Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door dclizzy »

Hier hetzelfde, 4 soorten nierdieet en ze at met lange tanden, zodat ik haar alle 3 aanbood. Ze moeten blijven eten. Tot ik in en lijstje van een paar jaar terug Adrianna wat merken nierdieet had opgeschreven.

Vanmiddag pro-vet. Ik wilde een zak kopen en het meisje gaf me 2 proefzakjes omdat zij wist dat een kat na 2 dagen kan afhaken.
Ik kwam thuis van het infuusje halen en Lizzy zat in mijn tas die op de grond stond. Heeft ze echt nog nooit gedaan.

Ik maakte het zakje open en rook eraan, en zelfs ik rook dat het echt naar lekker kattenbrokken rook.
Lizzy vloog me aan en schranste en heeft tijdens het eten maken om me heen zitten darrelen en miauwen.
Ik wist niet dat lizzy kon miauwen. Ik had een vreemde poes in huis. Een genot om te zien dat er ook nog een ander karaktertje in haar zit dan die duffe muts.
Morgen dus nierdieet nr 5 halen :-))

Dat zijn van die momenten dat ik me zo blij kan voelen .
Ik ben nu aan het zoeken voor happy cat. speurtocht in dierenwinkels gaat verder :-)
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Ik bestel het bij zooplus. Binnen twee dagen heb je het in huis en je kan achteraf betalen.
Misty is normaal helemaal niet moeilijk, de RC heeft zij ook opgegeten omdat Giz die absoluut niet wilde. Maarja, hij is nu gewoon trovet even zat en dat mag. Hij eet ze maar niet meer met zoveel plezier, over een paar dagen is dat vast weer anders.

Voor mist zal ik een ander merk moeten zoeken maar ik wil haar liever geen DA merk geven. Pro-vet is dat een DA merk? Is ook niet heel duur dus wie weet kan ik dat ook nog proberen voor haar.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

En ik voel me op dit moment heel dom. Gizmo eet al weken geen natvoer meer. Morgen komen er weer nieuwe smaakjes maar ik dacht ik geef misty gewoon felix.
En ik dacht dan geef ik Gizmo ook een paar brokjes & gelei. Hij heeft het gelei opgelikt en 2 brokjes op ofzo. Het was de kalkoen smaak en de senior versie.
Dus dacht, liever iets dan niets.. Maar er zat dus 14% eiwit in, dat zag ik daarna pas.
Verdikkeme! Hij eet al weken niervoer en dacht er dit keer even te makkelijk over. Hij heeft dus het meeste gelei op en ik hoop dat die er nu niet teveel last van gaat krijgen. Weet wel dat ik dit nooit meer ga doen want ik voel me nu echt heel lullig.

Ik heb hem weer een soort vergif gegeven voor zn nieren en ja hij vond het lekker maar ik voel me nu echt schuldig.. :(
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Rik »

Featherr schreef: En ik dacht dan geef ik Gizmo ook een paar brokjes & gelei. Hij heeft het gelei opgelikt en 2 brokjes op ofzo. Het was de kalkoen smaak en de senior versie.
Dus dacht, liever iets dan niets.. Maar er zat dus 14% eiwit in, dat zag ik daarna pas.
Bij mij krijgt Bowy ook nog vaak een Felix-zakje senior (met een schep ipakitine erdoorheen). Waar zie jij overigens 14% eiwit staan? Ik zie op de doos van Felix senior toch gewoon 8,5% eiwit staan. Zelfs in specific kidney zit 9,9% en in hills k/d en rc renal zit 6,6%. Ik had gisteren een zakje hills opengemaakt en die liet ze totaal staan. Toen een zakje rc en daar likte ze wat van (waarna het ook bleef staan). Toen dacht ik, dan maar weer een kwart zakje felix/ipa en dat ging gelijk op. Nu kom ik laat thuis en heeft ze toch haar kwart zakje rc opgegeten en nu had ze honger (hoewel ze ook nog brokjes had staan) en eet ze ook wat van de hills. Heb je overigens ipakitine in huis?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Nee, mocht hij de nieuwe smaken echt niet lusten ga ik dit wel doen. Maar in principe krijgt hij dit dus echt nooit. Hij staat al 2 maanden op strikt nierdieet. Dus het was 8,5%? Pfieuw.
Hij had wel diarree vanochtend en heeft gekotst, dus ik moet hem ff in de gaten houden.

Het staat trouwens op Zooplus want op het doosje kan ik niks vinden.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Rik »

Ooo, maar dan heb je misschien niet bij de gelei gekeken.
Dit is de Felix Senior "Elke Dag Feest". Daar staat wel 14%: http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... ior/451838
Maar bij de Felix Senior "Brokjes in Gelei" staat 8,5% dus dat valt mee: http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... ior/451837
Bij mijn doos (van de Em-Te) staat het overigens wel op.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door dclizzy »

Wat een toestand, we zijn allemaal de hele tijd met het eten van ons beestje bezig. wegen en blij als er een zakje leeg is.
Lizzy heeft van het nieuwe merk gewoon 45 gram op gegeten ze maakte me vannacht wakker ????

Lizzy valt toch wat in ondanks ze niet afvalt. je gaat de botjes in haar nek bovenop voelen. en ziet nu toch dat ze bij de achter flanken gaat invallen.
En ik had nieuw kattengrid. Geurloos omdat ik een zak had wat wel een parfumfles was Omdat haar urine zo erg stinkt. En ze had gisteren wat van het grid gegeten en toen is ze gaan spugen.

Een uur geleden lag ze lekker op een stoel onder tafen en net zoek ik haar. Ligt ze languit met pootjes over elkaar in de kattenbak gewoon door de opening te kijken. wat er allemaal voorbij komt in de hal. Haar neusje vol met grid dus ik denk dat ze weer heeft zitten eten.

- is er wat aan te doen als ze invalt?? kan dat door een tekort van een mineraal komen??
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door kansarmedieren »

kattengrid eten kan komen door bloedarmoede en dat invallen is spierverlies ze eten hun spieren op. Omdat ze niet genoeg eet binnen krijgt.
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door dclizzy »

oeps..
Is er eigenlijk iets aan het spierverlies te doen. Een of andere mineraal?? kruid.
Alle site's over pkd gaan alleen over het elimineren ervan en dat er niets aan te doen is.
Ik ben me nu aan het inlezen over pkd bij mensen en er zijn testen met medicijnen.

Ik krijg het toch benauwd....
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door kansarmedieren »

Het enige wat helpt is voeding hoeveel eet ze? Als ze geen nierdieet wil eten dan geef je toch senioren voer met ipikatine erover heen. Ik heb helaas ook ervaring met katten met nierziekte (geen PKD) maar nierfalen door ouderdom of slijtage. En niet alle katten willen het nierdieet eten nu heb ik ook en blinde kater van 16 jaar die lust soms wel nierdieet en dan weer niet mijn mening is dat als hij het wil eten het krijgt wil hij het niet dan krijgt hij gewoon voer. Dan maar iets korter leven maar een fijn leven dan met dwang en stress. Maar dat is mijn mening en daar denken anderen weer veel anders over het is moeilijk ik zou bijvoorbeeld nooit onderhuidse infusen gaan geven. ik laat ze een keer spoelen 3 dagen aan het infuus en als ze dan weer zo slecht worden dat ze te misselijk zijn om te eten dan is het genoeg geweest en neem ik afscheid.
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Mijn kat eet genoeg nierbrokjes maar die is ook ingevallen. Al lijkt het de laatste tijd weer een beetje bij te trekken. Hij is altijd dun geweest.
Hij eet gewoon elke dag brokjes (trovet of happy cat) en als hij wil krijgt hij ook een beetje natvoer, maar dat vinden ze niet geweldig als niervoeding. Helaas.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door kansarmedieren »

Het duurt een hele poos voordat de spieren weer opgebouwd zijn en als ze alleen brokjes eten dat is toch goed als ze maar eten. Sommige katten eten alleen brokjes.
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door dclizzy »

Ik ben al blij dat de DA een oppvl infuusje wilde geven.
Ik ben er bij 3 geweest en ze willen haar gewoon niet 3 dagen opsluiten. ivm stress. dat schijnt nierfalen even aan te sterken. En de pdk

Nee ze eet als een gek. duim duim . en daar ben ik al zo blij mee.
Het gekke is dat ik haar weinig water ziet drinken.
Ik vroeg ook al aan de DA of je zelf eens in de maand een infuusje mocht geven. Omdat ik ook een kat met diabetici heb geprikt dus dat durf ik.
Maar daar ging hij niet op in.

Ik geef toe het word een beetje fobies. Ik lees alles wat los een vast zit.
las een stuk over dat mensen hun kat hadden aangeboden als proefdier voor een homeopatisch iets. Onder de noemer baad het niet schaad het niet. Was een duits middel
Heb een mail gestuurd.
En vanavond ook al antwoord gehad.
Dat het gewenste effect uitbleef.
En zo blij ik maar zoeken.
In amerika gebruiken ze bij mensen sirolimus heb ik ook al gezocht bij dieren. Maar studies spreken elkaar tegen. Dus dat is het ook niet
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Ik denk dat je gewoon de tips van dit topic moet lezen en dat gebruiken.
Infusen zou voor mij ook niet te ver gaan alleen kan Gizmo absoluut niet tegen opgesloten/alleen zitten. Dus 3 dagen bij DA is voor hem echt geen doe en dat zou ik dus niet doen. Maar onderhuids hou ik zeker als optie als het ooit slechter gaat.
Ook zou ik gewoon even kijken of de semintra aanslaat.
Ik zou ook graag mijn kat nog 10 jaar bij me houden, maar ik hem nooit als proefdier aanbieden en dat zou ik ook niet als tip geven. Geniet van je tijd met je kat, het is zonde om deze verlengde tijd alleen maar bezig te zijn met medicijnen zoeken en je alle tijd met je kat mist.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

;-) heb grote bewondering voor je en voor je vasthoudendheid en al je inspanningen om er greep op te krijgen..
het is een klein tijdbommetje en je kunt niet voorspellen waar, op welk punt het kaartenhuis instort.
het enige wat je kunt doen is haar een goed leven aanbieden en beiden zo veel mogelijk van elkaar genieten en eens met featherr.

ze zal achteruit gaan omdat ze niet genoeg voedingsstoffen kan opnemen.
heel vaak kleine beetjes eten helpt dan wel om overbelasting van het systeem zo veel mogelijk te vermijden.
gelukkig is je tijger zelf nog redelijk actief en eet en drinkt.

iams senior natvoer met ipakitine zou missch ook wel mogelijk zijn en heb je happy cat nierdieet kunnen vinden? stuur anders even adres via pb dan stuur ik Bolle naar de brievenbus met happy cat brokjes!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie