Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door patiani-guusje »

Heeft wslk met het warme weer te maken, hier eten ze dan ook altijd minder. Nog een paar weekjes wachten dus voor bloedonderzoek, blijft altijd weer spannend..
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

Konijntje schreef:Ja eigenlijk is het nog even afwachten op de bloedtest half juli..
wat let je om zonder narcose na bloed afnemen je dierenarts te vragen zo veel mogelijk tandsteen bij Beer weg te halen?
hij zal daar veel meer onder de indruk zijn dan bij jou thuis, dus rustiger.. desnoods dekken jullie zijn ogen met een kapje af en jij zou hem kunnen vasthouden en beetje kriebelen en tegen hem praten.. .. want hij moet niet denken dat hij de baas is..
en als je da het er met haar nagel afwipt, dan komt ze vrij snel een heel eind..
Beer mag ivm zijn nierwaardes eigenlijk geen kuikens.. en hij is toch wel zo goed dat een beetje stress geen schade aanricht hoor...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door castratenkoor »

Met Adriana eens. Dat is twee jaar geleden bij Sjaak ook gebeurd, in drie keer. En geloof me Sjaak is onmogelijk bij dierenartsen. Ze heeft er toch het nodige afgekregen zo. We stopten als hij echt ging grommen. Zijn bek sloot voor die tijd niet goed en hij kwijlde. Was ook chagrijnig.
En verder is zijn gebit flink verbeterd met de kuikentjes.

Ik heb met Sjaak de mazzel dat ook met dit warme weer hij erg goed zijn soeppies tot zich blijft nemen. Ook met de verbouwing.
En Sjaak is goed gehumeurd en vrolijk en speelt.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Tis wat met die oudjes: weer of geen weer, herrie of niet, ze blijven onverstoorbaar. Goed zo Sjaak! :eclap:

Met Cochi gaat het ook weer veel beter dan een week of 6 terug. Toen hoopte ik echt dat hij de zomer nog zou meemaken, maar wanneer ik hem nu zie dan is hij weer zoals hij al heel lang is: oud met wat kwaaltjes, maar verder nog heel kranig. En dat alles dankzij Trias Omega.
Hij vindt het zo vies (ik heb het geproefd en het is ook vies!), maar wanneer ik het door het eten doe wordt het eten te vet en spuugt hij het uit en dus moet het maar rechtstreeks in zijn bekkie, 2 ml. per dag. Bah, vrouwtje!
En hij stinkt ook nog steeds niet uit zijn bek terwijl het toch inmiddels alweer 3 maanden geleden is sinds zijn laatste antibioticakuur en de laatste 2 keer zat er maar 6 weken tussen.

Dus: de oudjes doen het nog best ondanks slechte nieren en schildklier :edance:
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

kellyc schreef:Ik heb een afspraak gemaakt met een homeopatisch dierenarts, 5 juli.
Ben eens benieuwd wat ze zegt...
En Kelly: wat zei de hom. dierenarts? Hoe gaat het trouwens met Karel?
Konijntje
Lynx
Lynx
Berichten: 149
Lid geworden op: 05 jun 2011 13:06

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Konijntje »

:edance: Lekker hoor als de poezels het goed doen kunnen jullie even op adem komen.

Oke ik kan het altijd proberen om zo wat tandsteen weg te halen.
Ze zijn inderdaad altijd een stuk rustiger bij de DA
Goeie tip beter iets dan niets :grin:
Konijntje
Lynx
Lynx
Berichten: 149
Lid geworden op: 05 jun 2011 13:06

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Konijntje »

Hoi Dames,

Graag jullie mening Beer heeft voor degene het niet weer weten heeft Oxalaat blaasgruis en nierfalen.
Ik ben er achter gekomen dat Royal Canin Renal voor nieren is en tegen oxalaat.
Ik dacht dat Trovet Nier en Oxalaat het enige voer is dus niet.
Nu is mijn vraag hoe weet ik welke het beste voer is voor Beer of maakt dat niet uit? of kan het ene voer beter zijn werking hebben als het andere?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

ieder dier reageert anders op een bepaald soort voeding en de enige manier om te weten of Beer het lust en of het ook werkt is allebei proberen!
er is nooit vante voren te zeggen of het ene voer beter aanslaat dan het andere..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Konijntje
Lynx
Lynx
Berichten: 149
Lid geworden op: 05 jun 2011 13:06

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Konijntje »

oke dan heb ik waarschijnlijk mijn besluit genomen waarop hij meeste eet.
En zijn drolletje is niet meer papperig maar al een drolletje dus dan is dat ook belangrijk.
Mocht hij het ene zat is heb ik de andere nog achter de hand :edance:
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door patiani-guusje »

Kelly ben ook benieuwd hoe het gegaan is?
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Konijntje
Lynx
Lynx
Berichten: 149
Lid geworden op: 05 jun 2011 13:06

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Konijntje »

