen de laatste 4 weken....

Ik ben bang dat ik weer een infuusje moet gaan halen. Maar ipv 4 weken zitten we nu pas op de 3 weken.
Het geklut is dat die da zo moeilijk doet en alles overdreven vind. En de andere het gek vind dat ze nog leeft. Hoe vind ik een meedenkende da ...
zucht ..........
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

waar in Nederland?
als lizzy in één keer heel veel heeft gegeten dan kan het zijn dat het systeem dat niet aankan en dat ze misselijk is van hoge(re) waardes. dat duurt een tijdje voordat de handel weer op orde is..
drinken/vocht binnenkrijgen is nu wel belangrijk, dus dan maar spuitjedrinken..?

en er is van gimpet een vette pasta (categorie snacks/anti-haarbal) met veel vezels zonder toegevoegde vits+mins.
eind oktober weer leverbaar bij zooplus maar ik denk dat je hem bij een winkel van pet's place wel kunt scoren.
het voordeel is dat het veel energie geeft maar de nieren nauwelijks/niet belast.
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... omposition en hij is intussen weer leverbaar!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door dclizzy »

Ik woon in amsterdam.


Maar ik ben in die 30 jaar al een hoop vertrouwen in ze kwijt geraakt :-)Je ziet ook veel da's van vroeger uit 1 praktijk uitwaaien over diverse praktijken.
Ik was van de week bij mijn hele oude da voor dieet voer.. Maar de assistente zat erbij als een dwaas. Toen ik over infuusjes begon, zei ze ooo ik wist niet dat dat kon. zucht

Kon op niets wat haar gevraagd werd antwoord geven.
Toen kwamen de Da 's naar buiten 2 meisjes van amper 28. En toen gingen ze met zijn 3en een oplossing over iets verzinnen.
Nu dan heb ik het alweer gezien.

Maar ik ga de pasta halen. En wacht even op het nieuwe voor, Misschien een trigger

Ze heeft veel gedronken vanmorgen dus ik wacht even met water spuiten.

Bedankt voor het meedenken.
Dian
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door dclizzy »

Ff een kleine update.

De Katovit en technical zijn binnen( droge brokken.. Katovit vond ze 2 dagen lekker de technical gaat er nog steeds goed in.
Ook had ik nog Beaphar natvoer , Nou ze moet het niet.

Dit heeft ze vaker. ( vorige wanhopige topic van mij) Ik geef haar af en toe ook ander brokjes zodat als ze dit niet meer moet het andere nog eet. Van de 7 soorten eet ze er maar 3

Ik durf het haast niet te typen, maar ze doet het momenteel goed. Ik heb vandaag haar preventieve infuusje weer gehaald,en had een jong vrouwelijke dokter. Heel lief en informatief. Ze stelde zelfs voor dat er een goede homeopaat in amsterdam zat of ik die kon en of ik daar ingeloofde . Ze gaf ideeen over vitamines Hoe we sommige dingen konden berekenen. Helemaal niet afkeurend.

Ze vond dat Lizzy er heel goed uitzag zeker voor een poes met nierfalen. Ik vond haar spieren iets interen maar deze Da zei dat dat reuze meeviel.

Wat een verademing deze meedenkende Da of die bullebak van vorige maand.
Morgen ga ik maar vragen hoe ze heet en dan maak ik gewoon een afspraak als zij dienst heeft.:-)

Ik geniet op het moment zelfs van mijn meisje en denk zelfs af een toe ,, Misschien hebben we mazzel en gaat die pkd niet zo hard....
Plaats reactie