Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door MarjanR »

Ah, nee. Arme Nemo. En arme jullie.
Ik denk dat jullie het beste aan voelen wat er moet gebeuren en hoe het verloop verder is.
Als je ook maar 1 seconde het gevoel hebt dat er nog wat kan; DOEN.
Heb je dat niet, verwen je beestje zoveel mogelijk (zonder dat hij misselijk wordt natuurlijk).

Ik denk aan jullie en dat er nog wel een glimmertje van hoop is.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Nemo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 23 aug 2010 23:17

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nemo »

Ik denk iedere keer wel dat ik nog iets kan doen, maar daarna gaat t weer bergaf:( we hebben gezegd dat dit t laatste is wat we kunnen doen voor hem. Vindt t alleen niet eerlijk tegenover hem dat wij over zijn leven beslissen.. maar t is niet anders, helaas! Hij heeft net weer uit zichzelf 10gr brokjes (nierdieet) gegeten en dat is al meer dan wat ie deed, want vanmorgen wilde hij helemaal niet.

Zolang Nemo nog vrolijk is, vind de dierenarts dat er geen reden is voor euthanasie! Aangezien hij al lang met _lke hooge waardes rond loopt, speelt en eet. Laten we t beste hopen :)
Trotse eigenaren van: Nemo(6), Lucky(5) en Sam(2)
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Ik hoop zo met je mee!

Nemo is een taaie, dat heeft hij wel bewezen en wie weet knapt hij wel heel erg op van de infusen en: Reaktiv proberen. Het is geen wondermiddel maar ik zie wat het met Noa doet.
En verder duimen we hier weer met z'n allen en leven met je mee. :epray:
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

Nemo schreef: en fosfor was ook verhoogd 5,8 ik ben vergeten een uitdraai te vragen dus de rest weet ik niet meer.!
:!: :!: als het fosfor boven de referentie zit dan kan het zijn dat Nemo daar ontzettend veel last van heeft. dat is ook slecht voor zijn nierweefsel.
Renalzin van Bayer werkt erg snel en doeltreffend, gaat ook niet via de nieren en het is heel erg belangrijk dat zijn fosfor zo snel mogelijk naar beneden gaat!
desnoods stuur ik je op als je dierenarts dit niet heeft, fosfor is giftig en als te veel in het systeem blijft hangen omdat de nieren niet goed functioneren, dan worden dieren daar erg beroerd van..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Nemo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 23 aug 2010 23:17

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nemo »

Dankje voor t meedenken, maar renalzin braakt ie weer uit. Hij heeft t al een keer gehad.
Hij eet nu kleine beetjes brokes en daarna nog een klein beetje natvoer.
Trotse eigenaren van: Nemo(6), Lucky(5) en Sam(2)
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Vrijdag om 11.50 gaan we Noa's nierwaardes weer laten controleren. Al gaat het heel goed, toch komen de kriebels weer. :toiletpaper:

Kan ik op jullie duimen rekenen? :thup:
Gebruikersavatar
puksji
Panter
Panter
Berichten: 483
Lid geworden op: 03 dec 2010 23:59

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door puksji »

puksji schreef:Ik ben vanavond hals over kop met mijn 15,5 jarige poes Simba naar de DA gegaan.
Ze is de laatste jaren magerder geworden, maar verder dacht ik niet dat er iets mis was, want ze is gewoon een slechte eter. Het drinken van haar is weinig van te zeggen, want ze drinkt alleen uit de kraan.
Gisteren ging ze ineens op de trap liggen die bij ons vanuit de keuken naar boven gaat.
Dat vond ik wel vreemd, maar toen ik een blikje open trok zat ze meteen naast me. Verder niets vreemds meer aan haar.
Vandaag eigenlijk ook niet, zat vanmiddag nog te loeren naar een muis die onder het keukenkastje zit. Maar vanavond moest ze braken, en dat deed ze heel gek, het was ook niet veel wat er uit kwam. Omdat ze bovenaan de trap zat, heb ik haar mee naar beneden genomen. In de kamer ging ze op een plek liggen waar ze nooit ligt en was apatisch. Ik heb meteen de DA gebeld en kon ook binnen een half uur komen. Inmiddels was ze wel op haar eigen plekje gaan liggen, en liet duidelijk blijken zich niet fijn te voelen.
Onderweg naar de DA deed ze haar klaagzang op een normale manier.
De DA constateerde dat ze uitgedroogd was en heeft haar een halve liter onderhuids vocht toegediend en een AB injectie gegeven. Ze had geen koorts.
Volgens haar zijn de nieren in een ver stadium op, waarschijnlijk einde verhaal zelfs.
Om dit zeker te weten moet ik morgen terugkomen voor een bloedonderzoek.
Onderweg naar huis was ze al een stuk beterder, in plaats van jammeren was ze weer aan het kletsen. Thuisgekomen liep ze bijna meteen achter mij aan naar de keuken om te eten. En wat later op de avond ging ze weer naar de keuken. Ook net heeft ze nog wat gegeten, en daarna een grote plas op de bak gedaan.
Ze doet wel redelijk normaal eigenlijk.
Zou het echt einde verhaal zijn?
Vanmorgen heeft ze ook normaal gepoept, maar de DA voelde ook wat poep in haar darmen zitten, maar niet veel.
Ik heb net 14 pagina's van het niersuf.topic gelezen, maar tot nu toe nog geen overeenkomsten gelezen.
Ik hoop zo dat het mee valt. Ik kan haar nog niet missen, ze is mijn grote vriendin.
Dit was het eerste bericht wat ik plaatste in dit topic: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/posti ... 6&p=470932
Ik heb begrepen hier verder te moeten gaan dus doe ik dat.

Ik had gisteren om 14.30 een afspraak bij de DA voor bloedprikken. Gistermorgen nadat ik hier gepost had, begon ze toch langzaam aan weer de oude te worden. Helaas mocht ze niet eten vanwege de injectie met spierverslapper die ze zou krijgen voor het bloedaftappen. Maar ze mocht wel het nat van het blikvoer hebben en daar deed ik water bij. dat vond ze gisteren erg lekker en er ging een hoop in. Ze was verder ook niet misselijk.
Om half 3 dan bij de DA die haar in vergelijking met eergisteravond ook wel heel anders vond, en ik zei ook dat ze tot die avond verder helemaal nooit sloom of ziek was, alleen een beetje slecht eten, maar dat doen ze alledrie hier. Het zette het wel in een ander perspectief, dan met het eerste beeld.
Maar de DA zegt ook, eerst de uitslag van het bloed afwachten. dit is opgestuurd omdat er een uitgebreid onderzoek wordt gedaan wat zij niet allemaal zelf kan. Om half 6 vanmiddag weet ik het .

Helaas door het DAbezoek en de spierverslapper (daarna wel een antidoot inj. gekregen), ging het daarna weer even een stapje terug. Vanwege de spierverslapper en daardoor de kans op misselijkheid mocht ze 6 uur niet eten of drinken.
Ze heeft wel weer een halve liter onderhuids vocht gekregen met oa kalium. En een maand werkende injectie met anabolen en vitaminen etc.
Gelukkig was ze wel alert.
Ik moest zelf 's avonds helaas weg dus had mijn man de opdracht haar vanaf half 9 het eea te verstrekken. Kippenbouillon, verschillende blikvoer en een bakje met het nat van blikvoer.
Ze viel er wel meteen op aan, maar er is niet echt veel in gegaan. Later wilde ze gelukkig wel weer uit de kraan lebberen.
Vanmorgen deed ze eigenlijk weer normaal en heeft ook gepoept, hoera! Dat was eergisterochtend voor het laatst. Tot nu toe heeft ze ook een beetje gegeten, maar dat is minimaal, want ze ze vindt van alles maar een paar brokjes (blikvoer) lekker en verder likt ze alleen de saus er af. Dus tot nu toe al weer een stuk of 6 blikjes en zakjes open gemaakt waar ze een beetje van heeft gegeten.
Ik heb ook een lijst meegekregen wat ze allemaal mag. En dat wordt een probleem want mevrouw lust niets (en dat is altijd zo geweest).
Dus hoe dat moet met een nierdieet?
Maar eerst de uitslag afwachten, die ik met angst en beven tegemoet zie.
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011 Dirk 2024

*Puk 2006-2020 3-6
Simba 1995-2011 9-6 - Sjimmie 1990-2011 1-12 - Rooie Rover 2007?-2012 22-3*
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

;-) d'r moet helemaal niks hoor maar (laat ik voor mezelf spreken) met meedenken en reageren is het veel handiger als het aantal topics beperkt is.
en ik merk dat veel mensen niet veel andere topics dan hun eigen topic lezen en dan vragen stellen die al lang uitgebreid zijn beantwoord,... vandaar dat ik je dat vriendelijk heb voorgesteld... want ik-zelf ga niet altijd alle niertopics af om te kijken of er nog wat nieuws ergens is bijgemeld en omdat het toch om het meedenken en de reacties gaat, is het handiger het een beetje te bundelen. zo kunnen we elkaar ook een beetje vasthouden en opbeuren.

en duimen dus, voor je uitslag eind van de middag. :edance:

ook duimen voor Nemo's nierwaardes in de loop van de middag, dus duim x2, duim x2 :edance:

en ook duimen voor de BoMaks nierwaardes, die zijn vanmorgen samen bij da-dracula geweest en ook daar de nodige spanning of ze x2 verder achter uitgegaan zijn. :edance: :edance:

k weet eigenlijk niet of er een duimendraai-smilie is..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Anne »

Ik ga voor jullie duimen. Wil je heel veel sterkte wensen.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Nemo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 23 aug 2010 23:17

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nemo »

Ik kwam net thuis en hij stond me bij de deur mauwend op te wachten :d even van hem genieten en dan zo weer terug naar mn werk en dan voert mn man hem zo als hij thuis komt! Ten opzichte van gister gaat t beter met hem maar qua eten is het nog miniem. Hij eet wel, dus met kleine beetjes zit ie hopelijk vanavond op zn normale gram van eten :)

Ik ga duimen voor jullie!! (En ook voor nemo;))
Trotse eigenaren van: Nemo(6), Lucky(5) en Sam(2)
Gebruikersavatar
puksji
Panter
Panter
Berichten: 483
Lid geworden op: 03 dec 2010 23:59

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door puksji »

Uit solidariteit duim ik ook voor al mijn mede gespannen afwachtersAfbeelding

(heb het adres van de smiley gewijzigd ivm met de copyrights)
Laatst gewijzigd door puksji op 09 feb 2011 14:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011 Dirk 2024

*Puk 2006-2020 3-6
Simba 1995-2011 9-6 - Sjimmie 1990-2011 1-12 - Rooie Rover 2007?-2012 22-3*
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door MarjanR »

Ik duim voor alle uitslagen, dat ze goed zijn natuurlijk (goeie duim-smilie, Puksji)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Ilone »

Poeh, wat een narigheidjes allemaal :-(
Ook hier draaien tussen het verven door de duimen!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
maij
Lynx
Lynx
Berichten: 180
Lid geworden op: 13 dec 2010 12:28

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door maij »

puksji schreef:Ik heb ook een lijst meegekregen wat ze allemaal mag. En dat wordt een probleem want mevrouw lust niets (en dat is altijd zo geweest).
Dus hoe dat moet met een nierdieet?
Maar eerst de uitslag afwachten, die ik met angst en beven tegemoet zie.
Even op de uitslag vooruitlopend.
Kaya is ook kieskeurig maar eet de nierbrokken van kattovit prima. In deze topic staat een lijst met een stuk of 15 niervoeren (brokjes) dus je kunt er een hele zooi uitproberen. Van een aantal kun je gewoon een proefzakje aanvragen. Is wel makkelijk maar soms wat weinig om een goed beeld te krijgen.
Natvoer kattovit gaat hier ook goed even een beetje fijner prakken als het nodig is en aanlengen met water. Maar ik zorg dan ook voor pate en niet de zakjes met vleesbrokjes want dat likt ze af waarna het voer blijft liggen :???:

Ik duim voor iedereen die het kan gebruiken. Dat het goed mag gaan met de katzels!
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Poeh, het wordt wel ingewikkeld!
Patiaan, Kaya, Nemo, Simba, Noa; je zou ze door elkaar gaan halen. :-P

Ik heb maar één antwoord bij slecht eten en dat geldt voor alle nierfalers: dwangvoeren. Niet zielig vinden want het is niet zielig en niet denken dat het einde verhaal is.
Ik kan me niet voorstellen dat Simba nog kieskeuriger is dan Noa want dat bestaat gewoon niet :smile:
Noa eet ook niets uit zichzelf en leefde voordat ze ziek werd op brokjes en een paar likjes saus of tot saus geroerde Gourmet mousse. Wat ik haar aan dieetvoer ook voor zet, ze eet het niet en dus help ik madame-kieskeurig. Trovet en Specific hebben de voorkeur. Kattovit vindt ze ook lekker maar dat krijgt ze incidenteel omdat het geen DA-voer is.

Maar eerst de uitslag afwachten en hopen dat het meevalt en dat ze met een klein zetje (eetlustbevorderaar) weer zelf gaat eten en zo niet, niet de moed verliezen ook al zegt de DA dat er geen hoop meer is. De tips opvolgen die in dit topic staan en schouders eronder!
Plaats reactie