Na wat er met beer is gebeurt is controleer ik nu alles maar wat lees ik.
Tom heeft hills m/d brokken voor zijn suiker maar wat lees ik niet gebruiken bij nierfalen waarom is dat zit er stofje in dat niet goed is of heeft het met de eiwitten te maken?
De brokken zijn trouwens weg ga het niet meer geven ik gebruik voor Tom Acana vis.
Ik ben benieuwd of hier iemand een antwoord op heeft!!!
Thanx
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

ja, dat heeft ongetwijfeld met het gehalte en de vorm van het eiwitbestanddeel te maken..
maar wat doe je aan verzorging bij Tom? insuline spuiten? bloedsuiker meten?
of in the blind zoveel mogelijk koolhydraat-arm (dus veel nat-)voer?

is Tom naast zijn diabetes ook nierfaler?

ik heb jarenlang in MoMo een nierfaler/diabeteskat gehad en dat is een heel lastige combi..
veel bloedsuiker meten en diverse voeders uitproberen..
overigens beviel RC diabetics hier veel beter dan Hills m/d..

heb je bloedwaardes van Tom? ik bedoel fructosamine en nierwaardes? of is het voor-zorg?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Konijntje
Lynx
Lynx
Berichten: 149
Lid geworden op: 05 jun 2011 13:06

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Konijntje »

Tom was vorige jaar suikerpatient geworden door de fructosmine test.
Bloedwaardes ook getest alles verder prima nieren, lever, schildklier etc.
Begonnen met cansuline na 2 maanden lukt het niet om hem in te stellen veel postieve geluiden gehoord over lantus dus overgestapt.
Hij ging na 2 maanden als een speer en was na 3 maanden op honeymoon suikervrij.
Afgelopen april blaasontsteking en kreeg weer verhoogde suikerwaardes zag ook veel drinken en de kattebak vol met urine.
Begonnen met Lantus kan weer afbouwen helaas staat het nu stil met afbouwen dus wie weet kan weer zonder maar het belangrijkste is dat hij onder de niergrens zit.
Dinsdag krijgt Tom een algehele bloedonderzoek weer.
Ik meet Tom 2x per dag soms meer mocht hij laag komen te zitten om bij te voeren.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

hardstikke goed en jij weet van wanten en geweldig dat je lantus spuit! heel fijn trouwens dat hij nu onder de niergrens zit.

mijn ervaring met diabetics is erg goed, zij het dat ik er erg voorzichtig mee ben want hier werkte het tè goed. de arginine-vorm die RC in zijn diabetics stopt verlaagde hier en bij heel veel meer suikerkatzels de bss te veel, dus voerde ik Mo zo veel mogelijk koolhydraatarm en gaf hem 2 x max 3 diabetics brokjes per etmaal. en daarmee kreeg ik hem vrij makkelijk van de lantus af.. maar dat kun je alleen maar doen als je het heel erg goed in de gaten houdt met oortjeprik.. en als je da RC heeft dan heeft-ie proefzakjes en daarmee kom je een heel eind.
wat jammer dat Tom's suiker toch weer is ontspoord, er hoeft maar iets te gebeuren of heftige stress en ze kunnen weer terugvallen..

ik zal eens beide analyses naast elkaar zetten om te zien waarom m/d niet geschikt is voor nierkatzels.
ik weet dat in RC renal ook redelijk wat van diezelfde vorm arginine zit en had hier op een moment een bengel met veel te lage bss... die had renal van MoMo gejat..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
starr
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 jun 2012 15:33
Contacteer:

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door starr »

Nina vertoont laatste tijd geen symptomen. Is dit raar?? Ik ben er alleen maar blij om natuurljik :D, maar ik blijf het wel vreemd vinden met een crea van 780 wat max 200 mag zijn!!
Ze valt niet af, eet nog steeds heel goed. Zowel de brokjes van het nierdieet als het natvoer. Ze wilt wel afwisseling in smaak en merk, maar het blijft allemaal nierdieet en ze eet er goed van. Soms miauwt ze zelfs om eten!
Ook kijk ik regelmatig in haar bekje en ik zie geen zweertjes. Haar vacht glanst mooi, ze wast zich veel..ze wordt kwaad als ik haar fortekor wil geven (is alleen maar goed teken haha). Ze wilt veel buiten spelen maar als ze binnen is komt ze lekker bij me kroelen.

Raden jullie aan om binnenkort haar bloed opnieuw te laten prikken ? Ik weet niet hoeveel tijd hier ongeveer tussen moet zitten. Toen ze zo slecht was hadden we bloed laten prikken, dit was eind mei. Haar waarde was toen dus 780 en de dierenarts was niet echt hoopvol..ze zei : 'kijk het aan, maar als ze nu stopt met eten, zou ik toch een knoop doorhakken..'
Het ging toen gewoon echt slecht met haar, maar dit leek het gevolg te zijn van de zweertjes in haar bek. Hierdoor kon ze amper eten en viel ze snel af.. en daardoor stegen haar waardes weer. Maar ja, die zweertjes in haar bek kwamen toch ook van de nierwaardes? Ik snap er niks van.
Want nu lijkt het alsof er niets aan haar mankeert! Ik vind het zo vreemd.. of komt dit vaker voor? Nogmaals ik ben er heel blij om, maar ik vraag me soms af of het niet wat anders kan zijn (geweest)? Misschien is een echo aan te raden? wat vinden jullie?
Plaats reactie