Goed kattenpension Zwolle en omgeving

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Goed kattenpension Zwolle en omgeving

Bericht door JLC »

Hallo,

Wie van jullie heeft goede ervaringen met een kattenpension in Zwolle of in de omgeving van Zwolle?
Ik kan via google genoeg adressen vinden in Zwolle of omgeving, maar dan weet je natuurlijk nog steeds niet of je met een goed pension van doen hebt.

En wat vinden jullie van pensions waar zowel katten als honden verblijven?
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Goed kattenpension Zwolle en omgeving

Bericht door Leonie89 »

de meningen over pensions zijn erg verdeeld hier op he forum.. we hebben hier al een topic over, misschien kun je daar ook wat uithalen..
ikzelf hou niet zo van pensions, ik vind dat katten gewoon lekker thuis moeten blijven met een oppas, bijvoorbeeld een van je ouders of buren die elke dag even langs komen of, helemaal ideaal, zelfs blijven slapen..
met pensions in d buurt heb ik dus ook geen ervaring.
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Goed kattenpension Zwolle en omgeving

Bericht door JLC »

Ik had aanvankelijk een oppas gevonden in een collega van mij die in dezelfde wijk woont. Maar zij heeft onlangs afgezegd. Ik ben ook niet fan van een pension. Bij mijn ouders kunnen ze wel terecht. Daar krijgen ze wel knuffels, maar ik ben bang dat ze daar weer weglopen. Dus ik moet nog even het een en ander afwegen.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Goed kattenpension Zwolle en omgeving

Bericht door Leonie89 »

nee je moet ze niet naar je ouders brengen, want die omgeving zijn ze niet gewend.. je kan beter je ouders even bij jou laten logeren of afspreken dat ze elke dag eventjes langskomen om te spelen en voer bijvullen enzo..
mijn vader neemt dan zijn laptop mee en gaat reportages bij ons thuis uitzoeken of tv kijken, koffie erbij, koekje, ideaal.. maar niet iedereen heeft dat natuurlijk.. ook hebben wij het geluk dat wij vlak bij het station wonen.. dus als mijn moeder of mijn zus oppassen kunnen zij zo vanuit hun werk even langs..
ik hoop dat je wat vind..
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Goed kattenpension Zwolle en omgeving

Bericht door JLC »

Ik zal er nog even goed over na denken. Als ze naar een pension gaan, dan een pension waar alleen katten mogen komen. Verder vind ik het lastig om buren te vragen. De meeste buren ken ik niet goed. Een aantal zijn echt hondenmensen.
Mijn ouders willen niet elke dag naar Zwolle komen.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Goed kattenpension Zwolle en omgeving

Bericht door Umimeis »

Ik zou mijn kat noooit in een pension stoppen als ik met vakantie zou gaan en ook niet bij m'n ouders onder laten brengen. Een kat blijft liever in z'n eigen huis/omgeving.
Als ik op vakantie ga of een keer een weekendje weg moet, dan vraag ik m'n ouders of een vriendin die 2 of 3 keer per dag langskomt.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Goed kattenpension Zwolle en omgeving

Bericht door JLC »

Ik begrijp wel dat een kat liever thuis blijft. Maar ik wil geen mensen in huis die ik niet volledig kan vertrouwen. Mijn vrienden wonen niet in Zwolle, maar in de randstad. Mijn ouders wonen wel in de buurt van Zwolle, maar die zijn niet bereid om elke dag naar Zwolle te rijden. De meeste van mijn buren zijn niet geschikt om op te passen. Bijna al mijn buren hebben honden.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Goed kattenpension Zwolle en omgeving

Bericht door Umimeis »

Tja, je kunt het proberen om hem in een pension te doen....

En niet alle hondenmensen hebben een hekel aan katten hoor.
Mijn ouders hebben ook een hond, maar die willen wel samen met een vriendin om en om voor mijn kat zorgen als ik op vakantie ga.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Goed kattenpension Zwolle en omgeving

Bericht door JLC »

Ik zie nog wel wat ik doe. Ik weet in ieder geval wel dat ik ze enorm zal missen als ik een weekje wegga in de zomer.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Re: Goed kattenpension Zwolle en omgeving

Bericht door Miranda »

Het komt nu een beetje over alsof kattenpensions niet goed zouden zijn, maar dat valt anno 2009 heus wel mee. Natuurlijk, een kat thuis laten tijdens de vakantie zou de mooiste optie zijn, maar soms kun je gewoon niet anders (haha, nou ja, je zou ook je vakantie kunnen laten schieten, maar een weekje weg is toch wel lekker, hé!).

Gezien er meerdere pensions in of rondom Zwolle zijn, zou ik je aanraden gewoon overal een kijkje te nemen. Je kunt dan gelijk al je vragen stellen.

Aan je foto te zien, heb je twee katten. Twee katten samen naar het pension is ook weer fijner dan een kat alleen, want zo hebben ze steun aan elkaar.

Succes!
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: Goed kattenpension Zwolle en omgeving

Bericht door Seemy »

Ik ben dus blij met een oplossing van een kattenpension!

Helaas pindakaas is niet iedereen in de situatie dat er gewoon maar mensen 2 weken bij hun thuis kunnen gaan zitten tijdens hun vakantie.... of 3 x per dag langs laten gaan ;-) ...
Ik ken in ieder geval geen mensen die dat dan kunnen, en zo vaak willen...
Wel ken ik mensen die 1 x per dag langs willen komen maar dat vind ik te weinig voor een vakantie periode.

Wij (mijn vriend en ik) zitten beide verplicht aan de bouvak vakantie i.v.m. ons werk, en tja in die periode is echt bijna iedereen weg op vakantie die wij kennen, of gaan dagjes weg, midweekjes noem maar op.

Ik wil de andere mensen die wij kennen en/of vrienden die wel thuis blijven in hun vakantie ook niet met de last van 3 x per dag bij ons langs gaan opzadelen. Hun hebben ook vakantie :icon_shifty: ... en het is onze kat, onze verantwoording.

Ik heb daarom wel voor een poezenhotel gekozen in Enschede.
Het is de Beparode geworden.
Mijn vriendin laat haar 2 katten daar ook altijd verblijven als ze weg gaan en die heeft mij er op getipt!

We zijn wezen kijken en het ziet er echt wel goed uit daar. Goede verzorging, afleiding, genoeg te spelen.
Beter als de andere optie die wij onze kat kunnen bieden; van de 24 uur die in een dag zit, 21 uur alleen zitten.

Ik vind het een prima oplossing zo...

Ga hem alleen wel ontzettend missen die 2 weken :???: ;-)
Het liefste zou ik hem natuurlijk gewoon mee nemen als het geen kat was...!! haha :edance: :edance: ;-)
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Goed kattenpension Zwolle en omgeving

Bericht door Umimeis »

Daarom ga ik pas in septmenber op vakantie, dan weet ik zeker dat ik oppas heb. Mijn ouders zijn dan al terug van hun vakantie (zij zijn ook afhankelijk vd bouwvak). En omdat dit ook voor mij de eerste keer is dat ik op vakantie ga sinds ik een kat heb, heb ik ervoor gekozen om maar 8 dagen weg te gaan.

Maar ja, als je afhankelijk bent vd bouwvak, is die kattenpension inderdaad misschien de beste oplossing.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
GizmoJan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Goed kattenpension Zwolle en omgeving

Bericht door GizmoJan »

Hallo!

Ik breng m'n katten altijd wel naar m'n ouders maar doe dat wel een paar keer per jaar dus weet niet op dat uitmaakt met als je ze nooit brengt? Ouders hebben ook een kat, zelfs
dat gaat goed gelukkig!
Ze moeten altijd wel dagje of twee wennen maar dan gaat het wel goed hoor!
Ze komen daar dan niet naar buiten natuurlijk, voor een weekendje vraag ik nog wel eens
een vriendin langs te gaan maar vind het idee dat ze twee weken alleen thuis zijn
ook absoluut niet leuk.
Jan 31-08-2006 4 maanden, Lapje 08-09-2009 3,5 jaar *RIP* Miss you very much...
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: Goed kattenpension Zwolle en omgeving

Bericht door Seemy »

Even aansluitend op mijn bovenstaande reactie;

Over 2 weken (Pinksterweekend) gaan wij een paar dagen weg met een groep vrienden/kennisen. Doen we ieder jaar al 20 jaar lang. Vrijdagavond gaan we weg, maandag eind van de middag/begin van de avond weer thuis.

Ik heb besloten om dan Brenton dan alvast 3 dagen naar het kattenpension te doen waar hij in onze vakantie ook zal verblijven...
Eigenlijk was het niet nodig, want voor die paar dagen hadden mijn ouders ook wel willen oppassen,

maar zo kan ik alvast kijken hoe het daar gaat , of Brenton er een beetje 'normaal' onder blijft, of het hem erg veel stress gaat geven, of het hem goed af zal gaan tussen de andere katten :epray: ...
en dan is hij er in ieder geval al een keer geweest en is het niet meer helemaal nieuw voor hem als we op vakantie gaan aankomende zomer. (en als het echt niet gaat dan moet er maar iets anders geregeld worden voor de vakantie.... maar wat??)
Ik hoop dat het allemaal meevalt... :???: En dat het hem goed afgaat daar... :icon_shifty:
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Goed kattenpension Zwolle en omgeving

Bericht door sandy »

Als je oppas hebt voor die paar dagen lijkt het me beter dat je hem gewoon thuis laat, 3 dagen is te kort om te zien of je kat het wel prettig vind.
Wij zijn gisteren naar kattenhotel Dotje geweest in Oudewater en die zeiden dat al, dat mensen soms hun kat willen brengen om te kijken hoe het gaat, maar zij raden dat om die reden juist af.
Katten hebben vaak langer nodig om aan de nieuwe situatie te wennen namelijk.
Van wat ik heb gezien ben ik zeer te spreken over dit hotel en de mensen, dus wellicht een tip voor wie opvang zoekt.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Plaats reactie