Pluisje, verhoogde nierwaardes
Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes
Ik vind het prima natuurlijk, maar ik weet niet hoe zij daar over denkt want zij zit niet op dit forum. Ik weet ook niet of ze zal reageren op jouw argumenten; eerst maar even afwachten.
Ik fungeer in de tussentijd als intermediair
Ik fungeer in de tussentijd als intermediair
maarre, ik ga deze 'discussie' niet vervolgen hoor.
iemand die dit soort gedachtes heeft over nierdieetvoer die moet ze vooral bij de eigen katzels blijven toepassen, maar die ga ik niet proberen te overtuigen dat het veel kan uitmaken voor welzijn en ook kwaliteit van leven van nierfaalkatzels.
en de rest navenant..
iemand die dit soort gedachtes heeft over nierdieetvoer die moet ze vooral bij de eigen katzels blijven toepassen, maar die ga ik niet proberen te overtuigen dat het veel kan uitmaken voor welzijn en ook kwaliteit van leven van nierfaalkatzels.
en de rest navenant..
Even een berichtje over Casper.
Morgen ga ik met hem naar de DA om bloed te prikken.
Hij is sinds dit weekend wat slomer en hij slaapt alleen maar .
Ik hoop niet dat zijn nieren slechter geworden zijn. Misschien heeft hij anemie en dan zou hij een "epo injectie" kunnen krijgen.
Groetjes Luciënne
Morgen ga ik met hem naar de DA om bloed te prikken.
Hij is sinds dit weekend wat slomer en hij slaapt alleen maar .
Ik hoop niet dat zijn nieren slechter geworden zijn. Misschien heeft hij anemie en dan zou hij een "epo injectie" kunnen krijgen.
Groetjes Luciënne
Groetjes Luciënne, mijn lieve nierkater Casper en mijn andere 4 Birmaantjes
OK, verkeerd begrepen. We laten het maar rusten.Adriana schreef:wat ook kan dat is dat de discussie hier verder op het forum wordt gevoerd..
want ik zal niet bij de britjes reageren op eventuele reacties en wie weet leer ik ook weer iets bij van de laatste of andere inzichten..
dus het antwoord is ja en dan in de èn/èn-vorm als ik het mag voorstellen..
Luciënne, veel sterkte morgen. Ik hoop met je dat het niet de nieren van Casper zijn.
En we zullen duimen.
Ik ga deze week met Noa naar de da voor inenting tegen niesziekte. Ik twijfel nog of ik ook bloed zal laten prikken. Het is inmiddels een half jaar geleden en aan de ene kant ben ik best wel nieuwsgierig hoe het nu werkelijk is, maar aan de andere kant zie ik, behalve die nieuwsgierigheid, geen reden.
- patiani-guusje
- Cheetah
Veel succes morgen Lucienne, hopelijk valt het mee!
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty, honden Luna en Sophie) en een poot van Nala
Vanochtend bij de DA geweest met Casper, heeft geen "bloedarmoede".
Zijn ureum en creat. waarden zijn iets gestegen tov oktober.
Ureum 13,5 mmol/l was 12,5 referentie 5,7 - 12,9
Creat. 291 mmol/l was 280 referentie 71 - 212
Ik ben wel blij dat ik de knoop heb doorgehakt om hem te laten prikken.
We gaan gewoon verder met 2x per week onderh. infuus.
Cerna; ik heb iom de DA Casper niet tegen niesziekte laten vaccineren.
Hij komt alleen in onze afgesloten tuin, dus de kans om niesziekte op te lopen is erg klein.
Misschien geldt dit ook voor Noa?
Zijn ureum en creat. waarden zijn iets gestegen tov oktober.
Ureum 13,5 mmol/l was 12,5 referentie 5,7 - 12,9
Creat. 291 mmol/l was 280 referentie 71 - 212
Ik ben wel blij dat ik de knoop heb doorgehakt om hem te laten prikken.
We gaan gewoon verder met 2x per week onderh. infuus.
Cerna; ik heb iom de DA Casper niet tegen niesziekte laten vaccineren.
Hij komt alleen in onze afgesloten tuin, dus de kans om niesziekte op te lopen is erg klein.
Misschien geldt dit ook voor Noa?
Fijn, dat het redelijk meevalt. Jammer dat de waardes toch iets gestegen zijn. Casper zit nog dik onder Noa's waarde (in sept. was het 317); ik heb wel het gevoel dat het verder gezakt is. Zal ik toch laten prikken????
