2 kittens weekendje mee of thuislaten?

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
pluchke01
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jun 2010 13:05

2 kittens weekendje mee of thuislaten?

Bericht door pluchke01 »

De titel zegt het al. Wij krijgen over een paar weken onze twee britsekorthaar kittens. We zouden echter nog wel overwegen om in augustus een paar dagen aan zee te gaan met onze kindjes. Hoelang is nog te zien, we kunnen in een huisje van de familie en kunnen dan ook zelf bepalen wanneer en hoelang we zouden gaan. Nu is de vraag of we dat kunnen maken voor een paar dagen(2,3,4?) te gaan zonder de kittens en enkel aan een lieve buurvrouw te vragen om af en toe de diertjes te komen voeden en knuffelen. Of zijn ze daar te jong voor? Of is het een beter oplossing om de diertjes mee te nemen, wat ook kan, of is dat voor hen te stresserend? Ze zijn op dat ogenblik zo'n 4 tot 6 weken bij ons. Wat zouden jullie doen? Helemaal niet naar zee?
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: 2 kittens weekendje mee of thuislaten?

Bericht door Catfish »

Wat goed dat jullie hier daar navraag naar doen!
Ik zou ze zeker nier meenemen, dat levert alleen maar onnodige stress voor ze op. Ik zou ze lekker thuis laten, inderdaad goed verzorgd door een buurvrouw of zo. Het feit dat ze met z'n tweën zijn maakt het alleen maar makkelijker, ze hebben elkaar ook nog.
Lekker genieten van je weekendje weg!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
JC Anja

Re: 2 kittens weekendje mee of thuislaten?

Bericht door JC Anja »

Wij stonden ook voor dat dilemma.We hadden een bed en breakfast besteld in augustus vanwege de Sail 2010.Nu hebben we de bed en breakfast geannuleerd en besloten een bungalow te huren ,waar huisdieren geen probleem waren,zodat we toch een heel groot deel van de dag lekker bij haar zijn en wat ook meespeelde is,dat ze juist in die periode krols gaat worden en dat wou ik de buurvrouw dus absoluut niet aandoen. Als het echt niet gaat in de bungalow,kan ik haar nog naar mijn moeder brengen,die ook in het westen woont.Op het moment dat Roos mee gaat is ze precies 5 maanden en ruim 3 maanden bij ons.

Succes met je beslissing,welke die ook is.Groetjes,Anja
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Twee kittens van 16 weken paar dagen alleen?

Bericht door pearlsofpassion »

Ik denk dat beide wel gaat, ze een paar dagen alleen laten of ze meenemen. Ze zijn met 2 he. En ik veronderstel dat aan zee, ze ook het grootste gedeelte van de dag allen zullen blijven terwijl jullie op het strand zijn ,of ga je ze daar ook meenemen aan een tuigje? :-) Daar moet je wel goed over nadenken hoe je dat gaat doen, en rekening mee houden dat zo'n jonge kittens wss nog niet geleerd hebben om van de meubels af te blijven....

Groetjes
Valerie
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: 2 kittens weekendje mee of thuislaten?

Bericht door castratenkoor »

Ik zou ze thuis laten, ze zijn samen dat is beter dan alleen. En als de buurvrouw dan tweemaal daags ze komt verzorgen moet dat helemaal goed komen.
Meenemen geeft stress. tegen de tijd dat ze er gewend zijn moeten ze er al weer weg.
En ik vind het risico van ontsnappen te groot. Dan krijg je katjes die op geheel vreemd terrein lopen zwerven.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: 2 kittens weekendje mee of thuislaten?

Bericht door Uumie »

Ook ik zou ze thuislaten en iemand laten komen om ze te verzorgen. Ik denk dat meenemen teveel stress oplevert. Bovendien is het misschien heel vreemd van hen om uit een omgeving 'geplukt' te worden waar ze nog aan moeten wennen.
Succes met de beslissing!
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
GizmoJan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:58
Locatie: Zwolle

Re: 2 kittens weekendje mee of thuislaten?

Bericht door GizmoJan »

Hoi, ik zou ze ook thuis laten, toen onze katten nog klein waren heb ik dat probleem ook eens gehad, ik heb ze toen naar mijn ouders gebracht en daar gaan ze nu altijd naar toe elke vakantie of weekend dus ze zijn daar inmiddels wel gewend. Maar dan moet je wel iemand hebben die dat wil en een beetje in de buurt woont natuurlijk, thuis laten met z'n tweetjes en laten verzorgen kan ook heel goed en is beter dan meenemen denk ik, succes!
Jan 31-08-2006 4 maanden, Lapje 08-09-2009 3,5 jaar *RIP* Miss you very much...
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: 2 kittens weekendje mee of thuislaten?

Bericht door puck0906 »

Nooit meenemen. Je denkt dat ze het fijn vinden om niet alleen te zijn maar katten hechten zich aan het huis en ze zijn met zijn tweetjes. Als wij een week op vakantie gaan krijgen ze elke dag eten en aandacht en dit gaat prima. Een kat alleen is misschien minder maar 2 kleintjes vermaken zich wel hoor. Zorg gewoon voor voldoende afleiding zoals propjes papier, krabpalen, bolletjes wol. Geniet lekker van je weekend!
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: 2 kittens weekendje mee of thuislaten?

Bericht door Nyncke »

Ik zou ze meenemen, altijd handig als ze op jonge leeftijd leren.
Toen ik vroeger nog op kamers zat, ging mijn poes Dorus overal mee naartoe, en die voelde zich overal thuis.
Toe Binkie nog alleen was, ging die ook mee, geen enkel probleem.
Ik heb bij hun nooit stress gezien.
Wel zou ik ze meteen leren om mee in reismandje te gaan en dat langzaam opbouwen, eerst een paar minuutjes in de auto, tot kwartiertje. Dan eens een rondje rijden.
Zorg dat ze eerst lekker gespeeld hebben en geef ze lekkers in het reismandje zodat het associeren met prettig, fijn en laafplek.

Een vriend van me nam zijn kat altijd zo mee naar Frankrijk, jong geleerd en tot op hoge leeftijd graag mee.

Trouwens leer dan ook meteen aan een tuigje lopen, kunnen ze op een pitstop ook even de pootjes strekken.
Gebruikersavatar
pat en dais
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 jun 2010 18:16
Locatie: Middelburg

Re: 2 kittens weekendje mee of thuislaten?

Bericht door pat en dais »

hihi, mijn katten (2 dan toch) vinden het geweldig om mee te gaan op vakantie of op visite of wat dan ook. Maar dat heb ik dan ook al vanaf kleins af aan aangewend. Tommy kan ook aan een lijntje lopen en dan gaan we wandelen in het park. Frits vind dat minder, dus die gaat alleen mee in de auto en gaat mee op visite en vakantie.
Dit jaar hebben we er toch voor gekozen om mijn zus op te laten passen, ze logeert dan bij ons thuis. Omdat de groep nu net zo goed gaat lijkt het ons niet handig om twee katten uit het trio weg te nemen voor een week en ze er dan zo hups weer tussen te zetten.
Plaats reactie