Blaasgruis?

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Joyce_88
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mei 2009 12:56

Blaasgruis?

Bericht door Joyce_88 »

Hallo allemaal,

Ik heb een katertje van 5.5 maand oud. Afgelopen vrijdag ben ik met zijn urine naar de DA geweest, omdat hij steeds druppeltjes urine aan zijn achterkant heeft hangen. De DA constateerde dat hij struviet kristallen had en nu staat hij op RC Urinary.
Maar ik twijfel of hij wel blaasgruis heeft, omdat hij niet vaker dan normaal naar de bak gaat, gewoon goede hoeveelheden plast en normaal eet. Geen pijn heeft als ik aan zijn buik zit.
Wat me wel opviel is dat zijn urine erg stinkt en hij veel minder drinkt dan normaal, ook heeft hij minder ontlasting.
Hij had hiervoor Sanabelle kitten, nu sinds een paar dagen dus RC urinary.

De reden was dus eigenlijk dat hij constant een nat achterwerk heeft. Zn plasgaatje gaat open en er komt een druppeltje uit. Maakt niet uit of hij loopt, zit of staat.
Afgelopen zondag is hij 2x in de woonkamer gaan zitten en toen lag er een behoorlijke vochtige plek, die enorm stonk. Hij ging gewoon zitten, niet dat hij stond te sproeien. Ik kom er maar niet uit wat hij nou precies heeft. Want na die tijd, is hij niet onzindelijk geweest.
3 juni moet hij gecastreerd worden, dan wil ik hem nog helemaal na laten kijken, kan het kwaad als ik hem tot die tijd op dat dieet voor laat staan?????? (stel dat het geen gruis is, maar de test verkeerd was)

Groetjes Joyce
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Blaasgruis?

Bericht door rieneke »

de rc urinary zou ik mee uitkijken bij een katje van die leeftijd.
onder het jaar mogen ze het eigenlijk niet, ivm de skeletopbouw.
moeilijk hoor, de struviet moet toch weg.
bel anders je da nog eens voor overleg.
tegen mij waren de voedingsconsulenten van rc erg strikt: m'n kittens mochten beslist geen urinary, nog niet voor 1 dagje.
Joyce_88
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mei 2009 12:56

Re: Blaasgruis?

Bericht door Joyce_88 »

Hij drinkt nu weer goed, ik heb een fonteintje gehaald :grin:

Kan het zijn dat hij incontinent is en misschien een afwijking heb aan zijn urniebuis oid? Wat kan daar aangedaan worden?
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Blaasgruis?

Bericht door Kattenbella »

Vraag het je dierenarts ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Plaats reactie