Niesziekte-enting is voor Noa helaas wel noodzakelijk want Amber snottert zich altijd de winter door en ik ben veel te bang dat ze besmet wordt. Dat kan ze er niet bij hebben.
Niesziekte-enting is voor Noa helaas wel noodzakelijk want Amber snottert zich altijd de winter door en ik ben veel te bang dat ze besmet wordt. Dat kan ze er niet bij hebben.
- patiani-guusje
- Cheetah
Fijn dat het meevalt Lucienne! Wel iets hoger, maar toch niet heel erg gestegen. Hoe lang geef je nu al 2x daags infuus?
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty, honden Luna en Sophie) en een poot van Nala
Cerna; als je toch naar de DA gaat met Noa, zou je inderdaad bloed kunnen laten prikken.
Aan de andere kant, als Noa zich fit voelt , is de noodzaak misschien niet zo groot.
Als de waardes eventueel tegen vallen, ben je waarschijnlijk zelf helemaal van slag
Ik geef Casper sinds 1 jaar 2x per week een infuus. Volgens de DA hoef ik de frequentie nog niet te verhogen.
Groetjes Luciënne
Aan de andere kant, als Noa zich fit voelt , is de noodzaak misschien niet zo groot.
Als de waardes eventueel tegen vallen, ben je waarschijnlijk zelf helemaal van slag
Ik geef Casper sinds 1 jaar 2x per week een infuus. Volgens de DA hoef ik de frequentie nog niet te verhogen.
Groetjes Luciënne
Ja, dat is nou juist ook het probleem. Noa is fit, dus er is geen noodzaak. Maar ik hoop heel stilletjes dat de waardes misschien wel heel drastisch zijn gezakt en dat zou ik dan graag willen weten, maar wanneer het niet zo is..............wanneer het zelfs gestegen is..........lmd schreef:Cerna; als je toch naar de DA gaat met Noa, zou je inderdaad bloed kunnen laten prikken.
Dus: steek ik mijn kop in het zand of kan ik met een evt. teleurstelling omgaan? That's the question.
Overleg morgen wel met de dierenarts.
Gelukkig hoef ik geen infuus meer te geven. Hebben we maar 6 weken gedaan, maar Noa vond het niet fijn.
hier nog zo'n tweebenige angsthaas..
eigenlijk moet ik volledig bloedonderzoek laten doen bij de bengels omdat ze in de eerste 6 maanden hier verslechterende nierwaardes bleken te hebben en ik nu eigenlijk wel een keer een volledig overzicht wil hebben en wil weten hoe het zich ontwikkeld heeft..
uit het uitgebreide echo-onderzoek destijds kwam alleen maar goed nieuws..
maar ik stel het ook al maanden uit..
eigenlijk moet ik volledig bloedonderzoek laten doen bij de bengels omdat ze in de eerste 6 maanden hier verslechterende nierwaardes bleken te hebben en ik nu eigenlijk wel een keer een volledig overzicht wil hebben en wil weten hoe het zich ontwikkeld heeft..
uit het uitgebreide echo-onderzoek destijds kwam alleen maar goed nieuws..
maar ik stel het ook al maanden uit..
- patiani-guusje
- Cheetah
Lucienne, een jaar alweer, jeetje wat gaat de tijd snel! Lijkt er toch op dat de waardes hiermee toch redelijk stabiel blijven. Alhoewel Noa het dus zonder infusen goed doet. Is per kat dus erg verschillend..
Kan me de twijfel en angst over bloedonderzoek goed voorstellen. In juli moet Guus weer, zie er nu al tegenop.
Guusje kwakkelt weer met eten, vooral overdag, maar s nachts eet ze wel goed zelf.
En even off-topic: de tuin vind ze minder fijn dan de voorgaande jaren, is een stresskipje en mist denk ik de stoere zelfverzekerde Patiaan waar ze zich aan optrok. Nu zit ze met een ander stresskipje in de ren, Sarah moet erg wennen, en mauwt veel.
Kan me de twijfel en angst over bloedonderzoek goed voorstellen. In juli moet Guus weer, zie er nu al tegenop.
Guusje kwakkelt weer met eten, vooral overdag, maar s nachts eet ze wel goed zelf.
En even off-topic: de tuin vind ze minder fijn dan de voorgaande jaren, is een stresskipje en mist denk ik de stoere zelfverzekerde Patiaan waar ze zich aan optrok. Nu zit ze met een ander stresskipje in de ren, Sarah moet erg wennen, en mauwt veel.
aziaten/siamezen en zo kunnen heel erg praterig zijn. dat heeft denk ik dan niks te maken met ontevredenheid/aandacht vragen maar is het normale gedrag.
Maks heeft hier de meeste praatjes en ik babbel ongeveer op dezelfde toon terug.
en mijn ervaring is hier dat overdag veel minder tot vrijwel niet wordt gegeten en vooral in de schemering 's ochtends/avonds en 's nachts.
geldt ook voor drinken, dat is kennelijk toch 'veiliger'...
Natan: heb je voor beide katzels al wel eens aan bv destress gedacht?
vooral met Enzo heb ik daar erg goeie ervaring mee, geeft meer rust en zelfvertrouwen en we werken nog steeds aan zijn mentale 'groei+herstel'
Maks heeft hier de meeste praatjes en ik babbel ongeveer op dezelfde toon terug.
en mijn ervaring is hier dat overdag veel minder tot vrijwel niet wordt gegeten en vooral in de schemering 's ochtends/avonds en 's nachts.
geldt ook voor drinken, dat is kennelijk toch 'veiliger'...
Natan: heb je voor beide katzels al wel eens aan bv destress gedacht?
vooral met Enzo heb ik daar erg goeie ervaring mee, geeft meer rust en zelfvertrouwen en we werken nog steeds aan zijn mentale 'groei+herstel'
-
- Jaguar
- Contacteer:
Persoonlijk vind ik het niet zo zinvol om elke keer de waardes te laten controleren. Je weet dat de kat nierschade heeft en wat voor waardes het zit is toch niet echt belangrijk als je alles doet om de nieren te sparen. Kijk naar je kat als het goed gaat gaat het toch goed, als het niet goed gaat ga je naar de dierenarts........ En daar komt nog bij dat de waardes niet zoveel zeggen ik heb hier een kat met verhoogde ureum ik meen 22 die eet nog prima en is niet misselijk...... elke kat reageert anders op verhoogde waardes de een is al misselijk bij kleine verhoging de ander wordt er niet anders van. Maar iedereen moet het natuurlijk zelf weten.
Zo terug van de dierenarts en Noa's bloed niet geprikt. Inderdaad zoals kansarmedieren (sorry, naam vergeten) zegt: welke meerwaarde heeft het zolang het goed gaat. Dus alleen de enting. En dat was nog een probleem want de dierenarts ent dus alleen de volledige cocktail. Ik baalde verschrikkelijk, vroeg waarom want ze weet dat het niet noodzakelijk is. Maar het beleid in deze plattelandskliniek is anders dan in die van Doetinchem waar ik vorig jaar, ivm zwangerschapsverlof van mijn da, heb laten prikken.
In dit dorp lopen veel katten vrij buiten en komt er vooral onder boerderijkatten nog kattenziekte voor en dus ent men volledig.
Maar ze zou het opnemen met de collega's (senior schijnt erg conservatief te zijn) en ik zal haar het artikel toesturen wat ik een paar maanden geleden in dit topic heb gezet.
En dus toch Noa, Cerná en Milka volledig laten enten.
Ik hoop niet dat ik er spijt van krijg. Noa heeft vorig jaar ook de volledige enting gehad en daar heeft ze gelukkig niets aan overgehouden.
Oh ja.........Noa weegt nu 4,6 kilo, weer een paar ons aangekomen. Misschien dat we het aantal spuitjes maar eens moeten gaan verminderen? Maar wanneer dat resulteert in meer foute brokjes eten, ben ik bang dat we geen keus hebben en haar moeten blijven volproppen (alhoewel ze krijgt 150 gram per dag en moet volgens het blikje 220 gram).
In dit dorp lopen veel katten vrij buiten en komt er vooral onder boerderijkatten nog kattenziekte voor en dus ent men volledig.
Maar ze zou het opnemen met de collega's (senior schijnt erg conservatief te zijn) en ik zal haar het artikel toesturen wat ik een paar maanden geleden in dit topic heb gezet.
En dus toch Noa, Cerná en Milka volledig laten enten.
Ik hoop niet dat ik er spijt van krijg. Noa heeft vorig jaar ook de volledige enting gehad en daar heeft ze gelukkig niets aan overgehouden.
Oh ja.........Noa weegt nu 4,6 kilo, weer een paar ons aangekomen. Misschien dat we het aantal spuitjes maar eens moeten gaan verminderen? Maar wanneer dat resulteert in meer foute brokjes eten, ben ik bang dat we geen keus hebben en haar moeten blijven volproppen (alhoewel ze krijgt 150 gram per dag en moet volgens het blikje 220 gram).