Help, ik krijg een terrorist te logeren

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Help, ik krijg een terrorist te logeren

Bericht door pearlsofpassion »

:-) Zo lief dat jouw oude katten met Muffin omgaan! Zo beschermend en liefdevol! En zeggen dat je je daar in het begin ook zoveel zorgen om maakte!

Goed ook dat Suzy zo snel bijleert he. Nog een paar keer zo'n logeerpartijtjes en ze gaat er nog naar uitkijken om bij jou te komen logeren. ;-)
Hele dagen spelen en veel op haar donder krijgen :lol:
Ze zal op een keer wel doorhebben hoe dat nu zit met dat winnen in spelletjes en dat dat toch niet overeenkomt met de sterkste. Ze zal nu nog te veel met dominantiebepaling in haar hoofd zitten en dan is Muffin natuurlijk eerste doelwit... Eens dat voorbij is zal ze ook wel leren dat spelen niet steeds competitief moet zijn.

Veel plezier met je 4 rakkers. Ik geniet vanop afstand mee!

Heb je trouwens geen album? Ik geloof niet dat ik dat al gezien heb :eeh:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Help, ik krijg een terrorist te logeren

Bericht door achtpuntzes »

ik kan er ook echt van genieten :)

Suzy is een erg dominant poesje. volgens mij is ze bij mijn ouders ""de baas". ik weet het eigenlijk wel zeker. ze wordt verwend en krijgt altijd haar zin.
bij mij in huis denkt Muffin dat ze de baas is. ze heeft een energie van hier tot tokio en knuffelen met haar is erg intens. Mijn andere poezen en ik vinden dat wel best. :)
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Help, ik krijg een terrorist te logeren

Bericht door achtpuntzes »

:thup:


het gaat gewoon goed nu. Suzy is helemaal tot rust gekomen, en is weer lekker zichzelf. Muffin en Suzy geven elkaar kopjes en ze wassen elkaar. er wordt ook veel gespeeld. een enkele keer loopt het nog iets uit de hand, maar steeds minder vaak. Suzy vindt mijn andere katten ook wel interessant, en dat is natuurlijk wederzijds.

ik vind het eigenlijk wel een goede zaak, dat Muffin een paar dagen wat tegengas heeft gekregen van Suzy. Mijn andere 2 poezen zijn zoo zachtaardig en lief, en ik ben vrij makkelijk en niet consequent genoeg, en het is toch wel belangrijk een keer op je plaats gezet te worden. die taak heeft Suzy wel op zich genomen...

Mijn Muffin leert dus ook van Suzy, terwijl Suzy weer leert hoe ze met andere katten om moet gaan, en ik leer weer veel bij over kattengedrag terwijl mijn ouders lekker op vakantie zijn!

een echte win-win-win-win situatie dus :)

ik zal Suzy nog gaan missen als ze straks weer terug gaat! (ga ik lekker veel bij mn ouders op bezoek, neem ik Muffin mee, kunnen Muffin en Suzy lekker spelen!)
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Help, ik krijg een terrorist te logeren

Bericht door Adriana »

heerlijk om te lezen dat het zo goed is gegaan. wel zullen ze als ze een tijdje uit elkaar geweest zijn, iedere keer weer aan elkaar moeten wennen en dat is na een weekje al het geval! maar dat gaat altijd sneller dan de eerste keer.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Help, ik krijg een terrorist te logeren

Bericht door achtpuntzes »

de logeerpartij nadert zijn einde:

vanavond komen mijn ouders terug van vakantie. ik denk dat Suzy morgen pas teruggaat, ze zijn namelijk pas laat thuis.

tussen Suzy - Minoes en Muffin gaat alles uitstekend, en natuurlijk tussen Muffin, Minoes en Tijgetje, mijn eigen katten, ook. er is enkel nog maar beetje wrijving tussen Tijgetje en Suzy. in ieder geval ging het veel beter dan verwacht, Suzy is een stuk zachter geworden richting mijn katten, en zowel Suzy en Muffin als Suzy en Minoes hebben al samen in een mandje geslapen, dicht tegen elkaar aan.

Suzy is welkom voor de volgende logeerpartij. :)
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Help, ik krijg een terrorist te logeren

Bericht door Adriana »

hihi en dan kan de titel van dit topic ook worden aangepast (hihi, grapje..)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Help, ik krijg een terrorist te logeren

Bericht door achtpuntzes »

de logeerparij zit erop.

ik heb net Suzy weer terug naar haar huis gebracht. ze heeft even kwartiertje lopen mauwen (hey, waar zijn mn vriendinnetjes) maar ze ging al snel weer haar eigen gangetje, lekker bij mama op schoot liggen, balletjes apporteren, over haar superkrabpaal rauzen enz....

volgende week dinsdag wordt zowel Suzy als mijn Muffin geholpen, dan breng ik Muffin zondag of maandag naar mijn ouders voor een mini-logeerpartijtje, ik moet zelf werken dus kan ik muffin niet zelf brengen.

mijn bedenkingen van tevoren (zie titel van dit topic) zijn toch wel ongegrond gebleken. het is best goed gegaan. en je ziet gewoon dat Muffin haar speelkameraadje mist. gelukkig heeft ze mij andere poezen nog.
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Help, ik krijg een terrorist te logeren

Bericht door achtpuntzes »

hoi,

ik kom even terug op dit topic wat ik 2 en halve maand geleden geopend heb toen ik de toen niet zo sociale (naar andere poezen) Suzy (kat van mn ouders) te logeren kreeg. Inmiddels is Suzy een hele sociale kat geworden dankzij die logeerpartij, en omdat ik daarna regelmatig mijn Muffin meenam als ik op bezoek ging bij mijn ouders.

vandaag zijn de rollen omgedraaid, mijn drie katzels zijn nu op logeer bij mn ouders. dit om te kijken of dat goed gaat; binnenkort krijg ik een flinke verbouwing en ik wil mn katten de stress daar van onthouden.

Suzy is enorm gegroeid in haar gedrag richting mijn katzels, ze heeft er helemaal geen problemen mee dat ze haar territorium nu moet delen met mijn drie apparaten, ik ben erg blij dat ze over haar "terroristengedrag" heen is.

mijn Muffin vindt het ook best, maar die is al regelmatig een paar uur mee op bezoek geweest. met mijn Tijgetje gaat de logeerpartij ook goed, ze begon al heel snel haar nieuwe omgevin te onderzoeken, en lag toen ik wegging al tevreden te spinnen op een van de beste plekjes bij mn ouders. mijn Minoes heeft het helaas wat minder naar haar zin, bij aankomst stoof ze onder de bank, en is er nog niet onderuit geweest. tja, Minoes is altijd al de gevoeligste van het stel geweest. ik hoop dat ze er snel onderuitkomt.

en ik? ik zit hier in een poesloos huis, en dat valt me zwaarder dan verwacht. zoo stil. das behoorlijk wennen. maar goed, morgen ga ik ze weer halen. dan gaan ze eerst nog even alledrie langs de DA, Minoes en Tijgetje voor de enting en jaarlijkse check, en Muffin ook omdat ze na wat ziekjes te zijn geweest 2 a drie maanden geleden toch nog af en toe blijft hoesten.

nou, dan ga ik maar eens saai tv kijken zonder een kat op schoot....
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Help, ik krijg een terrorist te logeren

Bericht door Anne »

Ach jee, arme jij :-| Ik moet er niet aan denken, poesloos hier thuis, ik zou gek worden denk ik.
Veel sterkte
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie