Kat krijgt kale plekken

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gebruikersavatar
DJR
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 jan 2010 11:36
Locatie: Ede

Re: Kat krijgt kale plekken

Bericht door DJR »

Dank voor je reactie Camoth. Inderdaad ook al gegoogled op ringworm en weet dat het ook voor ons besmettelijk kan zijn (elke dag ff checken maar nog geen gekke plekjes en/of jeuk :) nou ja beetje jeukjes wel maar dat zit tussen de oren denk ik :D)
En er is inderdaad heeel veel info te vinden op internet hoor! maar vaak voor catteries of al beetje achterhaald.
Maar goed, de dierenarts zal wel de meest passende behandelmethode uitleggen mocht het zo zijn, dus ik wacht anders gewoon geduldig af.... *moeilijk!*
Tigo en Kaya, 2 broertjes kruising Britse Korthaar X Maine Coon, geboren 01-11-09
merja
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 jan 2010 17:53

Re: Kat krijgt kale plekken

Bericht door merja »

DJR schreef:Hoi,

Ben benieuwd wat jouw DA constateert..!
hay ben gister bij de da geweest (eerder was geen plek :roll: ) het was een vlooien allergie (ik dacht dat alle vlooien dood waren gevroren maar niets blijkt minder waar) bedankt voor alle adviezen
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1302
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Kat krijgt kale plekken

Bericht door Camoth »

Okay, gelukkig dus geen schimmel.

Nu dus elke maand met een goed anti vlooienmiddel ontvlooien ;) Een beet van een vlo is meestal al genoeg om weer die allergie op te doen spelen.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 2080
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Kat krijgt kale plekken

Bericht door Admin »

Er is inderdaad maar 1 vlo nodig voor een allergische reactie. Zorg ook, naast het ontvlooien van de kat, dat de omgeving (de mandjes en vloerbedekking) vlovrij gemaakt wordt, anders zal de allergische reactie niet stoppen.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Plaats reactie