Ik heb 2 katten maar verlaat het land. Wat nu?

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
TR2011
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 sep 2011 09:48

Ik heb 2 katten maar verlaat het land. Wat nu?

Bericht door TR2011 »

Hallo,

Ik zit met een moeilijk en (hopelijk) ongebruikelijk vraag.

Momenteel ben ik woonachtig in Turkije en door omstandigheden moet ik het land verlaten.
Nu het probleem, ik heb twee katten.
Ik heb bij de dierenartsen papieren op laten hangen dat de twee dames een nieuw huisje zoeken.

Wat moet ik doen als dat niet lukt, ik kan ze niet meenemen naar NL vanwege kosten.
De dierenarts wil ze niet laten inslapen als ze gezond zijn, dat had ik al nagevraagd.

Ik wil ze niet na 4 en 2 jaar bij me te hebben gehad op straat zetten, want dan weet ik wat er met ze gebeurd.

Advies is van harte welkom.
Laatst gewijzigd door Admin op 13 sep 2011 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Ongebruikelijke en moeilijke vraag...

Bericht door Anne »

Jeetje dat is een erg moeilijke situatie waarin je je bevindt. Ik snap dat je ze niet op straat kunt achterlaten. Is er echt niemand daar die de zorg van je wil overnemen?
En zijn de kosten zo hoog om ze mee te nemen naar Nederland, misschien kun je daar nog een toelichting over geven?
Er zijn hier meer mensen op het forum geweest die vanuit het buitenland een kat mee hebben genomen dus misschien weten zij er ook meer van.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
TR2011
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 sep 2011 09:48

Re: Ongebruikelijke en moeilijke vraag...

Bericht door TR2011 »

Tot nu toe heeft niemand zich gemeld en ook in onze vriendenkring is niemand die ook maar 1 wil meenemen.

Nu ik er over nadenk, een van de twee dames is zelfs al te zwaar.
Ze mogen met reiskooi maar 5 kilo wegen en de oudste van de twee is zonder al over de 5.
Zou bij God niet weten waar dat moet zitten want ze is echt geen Garfield.

Al zou ik ze wel mee kunnen nemen, ik zit ook met het feit dat de verhuurder geen huisdieren toestaat.
Dat had ik in mijn eerste bericht vergeten te vermelden, sorry daarvoor.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Ongebruikelijke en moeilijke vraag...

Bericht door Anne »

Misschien zou je dan in Nederland advies kunnen vragen bij de dierenbescherming?
Zo is er een stichting dat heet "Buitenlandse asielen" ( of zo iets) Misschien dat er ook zo:n stichting in Turkije zit? Zijn daar uberhaupt wel opvangs of asielen?
Jammer dat er niemand vanuit je vriendenkring ze niet over willen nemen :-|
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
TR2011
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 sep 2011 09:48

Re: Ongebruikelijke en moeilijke vraag...

Bericht door TR2011 »

Dierenopvang in Turkije??? Dan moeten die wel heel erg goed verstopt zitten.

De enigen die voor dieren zorgen op een manier die voor ons normaal is... zijn de buitenlanders (Engelsen, Duitsers, Scandinaviers en ga zo door)

Dierenmishandeling kan je hier niet eens aangeven en als je het kan, dan wordt er niks mee gedaan.

Maar bedankt voor de tip, ik zal die zeker uit gaan pluizen!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ongebruikelijke en moeilijke vraag...

Bericht door Adriana »

welkom ;-) op het Forum!
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 54&t=23803
in dit topic vind je alles over het importeren van katten van binnen en buiten EU (Turkije dus).
bij de luchtvaartmij waarmee je vliegt (of kom je per auto?) kunnen ze je informeren over bench en vliegkosten en je dierenarts weet welke vaccinaties en hoe lang voordat je importeert en wat er in een gezondheidsverklaring moet staan.
TR2011 schreef:Wat moet ik doen als dat niet lukt, ik kan ze niet meenemen naar NL vanwege kosten.
De dierenarts wil ze niet laten inslapen als ze gezond zijn, dat had ik al nagevraagd.
en dan is het een kwestie van financiën blijkbaar en een verhuurder in Nederland, die geen huisdieren toestaat. ben je gebonden aan die verhuurder?
overigens wel top dat je Turkse dierenarts weigert ze te laten inslapen omdat ze gezond zijn en ik begrijp zelf niet goed hoe iemand op zo'n idee komt, maar dat is alleen maar wat ik vind..

je zou in Turkije kunnen aanbieden aan degene die er daar voor wil zorgen voorlopig om alle kosten voor je rekening te nemen!
en verder gaan mijn tips ook niet en helaas kan ik niet toveren!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
TR2011
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 sep 2011 09:48

Re: Ongebruikelijke en moeilijke vraag...

Bericht door TR2011 »

overigens wel top dat je Turkse dierenarts weigert ze te laten inslapen omdat ze gezond zijn en ik begrijp zelf niet goed hoe iemand op zo'n idee komt, maar dat is alleen maar wat ik vind..

---

Op zich ben ik het er ook wel mee eens...
Maar als er geen andere oplossing is en ik ze op straat zou moeten zetten?
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Ongebruikelijke en moeilijke vraag...

Bericht door Mirjam86 »

Ik heb wel eens gehoord van kattenopvangen in Turkije hoor...
Misschien een beetje zoekwerk (Turkije is groot) maar ik zou liever 4 uur rijden om ze naar zo'n opvang te brengen dan ze in te laten slapen!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
TR2011
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 sep 2011 09:48

Re: Ongebruikelijke en moeilijke vraag...

Bericht door TR2011 »

Ik heb via de tip van Anne een opvang gevonden.
Maar die zit in Marmaris, vandaar dat ik die niet gevonden had.
En dat zal minstens 12 uur met de bus worden.
En ik weet niet op de busmaatschappijen dieren toestaan en of deze opvang nog nieuwe dieren neemt.

Mail is verstuurd, duimen maar met zn allen.
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Ongebruikelijke en moeilijke vraag...

Bericht door Mirjam86 »

De duimen draaien hier!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ik heb 2 katten maar verlaat het land. Wat nu?

Bericht door Adriana »

en toch en toch .............
denk ik dat je in Nederland heel veel makkelijker opvang voor ze vindt dan in Turkije. dat is bovendien gecontroleerd.
ik heb voor het andere topic nooit uitgezocht hoe duur een vliegreis voor twee katten is, maar is dat zo onoverkomenlijk? hoe veel is dat eigenlijk want jij weet dat kennelijk wel..
dat gewichtslimiet begrijp ik niet helemaal, honden zouden dan ook niet mee kunnen...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Ik heb 2 katten maar verlaat het land. Wat nu?

Bericht door BillyJean »

waarom mogen ze met kooi maar 5 kilo wegen?? honden gaan toch ook mee? Ik zou dat eens goed navragen want dat moet gewoon kunnen, je zult wel extra moeten betalen dan

o snap het al, tot 5 kilo is in de cabine. Maar zwaarder moet in het vrachtruim.
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Ongebruikelijke en moeilijke vraag...

Bericht door Anne »

TR2011 schreef:Ik heb via de tip van Anne een opvang gevonden.
Maar die zit in Marmaris, vandaar dat ik die niet gevonden had.
En dat zal minstens 12 uur met de bus worden.
En ik weet niet op de busmaatschappijen dieren toestaan en of deze opvang nog nieuwe dieren neemt.

Mail is verstuurd, duimen maar met zn allen.
Super zeg, dat is in ieder geval al beter als niets!! Ik ga duimen voor je!!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Siwarda
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 sep 2011 15:29

Re: Ik heb 2 katten maar verlaat het land. Wat nu?

Bericht door Siwarda »

Hallo,
Dit is een moeilijk besluit voor je.
Ik heb zelf even gezocht voor je op het internet maar er zijn vele stichtingen in NL die vnl. honden uit het buitenland naar NL halen. Zij zouden jou kunnen helpen en evt. jou katten in NL ook herplaatsen als je deze zelf niet kunt houden.
De ene die in Turkije werkt is http://www.sosstraathonden.com zij herplaatsen ook katten.
De andere [url]http://www.stichting%20aai.nl[/url] kan je misschien ook helpen zij zitten vnl in Griekenland maar doen ook wel iets in Turkije.
Succes.

Achterlaten in Turkije zou voor mij geen optie zijn. Zeker als je er al zolang zelf voor gezorgd hebt. Ik heb wel een vraag hoe oud zijn jou katten nu. Je verteld dat je er 4 en 2 jaar voor gezorgd hebt maar zijn ze ook zo oud? Want een kennis van mij wil wel twee katten niet te jong omdat ze bij haar niet naar buiten kunnen.
Laat even weten ook hoe het verder gaat. Ik gooi hier in Amsterdam ook mijn voelsprieten uit.
TR2011
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 sep 2011 09:48

Re: Ik heb 2 katten maar verlaat het land. Wat nu?

Bericht door TR2011 »

Hoi hoi (in meer dan alleen een begroeting....)

Ik heb de poesjes onder weten te brengen.
Onze Engelse vrienden met dat grondstuk hebben toegestemt.
Ze hadden eerst nog wat twijfels omdat er ook honden lopen, maar toen ze ze zagen smolten ze.

We houden ze nog even een tijdje bij ons, maar begin december gaan ze verhuizen.

Allemaal heel erg bedankt met het meedenken.
Groetjes,
Mir
Plaats reactie