Er bestaan 2 soorten nierfalen: chronisch, wat wil zeggen dat de nieren al langere tijd niet goed werken. Dit herstelt nooit meer en zal alleen maar verder achteruit gaan.
En acuut nierfalen, wat ontstaat door iets wat plotseling/in korte tijd gebeurt. Medicijnen die niet geschikt zijn voor een kat, giftige planten, chocola etc. Ik denk dat jouw kat acuur nierfalen heeft vanwege de Metacam. Of jouw kat moet al eerder klachten hebben gehad, dit merk je vooral doordat een kat opeens heel veel gaat drinken.
Er zijn hier op het forum dus heel veel mensen wiens katten acuut nierfalen kregen na toedienen vaqn Metacam. Helaas waren de waarden bij velen veel hoger dan bij jouw kat. Door een opname bij de dierenarts waar de kat aan het infuus gaat worden de gifstoffen als het ware geforceerd uit het lichaam gespoeld. De creatine en het ureum zal meestal flink dalen. Als het om acuut nierfalen gaat zie je dat er na het infuus vaak verbetering optreed, de waarden dalen nog meer of blijven stabiel. Als een kat chronisch nierfalen heeft zullen de waarden altijd weer stijgen.
Misschien zijn een paar onderhuidse infusen voor jouw kat ook voldoende omdat de waarden niet torenhoog liggen. Dit zorgt ook voor versnelde afvoer van afvalstoffen maar is minder effectief dan bij een intraveneus infuus bij de dierenarts.
Ik zou zsm bellen al is het maar voor advies. Nierfalen wil je niet meemaken, ik spreek helaas uit ervaring. Als je de waarden kunt doen dalen zou ik dit zeker proberen!
http://www.metacamkills.com/
@Adriana je was me voor