Poes Nala vermist - weggelopen om te sterven?

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Rita
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jan 2012 19:17

Poes Nala vermist - weggelopen om te sterven?

Bericht door Rita »

Mijn lieve maatje Nala van 16,5 jaar is sinds afgelopen vrijdagavond niet meer thuisgekomen. Heb echt alles gedaan, advertenties geplaatst, midden in de nacht zoeken (vannacht zelfs om 04.00 uur), flyers in bussen gedaan en posters geplaatst. Ik blijf maar huilen als ik naar buiten kijk. Dat beestje ligt waarschijnlijk erg verstopt in de kou. Ik heb al diverse dierentolken benaderd. Of ze dood of levend is, volgens hen ligt ze in ieder geval buiten, ergens onder een struik? Het vervelende is dat ik niet weet of ze weggelopen is om te sterven of dat ze geschrokken is van vuurwerk (op het moment dat ze buiten liep waren er een paar flinke knallen, ik heb het zelf niet gehoord - was in badkamer - maar volgens de buren, aan de andere kant liep ze doelgericht weg wat ze normaal gesproken nooit doet). Ik word gek van de onzekerheid, slaap zelf slecht, eet nauwelijks en zoals gezegd kan ik alleen maar huilen. Dus, zou een poes er echt voor kiezen om in de kou te sterven in plaats van binnen (lekker warm)????
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Poes Nala vermist - weggelopen om te sterven?

Bericht door pearlsofpassion »

Is er een reden waarom je denkt dat ze zou gaan sterven? Was ze ziek?
Waarom kwam ze dan nog los buiten?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Poes Nala vermist - weggelopen om te sterven?

Bericht door Anne »

Het is heel goed mogelijk dat een poes zich afzondert om te sterven. Het is niet gezegd dat het met jouw poes is gebeurt. Ik ben, net als Valerie, nieuwsgierig waarom je dat denkt?
Heel veel sterkte, kan me voorstellen dat je dit consumeert, er aankapot gaat aan die onzekerheid.
Blijf gewoon zoeken, hopelijk komt je poes gauw weer terug.
Mijn duimen draaien hier
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Poes Nala vermist - weggelopen om te sterven?

Bericht door castratenkoor »

Ik sluit me aan bij de drie vragen van Valerie.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Rita
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jan 2012 19:17

Re: Poes Nala vermist - weggelopen om te sterven?

Bericht door Rita »

Om op jullie vragen te reageren: ze was de laatste tijd superaanhankelijk, kwam bovenop me liggen terwijl ze dat ervoor nooit gedaan heeft of durfde. Ze liep in zoverre los buiten dat het haar avond-ommetje was. Normaliter is ze altijd binnen en mag pas naar buiten als ik thuis ben (zodat ik ze gelijk naar binnen kan halen). Ze was in zoverre ziek dat ze pilletjes had tegen schildklier. Heb net Thilly Ruinen aan de lijn gehad (svp google), had niet zo'n leuk nieuws, ze voelde Nala bijna niet meer, ze ligt ergens te sterven. Het vervelende is dat ik nooit zal weten of het haar eigen keuze was of dat ze niet meer weg kon (zoals Thilly beweert).
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Poes Nala vermist - weggelopen om te sterven?

Bericht door BillyJean »

Het is allemaal heel verdrietig, maar geef de moed nog niet op, en leg je niet direct neer bij wat Thilly beweert. Ik heb moeite met dit soort info. Blijf zoeken, had ze een chip??
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Rita
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jan 2012 19:17

Re: Poes Nala vermist - weggelopen om te sterven?

Bericht door Rita »

Ja, ze heeft een chip. Maar het is nu al 6 dagen geleden en het is een oude zieke kat dus ik ben toch bang dat ze het niet redt. Ben vandaag wel weer lopen zoeken. Ik kan niet meer doen. Dit schijnt het ergste te zijn, dat een kat wegloopt en niet meer terugkomt. Je blijft altijd die onzekerheid houden.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Poes Nala vermist - weggelopen om te sterven?

Bericht door Anne »

:-(
Heel veel sterkte met de onwetenheid, de onzekerheid en de spanning...
Heb je politie, amivedi, dierenbescherming of ambulance en asiels al gebeld?
Veel poezen die gevonden worden worden naar het asiel gebracht...
Ikhoop dat je haar snel vindt
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Poes Nala vermist - weggelopen om te sterven?

Bericht door Chiquita98 »

Bah wat naar voor je zeg. Eerlijk gezegd ben ik niet zo van dierentolken. Flyeren helpt denk ik het beste. Misschien zit ze wel ergens in een schuurtje of wat dan ook? En ja je hoort wel vaker dat een kat buiten een rustig plekje op zoekt om te sterven. Voor de kat een natuurlijke keuze, voor het baasje is het vreselijk. Sterkte ermee!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
catsini
Poema
Poema
Berichten: 266
Lid geworden op: 06 mar 2011 14:03

Re: Poes Nala vermist - weggelopen om te sterven?

Bericht door catsini »

die onzekerheid is het ergste voor je
ik zou toch blijven zoeken, kan ze in een schuurtje, of stal zitten in de buurt?
je zou haast denken, dat ze kort bij huis is gebleven. ze zal niet ver weg zijn.. vooral omdat ze zo superaanhankelijk was.
I'll Stay here forever, Winny* en Miets* Patty en Moessey....
Rita
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jan 2012 19:17

Re: Poes Nala vermist - weggelopen om te sterven?

Bericht door Rita »

Er zijn behoorlijke wat zieke geesten in de wereld. Vannacht werd ik opgebeld. Met Jan Jansen (??), ik heb uw poes gevonden maar is behoorlijk agressief (hoor een vreselijk schreeuwende kat op de achtergrond), die man schreeuwen: "ze krabt me helemaal kapot" en "ik sla ze dood". Daarna gooit hij de haak erop. Na 5 min. belt hij terug: Grapje! en maakt bijzondere rare geluiden. Hoe ziek kan je dan zijn! Heb geprobeerd dit te melden bij politie (ook dierenpolitie) maar als er geen strafbaar feit is gepleegd doen ze niets. Hij heeft op vast telefoon gebeld waar ik geen nummermelding heb. KPN helpt ook niet. Ik moet er niet aan denken dat zo'n randdebiel inderdaad een of andere kat heeft lopen martelen.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Poes Nala vermist - weggelopen om te sterven?

Bericht door Anne »

:evil: Wat een verziekt iemand zeg!!! Hoe frusterend moet dat zijn!!!
Jammer dat de politie hier niets mee doet!! Zulke mensen mogen van mij de gevangenis in
Heel veel sterkte met alles, alsof je niet genoeg aan je hoofd hebt :-(
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Welpie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 59
Lid geworden op: 11 apr 2011 18:42
Locatie: Almere

Re: Poes Nala vermist - weggelopen om te sterven?

Bericht door Welpie »

GATVER!!!!!
Gebruikersavatar
catsini
Poema
Poema
Berichten: 266
Lid geworden op: 06 mar 2011 14:03

Re: Poes Nala vermist - weggelopen om te sterven?

Bericht door catsini »

zo iemand zou je ...........
I'll Stay here forever, Winny* en Miets* Patty en Moessey....
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Poes Nala vermist - weggelopen om te sterven?

Bericht door Chiquita98 »

Wat verschrikkelijk. Ik word er misselijk van
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Plaats reactie