Nier-kat wil niet meer eten... rust zacht mijn lieve schat!!

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Mietsie
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 mei 2009 22:42

Re: Nier-kat wil niet meer eten... rust zacht mijn lieve schat!!

Bericht door Mietsie »

Beste Hanneke,

Heel veel sterkte met je verlies. Ik weet hoe je voel!
Vandaag 30 mei vanmorgen is mijn kat overleden. Ik heb 2 katten. \mijn kat heeft problemen met de schildklier. Ze kreeg toen niervoeding, zowel brokjes als blik. De andere kat heeft op dt moment nergens probleem gehad. Beiden katten zijn 17 jaar oud.Het ging niet goed met de kat. En het ging slechter. Ze werd mager, ondanks dat ze elke dag een half tabletje kreeg, ze kwam niet aan. Toen ik vorige week naar de dierenarts ging met de kat, kreeg ze verlengig van tabletten.
De huisarts zei het is een oude kat, en het kan zijn dat je haar in het weekend dood op haar plaatsje zal vinden. Ach heden, dit zei hij vorige week. Nu ben ik een week verder. Gisteren lag ze er zo zielig erbij. Ze kan de trap niet meer oplopen, en ik draag haar al een maand naar boven en beneden. Ze heeft een bedje naast onze slaapkamerdeur.

Vanmorgen toen ik op stond, zat ze halverwege de trap. Ze wou ook niet eten en liep een stukje en liet zich vallen.
Triest, Ik heb haar omgewikkeld in haar deken. Mijn vriend kwam erbij. Toen snakte ze naar adem en na wat stuiptrekking isze overleden. Mijn andere kat, keek naar haar en ging toen naar buiten. We hebben haar begraven. Het is triest als je ziet dat de andere kat nu alleen is. Het is een gemis, als je na 17 jaren afscheid moet nemen. Een kat die me zo dierbaar is.
Ze was er altijd, ik mis haar enorm.
Mijn vraag ::: Nu heb ik nog de andere kat, heeft iemand ervaring met een kat die alleen overblijft. Ze zijn altijd samen en ik heb beiden al 17 jaren. Kan iemand mij tips geven voor de overgebleven kat?
hchristiaens
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 mei 2009 16:30

Re: Nier-kat wil niet meer eten... rust zacht mijn lieve schat!!

Bericht door hchristiaens »

Hoi,

Het is gewoon echt super rot als je huisdier overlijdt. Nala was een van mijn 2 katten. Ik merkte de afgelopen weken dat Kyra zich wel erg eenzaam begon te voelen. Ik woon alleen en werk 36 uur, dus ze was ineens veel alleen thuis. Als ik thuis kwam, sprong ze meteen op, was erg aanhankelijk en miauwde super veel. Dus heb ik de beslissing genomen om er weer een 2e kat bij te halen. Vandaag heb ik Tara opgehaald uit het asiel. Zij is net zo oud als mijn Kyra en ook een wat rustigere kat. Ik hoop dat de 2 maatjes kunnen worden en zo allebei een fijn thuis hebben.
Tot nu toe laten de dames elkaar gewoon met rust maar als ze bij elkaar in de buurt komen, blazen ze naar elkaar. Maar goed. Ze zullen allebei weer even moeten wennen. En ik ook... De tijd zal het leren.

Groetjes van Hanneke
Rust zacht mijn lieve Nala...:'(
Mietsie
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 mei 2009 22:42

Re: Nier-kat wil niet meer eten... rust zacht mijn lieve schat!!

Bericht door Mietsie »

Hoi Hanneke,

Ja het is heel erg om twee katten te hebben en later waarvan 1 overlijd. Mijn kat voelt zich verlaten denk ik. Hij is aanhankelijk, slaapt veel. Maar hij is ook al 17 jaar. Af en toe kijkt hij om zich heen. En als hij naar buiten gaat, en ik doe de deur dicht, dan wilt hij weer naar binnen. Het is erg triest om te zien. Ik geef hem volle aandacht. Als ik naar bed ga, dan komt hij even bijliggen, en even later gaat hij naar zijn vaste plek, en gaat slapen.
Ik mis de andere kat nog heel erg. bah
Ik weet nog niet wat ik doe, ik merk wel dat het erg stil is om me heen. En voor mijn kat vind ik ook vreselijk om dit aan te zien. Maar aan de andere kant, kan ik het hem niet aandoen denk ik omdat hij nog steeds in de rouw is, en dat zie ik, zelf ben ik er ook nog niet aan toe.

Dat jij gekozen heb voor een kat uit de asiel vind ik knap van je. Ik begrijp je ook, maar het lijkt mij moeilijk. Ik ben zo benieuwd hoe het verder gaat met je katten. Of je kat hem accepteert. Hou me op de hoogte.
en veel sterkte en succes met beide katten.
hchristiaens
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 mei 2009 16:30

Re: Nier-kat wil niet meer eten... rust zacht mijn lieve schat!!

Bericht door hchristiaens »

Hoi,

Ik moet zeggen dat het hier verdacht goed gaat tussen mijn 2 schatten. Het zijn nog geen beste vriendjes maar na nog maar 3 dagen, accepteren ze elkaars aanwezigheid al best goed. Ik heb net met ze op de bank gezeten. Kyra op dr vaste plekkie en Tara op de andere bank. Geen geblaas of niets en allebei lagen ze lekker relaxt. Het miauwen van Kyra is ook drastisch afgenomen. Dus ik denk dat het wel goed gaat komen tussen de 2 dames ;). Tara is nog wel erg aan het wennen en schrikt nog van elk geluidje wat ze hoort. Maar ook dat wordt steeds minder. Ik denk dat ze het hier met Kyra en mij prima naar haar zin gaat hebben :grin: .
Maar Nala zal ze nooit gaan vervangen. Maar dat hoeft ook niet en wil ik ook niet.

Groetjes van Hanneke
Rust zacht mijn lieve Nala...:'(
Mietsie
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 mei 2009 22:42

Re: Nier-kat wil niet meer eten... rust zacht mijn lieve schat!!

Bericht door Mietsie »

Hoi,

Leuk dat het goed gaat met beide katten, en zo snel, jeetje. Mijn giani begint wat meer rustig te voelen. Alleen hij loopt nog steeds achter me aan en kijkt af en toe of ik er nog ben.
Als ik even de deur uit ga, en ik kom dan thuis, dan komt hij meteen naar mij toe, en blijf dan een half uur achter me aan lopen.
Ik loop ook met gedachten om een tweede kat te nemen, uit het asiel. Binnenkort met de vakantiedagen, dan ben ik wat gerustgesteld, als giani een maatje heeft.

Wat heb je met de slaapplaats van de je overleden kat gedaan, heb je dat gewoon in de kamer gelaten, en zo ja, vind de andere kat niet erg als de nieuwe kat erop gaat liggen.

groetjes.
hchristiaens
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 mei 2009 16:30

Re: Nier-kat wil niet meer eten... rust zacht mijn lieve schat!!

Bericht door hchristiaens »

Hoi,

Ja, ben wel blij dat het al snel goed gaat met de dames hier. Er is nog altijd wel het geblaas naar elkaar toe, maar dat zal nog wel een paar weekjes duren denk ik zo.
Nala heeft nooit een vaste slaapplaats gehad. Ze lag wel vaker op de bank. Maar ik heb een kussen verplaatst naar een halletje. Daar ligt Tara (nieuwe kat) nu vaker op. Ook heb ik Tara een eigen drink en eetbakje op een aparte plaats gegeven zodat ze allebei rustig kunnen eten. Al merk ik nu dat ze gewoon van elkaars bakjes eten en drinken.
De eerste paar dagen heb ik Tara in een aparte ruimte gezet als ik het huis uit was, zodat ze niet de hele tijd bij elkaar op de lip zaten. Maar dat doe ik nu ook al niet meer.

Jouw kat is wel een stuk ouder dan die van mij. Als ik jou was zou ik wel even bij dierenarts/asiel/hier op het forum navragen of het goed voor 'm is om een maatje erbij te zoeken. Het levert namelijk tevens ook stress op voor een kat. Een jonge kat kan dat makkelijker hebben dan een oudere kat.
Succes ermee!

Groetjes van Hanneke
Rust zacht mijn lieve Nala...:'(
Plaats reactie