iemand ervaring met dierenpension ingen? (ziet er leuk uit)

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
silfje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 aug 2011 11:58

iemand ervaring met dierenpension ingen? (ziet er leuk uit)

Bericht door silfje »

http://www.dierenpensioningen.nl/

ik ben alvast aan het snuffelen voor een plekje voor de katjes, mochten wij er een weekje tussenuit gaan. Dit dierenpension ziet er naar mijn mening heel leuk uit.

Het lijkt me heel erg moeilijk om iemand anders onze lieve bengaaltjes toe te vertrouwen, maar soms is er even niemand in te schakelen om de katjes thuis te voeren, als we weg gaan, dus ben ik alvast wat rond aan het snuffelen, en dit adres ziet er erg betrouwbaar uit.

Ik ben op zoek naar mensen die hun kat hier al een keer een tijdje hebben laten logeren, en alle reacties, positieve en negatieve.
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: iemand ervaring met dierenpension ingen? (ziet er leuk u

Bericht door Lovecat »

Geen ervaring, maar;

Je zou kunnen kijken of er een kattenoppas in jouw buurt werkzaam is. Die komen elke dag naar je huis om de katten te verzorgen.

Ik zelf zou mijn katten nooit in een pension doen, dan maar niet op vakantie, maar ik vind pensions gewoon niet echt fijn voor de kat (ziektes, stress, en extra vatbaar voor ziektes door stress).
Kattenoppas is vaak net zo duur als een pension, behalve de mijne, die is 2 x keer zo duur, maar zit dan ook echt 2 uur bij mijn katten 8-)

Het is maar een tip ter overweging!
paasnini

Re: iemand ervaring met dierenpension ingen? (ziet er leuk u

Bericht door paasnini »

Kennen niet maar zie dat ze lid zijn van Dibevo en dat is zowiezo al prima.
miele2010
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 mei 2011 22:03
Locatie: België

Re: iemand ervaring met dierenpension ingen? (ziet er leuk u

Bericht door miele2010 »

Poezen naar een dierenhotel is het gevaarlijkste wat je kan doen, volgens mijn DA! Behalve dat het een broeinest van virussen en bacteriën is, veroorzaakt het enorm veel stress bij de katjes. En stress betekent vermindering van weerstand en bijgevolg verhoogde vatbaarheid voor allerlei vieze ziektes zoals kennelhoest, FIP....
Als wij op vakantie gaan, dan komen onze vrienden éénmaal daags langs en omgekeerd. Dat is veel beter dan het pension, zelfs al zitten de katjes dan relatief veel alleen; echter dit is maar voor een korte tijd. Nadien zijn we weer fulltime 200% aanwezig voor onze schatten...
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: iemand ervaring met dierenpension ingen? (ziet er leuk u

Bericht door Mirjam86 »

Ik moet zeggen dat het er erg netjes uit ziet, maar ook ik zou voor een kattenoppas aan huis gaan. Qua prijs zal het meestal niet zoveel schelen!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: iemand ervaring met dierenpension ingen? (ziet er leuk u

Bericht door BillyJean »

Onze Fayline kwam ziek thuis uit het pension, ik ga nu via onze dierenwinkel kattenoppas regelen en mijn buurmeisje komt voor een kleine vergoeding iedere dag met de katten spelen. Ideaal!
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Esja1974
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 jan 2012 12:13

Re: iemand ervaring met dierenpension ingen? (ziet er leuk u

Bericht door Esja1974 »

Het is natuurlijk heel fijn als je kat gewoon thuis kan blijven en de buren of vrienden het dier verzorgen. Dan blijft de kat in zijn eigen omgeving en komt het niet in aanraking met dieren die ziek kunnen zijn. Heel logisch.

Maar dat is gewoon niet voor iedereen weggelegd. Ik heb een collega gehad die voor het werk toch een behoorlijk eind uit zijn eigen omgeving was verhuisd. Niet veel contact met buren en vrienden ook niet in de eigen woonplaats. Dan is een dierenhotel of pension een prima oplossing. Een pan brokken, en emmer water en een strandbadje kattengrind en een week geen toezicht lijkt mij een minder goede oplossing.

Ik weet er niet het fijne van, maar de naam dierenpension inge heb ik wel eens horen vallen in een positieve zin. Ik heb er verder geen onderzoek naar gedaan.

Als je voor de ziekten meer zekerheid wil hebben, kan je die vraag altijd aan het pension stellen. Vraag ook wat het pension voor je betekend als je dier ziek wordt tijdens verblijf. Een pension die daar aandacht aan besteed kan je hier duidelijk en direct antwoord op geven. Misschien hebben ze zelfs wel een verblijfsovereenkomst waar het een en ander in staat over garanties en in geval van nood.

Je kan ook vragen naar de vergunningen. Dierenhotel of pension valt onder het honden en kattenbesluit en daar moet je diploma's voor hebben, naast de vergunning voor het bestemmingsplan.

Bespreek je onzekerheden met het pension. Een goed pension begrijpt dat je zuinig bent op je kat en zal informatie verstrekken. Voelt het niet goed, zoek dan een ander pension.

Je kan ook nog even in je vriendenkring kijken of iemand je kat tijdens je vakantie in huis wil nemen. Je staat soms verbaasd dat mensen die zelf geen dieren hebben het soms toch stiekum wel leuk vinden, maar het dier geen levenlange zorg kunnen bieden, maar een vakantie prima kunnen hanteren.
silfje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 aug 2011 11:58

Re: iemand ervaring met dierenpension ingen? (ziet er leuk u

Bericht door silfje »

Bij veelgestelde vragen- kat:

Als mijn kat onverhoopt ziek wordt, wat doet u dan ?
Wij zullen in eerste instantie uw eigen dierenarts consulteren indien deze niet verder dan 20 km van ons verwijdert is. Deze arts kent de medische geschiedenis van uw huisdier. In echt spoedeisende gevallen snellen wij naar de dierenarts die ons het snelst kan helpen. De kosten van het dierenartsbezoek zijn voor uw rekening evenals de reiskosten naar de dierenarts.


Het is ook meer bedoeld als back-up plan. Onze katjes zijn verzot op aandacht, als we thuis komen na een dagje werk of een uitje, dan rennen ze ons altijd tegemoet alsof we een week weg zijn geweest.
Kopjes geven, aaien vragen, spinnen, het kan niet op. Ze verdienen iemand die ook even met ze speelt, daarom is een logeeradres voor deze katjes denk ik beter dan iemand die elke dag even gauw een bakje voer en water neerzet.

Vorig jaar hadden we ze nog niet tijdens de vakantieperiode, maar toen viel het me op dat alle vrienden en kennissen tegelijk op reis gingen. Hopelijk was dat toeval :)

Als dat dit jaar weer zo is, heb ik in ieder geval iets waar ik ze met een gerust hart achter kan laten.
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: iemand ervaring met dierenpension ingen? (ziet er leuk u

Bericht door Mirjam86 »

Esja1974 schreef:Het is natuurlijk heel fijn als je kat gewoon thuis kan blijven en de buren of vrienden het dier verzorgen. Dan blijft de kat in zijn eigen omgeving en komt het niet in aanraking met dieren die ziek kunnen zijn. Heel logisch.

Maar dat is gewoon niet voor iedereen weggelegd. Ik heb een collega gehad die voor het werk toch een behoorlijk eind uit zijn eigen omgeving was verhuisd. Niet veel contact met buren en vrienden ook niet in de eigen woonplaats. Dan is een dierenhotel of pension een prima oplossing. Een pan brokken, en emmer water en een strandbadje kattengrind en een week geen toezicht lijkt mij een minder goede oplossing.
Even voor de duidelijkheid: er zijn dus mensen die je in kan huren om bij je thuis te komen en met de katten te spelen en ervoor te zorgen.
Wij verkeren zelf in de situatie die jij hierboven beschrijft: verhuisd voor het werk en geen vrienden in de buurt. De vorige keer dat wij op vakantie gingen was mijn moeder zo lief om een weekje bij ons in huis te komen, maar als dat geen oplossing is huren we een kattenoppas aan huis in (een vreemde dus, maar wel geregistreerd via een erkend bedrijf natuurlijk).

Het is niet duurder dan een pension en ik heb te veel verhalen gehoord van katten die met bijvoorbeeld niesziekte oid terug kwamen.. Vandaar dat ik dit zou adviseren ;-)
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
Esja1974
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 jan 2012 12:13

Re: iemand ervaring met dierenpension ingen? (ziet er leuk u

Bericht door Esja1974 »

Klinkt heel goed, maar persoonlijk heb ik moeite met vreemden in mijn huis. (als ik er zelf niet ben dan :) )
Maar dat komt misschien ook omdat ik zulke bedrijven niet ken en niet weet wat voor erkenning daar achter zit.

Voor de kat lijkt het mij wel prettig.
Mirjem
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mar 2012 10:51
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: iemand ervaring met dierenpension ingen? (ziet er leuk u

Bericht door Mirjem »

Hoi Esja, Ik snap je idee van een vreemde in huis. Dat had ik in het begin ook. Ik ben nu zelf ook een kattenoppas begonnen in Amsterdam. Ik kom altijd eerst vrijblijvend kennis met jou en de kat maken. Het grappige is dat veel mensen ook eerst even je facebook willen checken en dat dan blijkt dat er gemeenschappelijke vrienden zijn. Dan is de drempel ineens niet meer zo groot. Ik weet dat je niet in Amsterdam woont maar wellicht is het een idee om eens bij jou in de buurt te checken wie er erkend is en een website heeft met vermelding naar facebook. Daar kun je bijvoorbeeld ook ervaringen van andere mensen lezen. Je kat blijft in ieder geval in zijn eigen omgeving en dat is wel zo fijn toch? Misschien heeft dit je iets geholpen. Liefs Mirjem
Gebruikersavatar
Esja1974
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 jan 2012 12:13

Re: iemand ervaring met dierenpension ingen? (ziet er leuk u

Bericht door Esja1974 »

Hoi Mirjem,

De vraag was niet van mij, ik gaf alleen mijn mening. Ik heb altijd familie of vrienden die op de dieren passen als ik er niet ben. Vaak is het voor hun ook een vakantie en blijven ze zelfs slapen :). Hier ben je ook niet klaar met een bakje eten, drinken, 'even' de bak en weer gaan ;)
We hebben ook honden, vissen en fretten. Deze dierentuin kan toch niet zomaar naar een pension. Dat heeft ook voordelen, voor de beesten ;)

Ik vind het initatief ook erg goed om de kat in zijn/haar vertrouwde omgeving te laten. Maar ben zelf blij dat de verzorging niet door een vreemde gedaan hoeft te worden.

Groetjes,
Esja
Plaats reactie