Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

Maar geen nachtelijke stress meer? Nou van harte...ben vast de eerste :-) En ook beterschap
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Rik »

Van harte gefeliciteerd, Featherr. Dat is inderdaad flink balen... ziek zijn op je verjaardag. Ik hoop dat je poezels lekker bij je kruipen. Beterschap...
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Rik »

Verbouwing van badkamer en toilet is begonnen. Eerst afplakken en dan sloopwerkzaamheden.
Allemaal vreemde mannen in huis...

Weggedommeld tijdens de werkzaamheden.

Afbeelding

Toen het grote breekwerk. Met een dreunhamer werd er flink wat lawaai gemaakt:

Afbeelding Afbeelding
Wat zijn ze daar nou toch aan het doen.... Oef... dat is toch wel lawaaierig.

Ze wilde tijdens het lawaai zelfs wel wat eten. Stress heeft ze dus niet (gelukkig !!). Ze is één keer achter mijn bed gedoken maar kwam er vrij snel weer achter vandaan toen ik haar riep. Dus ik denk dat mijn bijna 19 jarige nierpatiëntje of een beetje doof begint te worden (naast het slechte zicht)... of ze laat het allemaal over zich heenkomen.

Ik hoef me in ieder geval geen zorgen te maken. Ik denk wel dat ik haar van de week rustig alleen kan laten.

Dan kan nu het grote aftellen naar middernacht beginnen... "bijna 19 jaar" :)

Nina, wat ik hier lees is dat ze inderdaad de hond/kat van Fortekor afhalen bij nierfalen (als hij die al zou krijgen) en dan bij veel eiwitverlies in de urine het toch weer voorschrijven. Dus elke behandeling is eigenlijk "op maat" en wordt tijdens de behandeling elke keer weer bijgesteld. Dit ben ik overigens nog nooit zo tegengekomen. Wat ik weet is dat de meeste da's gewoon uitgaan van de meest gangbare vorm van nierfalen (met eiwit verlies) en dus gewoon fortekor/semintra voorschrijven. Maar dat zou dus eigenlijk pas moeten bij wat meer onderzoek vooraf.

Ik moet nog eens even verder zoeken of en waarom ACE-remmers schadelijk zijn voor de nieren (waarschijnlijk omdat ze dus door de nieren worden uitgescheiden, terwijl het wel de doorbloeding van die nieren bevorderd). Maar het lijkt inderdaad allemaal een beetje tegenstrijdig.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Dankjewel :)
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
snorrebaard
Poema
Poema
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 nov 2009 22:07

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door snorrebaard »

Rik, wat een lief snuitje! En ze ziet er zo goed uit voor haar (bijna) 19! Mieke verjaart woensdag!
Maar verbouwingen... dat zou ze niet zien zitten! Is zeer snel opgeschrikt, en hier is er altijd verschrikkelijk irritant lawaai van het voorbijdonderende verkeer... :(
"Dogs come when they’re called;
cats take a message and get back to you later.”

~ Mary Bly
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

@Rik
Wat een leuke foto's van Bowy.....zo'n schattig koppie....echt een relaxed beessie, Snoet had ik nooit meer onder het bed vandaan gekregen hihi
Is er volgende week dan niemand in je huis wanner ze aan het werk ziin?

Ja erg tegenstrijdige informatie inderdaad. ..Snoet heeft een blaaspunctie gehad voor onderzoek nierbekkenontsteking en er waren geen bacteriën gevonden maar ze had wel eiwitverlies. Weet niet hoeveel.
Het goede is wel dat, sinds het dieet en de Fortekor, ze niet meer de hele dag drinkt (ze dronk een halve liter water per 24 uur en deed 8 grote plassen ...
Nu drinkt ze zoals vroeger en plast 2 a 3 keer per 24 uur.
Ben ik wel erg blij mee want dan werkt het dus wel :-)
Knuffel aan cutie Bowy
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

Foto's van Snoetje staan op pagina 298 voor wie haar nog niet heeft gezien..avatar wil niet lukken ;-)

Ze is weer meer zichzelf nu...eet weer normaal...crisis weer voorbij gelukkig
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Rik »

Nina1967 schreef:Maar toen woog ze nog 2.9 kg en ze lijkt wel afgevallen, zal volgende week eens kijken of het wegen nu wel lukt (ze worstelt enorm wanneer ik haar optil en de weegschaal is niet digitaal en lastig af te lezen)
Ja... dat wegen is niet makkelijk. Eerst woog ik Bowy op een gewone (digitale) weegschaal met haar in mijn armen. Ze blijft (anders dan Snoet) op haar rug altijd wel rustig liggen in mijn armen. Maar een gewone weegschaal is niet nauwkeurig genoeg (zeker niet met mijn gewicht er nog bij). Dus nu pak ik een grote plastic kom, zet die op de weegschaal, weegschaal aan, en Bowy met haar kont erin. Met wat gewurm kan ik het nog nét aflezen. Ter gelegenheid van haar verjaardag dus even vanochtend gedaan. 2850 gram. Ik had gehoopt dat ze toch weer richting de 3 kg zou gaan maar helaas. Ik neem niet aan dat Snoet rustig op d'r kont in een schaal blijft zitten :lol:
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

:lol: :-P Nee Snoet worstelt vanaf het optillen...toch misschien maar een digitale aanschaffen en proberen met worstelende Snoet :-D
Gefeliciteerd met Bowy!!!!!!!!! :edance:
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Mooie leeftijd hoor! Gefeliciteerd :)

En ik zou een keukenweegschaal kopen. Die weegt tot 5 kilo. Hoeveel weegt ze? :P Ik zet er een redelijk grote doos op en dan zet ik hem op 0. Dan weeg ik Gizmo en die is heel nauwkeurig :) En aangezien er dus een doos op kan blijft die ook gewoon zitten.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Rik »

Ja, ik gebruik ook een digitale weegschaal. Een doos past echter niet want dan kan ik niets aflezen van display. Ik pak dus een plastic saladeschaal en plant Bowy met haar kont daarin. Ze wurmt dan nog wat maar het valt redelijk af te lezen. Een gewone mensen weegschaal begint pas te wegen bij 5kg (die van mij in ieder geval) dus daar kan ik Bowy niet alleen op wegen en dan moet ze in mijn armen. Maar die weegt naar mijn mening niet zo nauwkeurig.

(Ze staat al weer te miepen dat ze naar buiten wil :) Lekker weer... dus... hup de deur open.)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Oh. Hier lukt het wel en Gizmo wil absoluut niet in de schaal die ik er bij heb gekregen. Dan wurmt die zoveel dat die schaal om blijft vallen ;)
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
maaikevanhelvoort
Huiskat
Huiskat
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 aug 2008 20:36
Locatie: Voorburg

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door maaikevanhelvoort »

Ze ziet er erg goed uit voor een 19 jarige kat!
maaikevanhelvoort
Huiskat
Huiskat
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 aug 2008 20:36
Locatie: Voorburg

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door maaikevanhelvoort »

@nina: hoe is het met snoet?
Heb je wel eens matabi stokjes gegeven aan haar? Geef ik die van mij met oud en nieuw.
Sterkte, houd ons op de hoogte....
Sorry, iedereen tijdje niets van me laten horen. Moest alles even verwerken.
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

@ Maaike,
Leuk dat je even komt "buurten"....hoe gaat het nu met je? Je zal Nelson nog wel vreselijk missen...
Matabi stokjes heb ik al een tijdje, ze schuurt wat met haar bekkie ertegen maar jammer genoeg knauwt ze er niet op :-)

Met Snoet gaat het beter, ze is weer rustiger, is zich nu op de bank aan het wassen en vandaag lekker in de tuin geweest....goed gegeten ook....
Duimen dat het goed blijft gaan..

@Rik en Featherr
Ja een keukenweegschaal....ik heb er nog een uit de jaren 50, lol nog van mijn moeder. Maar die is lastig inregelen :-D
Zal eens kijken voor een grote. Snoet woog 2.9 kg 2 maanden geleden en ben toch wel benieuwd.
Ben ook benieuwd naar haar waardes maar ja.....ondanks dat ze altijd zo rustig blijft weet ik niet of ik haar weer mee moet slepen. En wat als ze slecht zijn. Sja
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Plaats reactie