Hangbuikje

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Hangbuikje

Bericht door Ilovesiamesecats »

Ons Siamese katertje van bijna 8 maanden is helemaal niet dik maar heeft wel een vel tussen zijn achterpoten bungelen :shock: Als hij zit ziet het er heel koddig uit, net een koe :lol:
Eerst dacht ik dat het vocht was door de castratie (ze hebben hem echt moeten opereren omdat één balletje niet was ingedaald) maar ik vermoed dat dit er al langer zit en nu zichtbaar is geworden omdat ze hem hebben geschoren voor de operatie.....

Wat denken jullie?

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Hangbuikje

Bericht door pearlsofpassion »

Sommige katten vormen een buik aan de zijkant als ze de dik worden, anderen krijgen een hangbuik.
Door een buikoperatie, kan de huid zowiezo gaan hangen, maar als er ook echt iets in zit, is dit (licht) overgewicht.
Op 8 maanden en na castratie, zou ik het wel in het oog houden. Het kan zijn dat het vanzelf nog rechttrekt, maar het kan ook niet zo zijn. Dus zeker niet te dik laten worden. Onmiddellijk vreselijk op dieet is misschien ook niet nodig.

Ik heb nu Cuzco 2 is, beslist dat hij tijd genoeg gehad heeft en ga toch nog een proberen om zijn buikje strakker te krijgen, maar ik weet niet of dat gaat lukken. Hij had het ook al als kitten dat hij een klein dikkertje was. :grin:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Hangbuikje

Bericht door Ilovesiamesecats »

Ik vind 'm eerder aan de magere kant hoor.... hij heeft maanden diarree gehad namelijk. Onze andere Siamees is veel forser, die hebben we nu zelfs de bijnaam "bonkie" gegeven :lol:

Het leek eerst wat vocht te zijn maar het is los vel.....

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Hangbuikje

Bericht door pearlsofpassion »

Als het los vel is, is er niets aan de hand. Dat kan inderdaad als er een snede is gemaakt in de huid van de onderbuik. Vandaar dat het typisch is voor poezen.

Dus niets aan te doen... ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Hangbuikje

Bericht door Ilovesiamesecats »

Dus ik moet hem nu Pumba gaan noemen? :edance: :eshifty:

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Hangbuikje

Bericht door Adriana »

mijn bengels hebben hangbuikjes, dat wil zeggen een lap huid zo ongeveer ter hoogte van de nieren waar niks in zit. naar mate ze nog steeds groeien wordt het minder want de hangbuik groeit niet mee. maar katers..? hoezo hangbuik? ik weet zeker dat achter het bont alles in orde is en ik ben er inmiddels aan gewend maar gestroomlijnde rus.... voorlopig nog ff niet..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Hangbuikje

Bericht door nellebel »

onze nellie had dat ook, die was behoorlijk dik, en is toen wel wat afgevallen maar dat hangbuikje (los vel) ging niet meer weg. het zag wel lief uit als ze rende dan wiebelde dat buikje mee. ze is er vaak mee voor de gek gehouden door schoonouders, maar ik vond het zo schattig en lief.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie