Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

ik denk dat vanuit de hoofdvestiging van Zpls in Duitsland groot wordt ingekocht. dus als het hier op is dan zou de Duitse vestiging nog wat op de plank kunnen hebben staan, waarna het daar ook uitverkocht is en dan moeten alle vestigingen wachten totdat de containerboot gelost is en via tsjoeke tsjoek weer op de plank.
dat was met de filters voor bepaalde Amerikaanse drinkfonteinen ook zo.. tot aan een half jaar niet leverbaar, nergens bij Zpls.

ik ben erg benieuwd of Duitsland het ook uit het assortiment gooit.. daar staat het trouwens wel op de goeie plaats, bij de (nier)dieetvoeren algemeen en gezien de klantenreacties denk ik dat ze het wel blijven verkopen. ze hebben ook een groter assortiment Happy Cat met meer smaken/soorten.
het is me nog gelukt om twee zakken via Marktplaats te kopen en ik wil wel bv 2x 500 grs of één zak 'doorleveren' aan nierklantjes in nood..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door patiani-guusje »

Jammer dat het moeilijker wordt het te krijgen, Guusje is er ook gek op! Gelukkig eet zij ook wel andere brokjes maar voor katten die echt niets anders eten wordt het wel lastig.
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Katelijne
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 28 jul 2011 09:27

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Katelijne »

Pffff... problemen met medpets. Mijn betaling mislukt altijd, of ik nu mijn creditcard of maestro neem. En 't is niet dat er geen geld op staat! :???:

Straks nog eens proberen. Volgende vrijdag zijn we weg en ik zou de voeding toch graag tegen dan hebben, zodat ik onze kattenoppas nog goed kan inlichten.
Astérix en Obélix (2012) en Juul (01/06/2014)
R.I.P. Azraël*: 20/07/1994 - 24/03/2013 en Osiris*: 01/08/2000 - 09/04/2018
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Vreemd, bij mij gaat het altijd in een keer goed. Heb je alle gegevens wel bijgewerkt? En MedPets levert heel snel, dus wanneer je dit weekend nog even oefent, heb je het nog wel voor vrijdag. :smile:
Katelijne
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 28 jul 2011 09:27

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Katelijne »

Het ging opnieuw niet. Ik krijg altijd de melding: 'Er is helaas een fout opgetreden. Uw betaling is niet voldaan.' Ik was wel naar de site medpets.be gegaan. Weet niet of medpets.nl ook zo snel in België levert.
Astérix en Obélix (2012) en Juul (01/06/2014)
R.I.P. Azraël*: 20/07/1994 - 24/03/2013 en Osiris*: 01/08/2000 - 09/04/2018
Katelijne
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 28 jul 2011 09:27

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Katelijne »

Ben nu op een site clinic fri tegengekomen. Is dit kwalitatief goed?

Sorry dat ik zo doordram, hoor, maar nu ik net ben te weten gekomen dat tonijn niet goed is, wil ik asap overschakelen!
Astérix en Obélix (2012) en Juul (01/06/2014)
R.I.P. Azraël*: 20/07/1994 - 24/03/2013 en Osiris*: 01/08/2000 - 09/04/2018
Gebruikersavatar
starr
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 jun 2012 15:33
Contacteer:

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door starr »

Dat standaard bericht van Zooplus kregen wij ook.
Pf, wel raar.. als ik het zo hoor werd het juist veel besteld en waren mensen er heel enthousiast over.
Hopelijk kan ik het nog krijgen hier bij een dierenpension in de buurt, heb hen net even gemaild erover.

Nina eet gelukkig wel Kattovit nierdieet, maar ik hoorde dat Happycat toch beter is qua samenstelling. En daar eet ze ook meer van, heb ik het idee.
Hills nierdieet moet ze op dit moment helemal niet meer, Royal canin kunnen we nog eens proberen
Konijntje
Lynx
Lynx
Berichten: 149
Lid geworden op: 05 jun 2011 13:06

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Konijntje »

Hoi Allemaal,

Nou met Beertje gaat het nog steeds goed hij speelt, eet en drinkt goed.
Alleen vanochtend was zijn ontlasting paperig en het stonk kan het zijn dat dit door zijn nieren komt of door het voedsel?
En kan ik hem beter droogvoer geven of natvoer om zijn maagje weer tot rust te laten komen?
Katelijne
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 28 jul 2011 09:27

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Katelijne »

Ik heb besteld bij Brekz.be. Ga proberen mert Clinic FRI en Animonda, eens zien wat het geeft.

Mijn betaling is daar wel aanvaard en ik zou het voer binnen de drie werkdagen moeten hebben.

Nu duimen!

Konijntje: geen flauw idee, hoor. Ik ben nog maar net baasje van een nierkat. 't Is te zeggen, ik heb de kat al bijna 18 jaar, maar pas in december kwamen we te weten dat zijn nieren het minder beginnen te doen. Ik zie eigenlijk op dit ogenblik nog niets speciaals aan hem, behalve dat hij misschien wat meer drinkt, maar ik heb gehoord dat dat eigenlijk moet bij nierkatjes. Voor de rest ziet zijn vacht er nog redelijk uit (nu ja, hij is oud, dus ik help hem natuurlijk door dagelijks te borstelen), is zijn eetlust nog goed en is hij nog vrij actief.

Waaraan kan je eigenlijk zien dat je nierkat echt aan het achteruitgaan is?
Astérix en Obélix (2012) en Juul (01/06/2014)
R.I.P. Azraël*: 20/07/1994 - 24/03/2013 en Osiris*: 01/08/2000 - 09/04/2018
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

je kunt zien dat een nierkat achteruit gaat als hij minder gaat eten, constant slaapt en snel vermagert. dan is het heel erg foute boel en moet je er bedacht op zijn dat je hem niet lang meer in je buurt hebt.
en het kan ineens bergafwaarts gaan en daar is niks tegen te doen.
dat is dan niet een dagje niet eten maar een kleine week en je ziet ze met de dag verschralen.
je moet erg opletten op uitdrogen in die fase, want er wordt eigelijk geen vocht meer opgenomen en goed overleggen met je dierenarts over het moment van inslapen...
Konijntje schreef: Alleen vanochtend was zijn ontlasting paperig en het stonk kan het zijn dat dit door zijn nieren komt of door het voedsel?
En kan ik hem beter droogvoer geven of natvoer om zijn maagje weer tot rust te laten komen?
ik denk dat dit een verkeerde reactie is op natvoer en dat komt voorzover ik weet niet van zijn nieren. meestal hebben nierklantjes te vaste ontlasting..
ja, zijn gebruikelijke brokjes en dan moet het met een etmaal wel weer rustig worden, niet meer stinken en wat vastere drolletjes geven..
en als dat niet zo is dan na een paar dagen (mèt wat ontlasting) langs je da..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Konijntje
Lynx
Lynx
Berichten: 149
Lid geworden op: 05 jun 2011 13:06

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Konijntje »

Oke bedankt ik dacht ook met voer want tijdje geleden gaf ik hem dietvoer om af te vallen en toen was het ook zo later gaf ik RC gevoelige maagje en ging weer prima maar dat gaat natuurlijk nu moeilijk ivm nierdieet.

En een goede vraag zegt Katelijne dus gewicht, eten en veel slapen.
Adriana is je brokjes al binnen?
Gebruikersavatar
lunetuesday
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:50

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door lunetuesday »

Zooooo dan, ik ben eventjes weg en kan gelijk twintig pagina's bij lezen. Kan iemand me even kort vertellen hoe alles gaat? Hoe is het met Noa, en Guusje, en Karel, en de beestjes van Adriana?

Weer twee nieuwe nierpatientjes erbij lees ik....wat is het toch ook hartverscheurend om te zien hoeveel zieke katten er bij komen steeds!

Hier even een update van Kyra: nadat we langzaam begonnen waren met afbouwen van de ipa ging ze dramatisch achteruit. Ze heeft de hele tijd 100% niervoeding gehad, en krijgt viermaal per dag te eten, waarbij er maar 2maal daags ipa werd toegevoegd. Nadat we de ipa weglieten, en ze dus alleen maar puur niervoer kreeg, 4maal per dag, ging ze achteruit. Er is geen nieronderzoek gedaan, dat was niet nodig, dat het niet goed ging was duidelijk. Ze viel af, ze gaf om de haverklap over en ging weer stil in hoekjes zitten, naar de muur zitten kijken. Daarop hebben we onmiddellijk ingegrepen: er gaat weer twee keer per dag ipa door haar voeding.....en alsof het een wondermiddel is, is ze gestopt met overgeven, ze zit niet meer continu in een hoekje, ze wast zichzelf weer, ze komt weer aan (richting de 2,4 kilo gaat het nu)...kortom; ons meisje is er weer.

Ze kan dus niet zonder ipa, al schijnt het nauwelijks iets toe te voegen als ze het maar door de helft van haar eten krijgt....het is een raar beest, zoveel is duidelijk!
Groetjes van Marjolein. :D
Mijn dikke tut (ex-zwervertje) Ronja, 4 jaar.

In loving memory: mijn allermooiste babygrietje Kyra van 4,5 jaar.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

hoi en ja over die ipa heb ik intussen ook nagedacht..
ipa remt ontstekinkjes in de nieren door de vit c-vorm die daarin zit.
en wat chitosan precies allemaal doet weet ik eigenlijk niet..
goed dat jullie zo snel ingegrepen hebben en als ze met ipa helemaal opfleurt, dan werkt bij haar de helft van de ipa prima!
gelukkig dat ze weer aankomt en tja, we zijn intussen 20 pags verder hihi!

k geloof dat het met Noa, Guusje, Beertje en dacht ik ook met Karel redelijk goed en rustig gaat.

en de grijstijgers hebben net het nieuw ontdekte Consult n+h nierdieetvoer geproefd en goekgekeurd! en Beertje en baasje Beertje bedankt voor jullie goeie zorgen!
Zpls Ned heeft Happy cat uit het assortiment gehaald maar is nog wel via Zpls Duits te krijgen.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
lunetuesday
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:50

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door lunetuesday »

Hey Adriana, er zit toch helemaal geen vitamine C in ipa? Vitamine C is ascorbinezuur, in ipa zit calciumcarbonaat. Dat is het stofje dat zorgt voor de binding van de fosfor en eiwitten in het voedsel.

Wel is het zo dat chitosan, naast dat het ureum- en crea-absorberend werkt, reinigende en antibacteriële werkzaamheid heeft. Dus het kan wel hoor, dat er lichte ontstekingkjes door onderdrukt worden (sowieso had madam stevige gingivitis) en dat het daardoor werkt, maar het is de chitosan die het doet dan.

Of zit er ook ascorbinezuur of ascorbaat door ipa?
Groetjes van Marjolein. :D
Mijn dikke tut (ex-zwervertje) Ronja, 4 jaar.

In loving memory: mijn allermooiste babygrietje Kyra van 4,5 jaar.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

ja, ik meen te weten dat er vorm van vit c in zit en verder kom ik over chitosan het volgende tegen (zoek/zoek) http://en.wikipedia.org/wiki/Chitosan
en dat zegt me eerlijk gezegd niet zo veel want ik ben geen chemicus, pdon -ca..

maar t belangrijkste is dat Kyra het er geweldig op doet en geeft niet hoe, als t maar werkt!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie