wat moet ik doen om vermiste kat te vinden?

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
jessicatommy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 aug 2018 17:08

wat moet ik doen om vermiste kat te vinden?

Bericht door jessicatommy »

hallo, mijn kat is al 6 dag vermist. ik weet niet wat ik moet doen en waar ik moet zoeken ik heb overal al gezocht. zaterdag avond kon ik hem niet vinden en toen is ie snachts buiten gebleven en dat gebeurd wel vaker dus toen maakte ik mij nog geen zorgen. maar die nacht had ik eten buiten gezet en daar heeft ie niks van gehad en dat is echt niks voor hem dus de volgende dag maakte ik mij wel zorgen.

ik heb overal gezocht in elk struikje, elk verstopplekje. ben al bij de buren langsgegaan om in hokjes te kijken. heb flaaiers opgehongen. ik ga elke nacht naar buiten om te zoeken. ik kijk op internet naar gevonden dieren. kan iemand mij vertellen wat ik moet doen? hij lijkt wel van de aardbodem verdwenen!
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: wat moet ik doen om vermiste kat te vinden?

Bericht door pinguin »

Al aangemeld bij Amivedi? Oproepen in Facebook groepen, dierenarts inlichten, flyers ophangen, dierenasiel bellen misschien is die daar? En nu vergeet ik er vast nog een paar

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Fotokonijn
Panter
Panter
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 apr 2018 22:31

Re: wat moet ik doen om vermiste kat te vinden?

Bericht door Fotokonijn »

En kijken/opgeven op Mijndieriszoek.
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susan Millen)
jessicatommy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 aug 2018 17:08

Re: wat moet ik doen om vermiste kat te vinden?

Bericht door jessicatommy »

heb ik allemaal al gedaan, heb zelfs bedrijven gemaild of ze ook een kat in een vrachtwagen hebben gevonden want daar woon ik vlakbij. ik moet iets doen maar wat?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: wat moet ik doen om vermiste kat te vinden?

Bericht door Dinky »

Als er een nextdoor groep is de kat daar ook in zetten als vermist.
Aanmelden als vermist bij amivedi.
Blijven zoeken door op rustig moment met bakje brokjes rond te lopen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
jessicatommy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 aug 2018 17:08

Re: wat moet ik doen om vermiste kat te vinden?

Bericht door jessicatommy »

oke bedankt voor de tip. en ja ik heb hem al aangemeld als vermist bij amivedi en ga elke nacht zoeken met een zak brokjes waar die normaal altijd op reageert maar geen reactie geen eens gemiauw :-(
Claudia69
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 06 jun 2017 20:14

Re: wat moet ik doen om vermiste kat te vinden?

Bericht door Claudia69 »

We hebben al twee keer een kat teruggevonden door briefjes in de bus van de huizen in omliggende straten te stoppen. Kat zat telkens vast in schuurtje.
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: wat moet ik doen om vermiste kat te vinden?

Bericht door Esmeray1983 »

Gebruikte kattenbak buitenzetten en vooral op Facebook kijken naar de 'dieren vermist' groepen en daar je oproep met duidelijke foto plaatsen. Geef niet op want uit eigen ervaring weet ik dat ze soms na maanden of jaren zelfs teruggevonden worden. En vooral flyeren bij alle asielen in de buurt, zodat zij een duidelijk signalement en foto hebben, dichtbij daar binnenkomen, voordat het adoptieproces start. Dit doen ze na 2 weken..
Succes! Ik duim voor je!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: wat moet ik doen om vermiste kat te vinden?

Bericht door Dinky »

Mocht de kat een chip hebben, controleer dan ook de gegevens die daarop geregistreerd staan zodat deze juist zijn.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
jessicatommy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 aug 2018 17:08

Re: wat moet ik doen om vermiste kat te vinden?

Bericht door jessicatommy »

bedankt voor alle tips maar het meeste heb ik al gedaan. ik ga zo weer zoeken maar weet op dit moment niet waar ik moet zoeken en of het wel nut heeft want ik heb nog niks van hem gehoord en heb ook nog geen telefoontjes gehad van mensen die hem gezien hebben. heb ook al in hokjes bij buren gekeken. en de gegevens op de chip kloppen heb ik al 2 keer gecontroleerd.
Lisanne89
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2017 02:21

Re: wat moet ik doen om vermiste kat te vinden?

Bericht door Lisanne89 »

Ik heb twee dagen geleden na 8 dagen mijn kat terug gevonden. Ze komt sowieso nooit buiten maar was ook nog eens gewond waardoor ze zelfs voor mij bang was.

Wij hebben naast alle tips die hierboven al genoemd zijn, flyers laten drukken met duidelijke foto’s, info over Sam, de vraag om schuur/tuin te checken en bij alle omliggende straten deze door de brievenbus gedaan. Op dag 8 werd er door iemand uit de straat aangebeld dat ze bij hem in de tuin zat. Zo dicht bij en daar zijn we echt tientallen keren langs gelopen terwijl we met brokjes rammelden en haar naam riepen. Nooit een reactie.

Geef dus niet op! Wellicht zit de kat verstopt en zal hij op een dag toch wel reageren. Ook de buurt naar de kat laten uitkijken is belangrijk, en vooral ook fijn als iedereen om je heen met je meeleeft en met je meezoekt.

In het donker met een goede zaklamp op alle bosjes schijnen helpt je ook om katten die in bosjes verstopt zitten te spotten.

Ook ik had op een gegeven moment geen hoop meer en zag de zin niet van de zoveelste keer op dezelfde plek zoeken, maar elke keer is weer een nieuwe kans dat ie er wel zit.

Sterkte!
jessicatommy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 aug 2018 17:08

Re: wat moet ik doen om vermiste kat te vinden?

Bericht door jessicatommy »

oke bedankt voor de hoop. al zou ik het vreemd vinden voor mijn kat dat ie zich ergens zou verstoppen want het is een buitenkat. en hij raakt ook moeilijk we weg kwijt denk ik want ik woon op een plek met water eromheen waardoor die eigenlijk nooit ver weg kon lopen. ik denk dat ie op een schip of een vrachtwagen is gegaan omdat ik vlakbij fabrieken woon en vrachtschepen. maar dat weet ik niet zeker. eigenlijk weet ik helemaal niks. niet eens een telefoontje helemaal niks! ik weet gewoon niet waar ik no moet zoeken.
RayaMisone
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2019 15:19

Re: wat moet ik doen om vermiste kat te vinden?

Bericht door RayaMisone »

Heb je hem teruggevonden?
Plaats reactie