Vakantie?

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Jacques en Yuliett

Vakantie?

Bericht door Jacques en Yuliett »

Yuliett en ik willen eind dit jaar of begin volgend jaar ca. 14 dgn naar Peru.
Ik heb twee volwassen duitse herders en een kat nu 5 mnd oud.
De duitse herders heb ik op vorige reizen in pension gedaan maar wel altijd met gemengde gevoelens. :???:
Met ons katertje Joris krijg ik nog meer anti gevoelens.
Hoe gaan ze hem opvangen in pension?
Altijd in een kooitje?
Bij ons kan hij elke dag naar buiten.
Thuis krijgt hij elke dag vers vlees, dat kan niet in pension.
Tegen die tijd zal hij wel gecastreerd zijn maar kan hij samen met andere katten?
Hij is absoluut geen andere katten gewend.

Voor mij is het voor mijn honden en mijn kat gewoon een soort detentie, elke keer nadat ik mijn honden in pension heb gedaan heb ik gemerkt dat ze zichtbaar achteruit waren gegaan in konditie en dat zal voor Joris wel niet anders zijn....... :-(
Ik heb een andere optie, de Beestenboel in Ossenisse.
Is vlak bij en zij (Natascha) komt je honden luchten en eten geven en verdere verzorging ( 2x per dag) en zorgt ook voor de kat.
Maar dat betekent dat de honden en de kat altijd alleen en opgesloten zijn buiten de tijd dat Natascha komt.
Bovendien is het erg duur.

Dus wat?
Laatst gewijzigd door Jacques en Yuliett op 27 jan 2012 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Vakantie?

Bericht door Adriana »

ik heb een kennis die bij jullie thuis komt wonen en katten verzorgt.
neem aan dat hij ook met honden kan omgaan en dat jullie honden ongelofelijk goed zijn opgevoed.
de financiën zou je zelf ff moeten nazoeken en Zeeuwsch Vlaanderen zal geen probleem zijn, mits het in zijn agenda past. is dat wat?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Jacques en Yuliett

Re: Vakantie?

Bericht door Jacques en Yuliett »

Dat zou ideaal zijn maar is dat te regelen?
Onze honden zijn misschien wat turbulent maar verder heel lief. ;-)
Het moet wel een persoon zijn waar je volkomen op moet kunnen vertrouwen.
Wil je ons zijn emailadres/telefoonnummer per p.b. geven?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Vakantie?

Bericht door Adriana »

ik ken paulus zijn agenda niet maar neem zelf even contact op met paulus...
hij heeft tijdens de grote bootreizen een paar keer een paar weken op poes Mies 'gepast', dat wil zeggen Mies zal het met die omschrijving niet eens zijn.. zij heeft paulus toegelaten tot haar territorium.. en ze waren goeie maatjes!
http://kattenoppas.blogspot.com/
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Jacques en Yuliett

Re: Vakantie?

Bericht door Jacques en Yuliett »

Het is nu nog een beetje vroeg en alles is nog onzeker.
We willen eerst ons teefje Cayenne laten dekken eind maart/ begin april.
Bii de vorige dekking is ze leeg gebleven, misschien lukt het nu weer niet.
Als het niet lukt dan gaan we in december naar Peru, als Cayenne wel pups heeft wordt het minstens een half jaar later en moet Paulus op twee volwassen honden, een jonge hond en King Joris passen. :grin:
Maar alvast bedankt, ik noteer dit. ;-)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Vakantie?

Bericht door Adriana »

denk dat het zo niet werkt, en ik zou in alle gevallen contact leggen. paulus heeft vrij veel oppasklussen en je loopt de kans dat als jullie periode bekend is, dit zo kort dag is dat hij geen ruimte meer heeft..
en dit is uiteraard jouw hobby en van mijn kant alleen maar een ervarings-tip..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Jacques en Yuliett

Re: Vakantie?

Bericht door Jacques en Yuliett »

Ok, ik ga kontakt opnemen via zijn blog ;-)
Ik heb wel een probleempje, heb me aangemeld op zijn blog maar zie nergens een knop om een bericht te versturen. :oops:
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Vakantie?

Bericht door Adriana »

:pdtmail: e-mail adres in je Kattenforum mailbox
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Vakantie?

Bericht door Chiquita98 »

Ooit had ik dat probleem ook eens. Er is wel een site die inderdaad een oppas aanbieden. Dat zijn vaak oudere mensen die gewoon lekker in Nederland op vakantie willen en tegelijk dan voor je dieren kan zorgen. Weet alleen de site niet meer, maar als je even gaat googlen kom je vast wel ergens terecht.
Kan je zorgen wel begrijpen. Voor ons is vakantie natuurlijk heerlijk, maar je diertjes vragen daar niet om. Ik heb gelukkig de afgelopen jaren een nichtje gehad die in mijn huisje zat en in feb ga ik 4 dagen naar Madrid en is mijn moeder die 4 dagen aanwezig in mijn huis.
Succes!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
paasnini

Re: Vakantie?

Bericht door paasnini »

@Adriana heb ook de blog even bekeken, bedankt voor de tip. Heb hem direkt bij favorieten opgeslagen, is voor ons de ideale oplossing.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Vakantie?

Bericht door Adriana »

Adriana schreef: :pdtmail: e-mail adres in je Kattenforum mailbox
paulus plant een jaar vooruit, personeeltjes die erg tevreden zijn boeken voor volgend jaar vaak gelijk weer en passen daar hun afwezigheid aan aan.
als je iets overweegt dan is het handig onmiddellijk contact op te nemen om mogelijkheden door te spreken en vooraf kennis te maken (als hij toch in de buurt is...)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Vakantie?

Bericht door Anne »

We willen eerst ons teefje Cayenne laten dekken eind maart/ begin april.
Wat jammer. Asiels zitten vol met honden
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Vakantie?

Bericht door Adriana »

je hebt waarsch nog niet gezien dat het personeel van Joris op een of andere manier gelieerd is aan een hondenfokkerij en de link daarvan onder zijn berichten heeft staan..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Jacques en Yuliett

Re: Vakantie?

Bericht door Jacques en Yuliett »

Anne schreef:Wat jammer. Asiels zitten vol met honden
Geeneen van mij honden uit vorige nesten zijn in asiels terecht gekomen :evil:
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Vakantie?

Bericht door Anne »

Nee dat had ik niet gezien
Maar dan nog al die puppies namen de plaatsen in van honden die er al eerder waren, wachtend op een baasje
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie