Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rogue1987
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 nov 2017 06:38
Locatie: Uithoorn

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Rogue1987 »

Wat een prachtige poes zeg. Echt beeldschoon. Geniet maar lekker van haar. Die krabpaal wil ik ook!
Zou mijne prachtig vinden denk ik. Die heb je vast van zooplus of niet? Daar hebben ze mooie palen, alleen jammer dat ze zo duur zijn. Momenteel kan ik het even niet betalen.

En ik ben het er trouwens niet helemaal mee eens dat twee niet zoveel meer werk is dan een. Toen ik er nog 2 had was het elke dag stofzuigen, plukken haar overal, veel vaker de kattenbak leegscheppen, veel drukker in huis. Oh en het scheelt een hoop geld, het eten is gehalveerd en als je niet zoveel te besteden hebt zoals ik dan maakt het zeker wel uit.
Nu ik er een heb scheelt het echt wel een hoop werk. Ja stofzuigen moet je toch elke dag wel ( meestal doe ik het ook elke dag ) maar het is niet elke dag nodig met maar een kat. Met een langhaar waarschijnlijk wel.
'The lion doesn't concern himself with the opinions of the sheep,'
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Lieselotje »

Mee eens dat 2 veel meer werk is. Het is leuk voor de kittens en ook goed voor ze om samen op te groeien, maar ik ben ook druk met schoonmaken, kattenbak, boodschappen halen. Tegenwoordig loop ik speciaal voor de katten naar de winkel hihi, ik sjouw wat af met grit en eten!
Ben blij met ze, maar als de een iets doet wat niet mag is de ander er ook, dus 1 wehalen en nummer 2, daarna nummer 1 omdat ie weer op de plek is haha. Ja heb mijn handen er ook vol aan, maar ben gek op ze
Cerna

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Cerna »

Bij een Brit is dat in het begin misschien iets meer werk wanneer je er twee hebt, maar dat verandert heel snel na de castratie :smile:
Gizmo is nu 10 dagen dood en Gizmo was een bescheiden kat, maar hij "kostte" ons toch enorm veel energie. En nu zijn de vier Britjes over en vraag ik me vaak af of we nog wel katten hebben :eshifty:
Nee, twee Britjes is echt niet veel werk, maar je moet het natuurlijk wel allebei willen.

Het is een mooie paal, maar de constructie van het huisje vind ik erg onhandig want geen kat kan vanuit het huisje op het volgende plankje springen. Is niet goed over nagedacht.
En ik zou de paal (wanneer dat tenminste mogelijk is) op een andere plek zetten zodat Pamuk niet gestimuleerd wordt om de gordijnen te gebruiken.

Sterkte met het pootje!
Lieselotje schreef: Tegenwoordig loop ik speciaal voor de katten naar de winkel hihi, ik sjouw wat af met grit en eten!
Wanneer je bij Zooplus bestelt, scheelt dat je een heleboel gesjouw (mag de postbode sjouwen :lol: )
Laatst gewijzigd door Cerna op 11 nov 2017 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7659
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Rik »

Mmm, na 20 jaar alleen Bowy ervaar ik mijn twee huidige bengels eigenlijk niet als meer werk. Schoonmaken moet toch, een kattenbak extra is een kwestie van een paar seconden (2x per dag), eten bestel ik online dus komt gewoon binnen en ze houden zichzelf vaker bezig dus meer spelen hoeft ook niet. Ja... de knuffel- en kroeltijd is verdubbeld :)

Qua kosten is het natuurlijk wel bijna het dubbele, behalve de speeltjes en krabpaal maar op de een of andere manier heb je daar ook alles dubbel van ;)

Misschien verschilt de ervaring van kat tot kat (of van mens tot mens) ;)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Lieselotje »

Dit zijn 2 doerakken springen overal op en in, lopen door het water en daarna overal waar ze niet mogen komen. Als ik schoonmaak helpen ze mee haha heel leuk. Maar ik doe soms 6x de tafel, wil het toch wel even schoon hebben in huis.( in nog geen 5 min. weer de pootjes op tafel) srofzuigen zijn ze ook bij, dat maakt dat ik er langer overdoe. Het is een heel groot verschil met Lotje, die was rustig en liep me niet de hele tijd achterna dat doen deze wel, maar dat is hun karakter. Denk dat ze vanzelf wel iets rustiger worden, dus geeft niet, maar deel dus de mening niet dat 2 niet veel meer werk is. Het verschilt denk per karakter van de kat.

Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Pamuk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:12

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Pamuk »

Zo zie je maar, iedereen heeft zijn eigen mening over twee kittens. Dat is ook prima natuurlijk, als iedereen zelfde mening had, was de wereld minder leuk :-P

Leuk dat jullie krabpaal mooi vinden, Pamuk heeft vandaag vanuit onderste kussen boven het huisje gesproken, het ging wel moeizaam en een kleedje zal zeker helpen, want ze heeft geen houvast daarboven, ze is ook nog klein natuurlijk.

@Rogue1987, ik heb het via Bitiba gekocht, het is daar iets goedkoper, alles is daar iets goedkoper dan Zooplus, maar je wordt verbaasd wanneer het pakket thuis komt, want het word door Zooplus verstuurd.

Bij Zooplus voor €99.99 en bij Bitiba voor €92.99 toch €7 goedkoper:
http://www.bitiba.nl/shop/katten/krabpa ... aal/558322

@Cerna, ze lijkt meer geïnteresseerd in krabpaal dan gordijn nu, maar we zullen het zien, als ze blijft doorgaan met gordijnen klimmen gaan we paar maanden zonder gordijnen leven.

Sinds haar pootje pijn doet eet ze ook klein beetje minder, gelukkig eet ze wel net genoeg.

Maar avonturen eindigen niet met kleine dondertje hahaha! :lol:
Vandaag was ze bijna ontsnapt via achterdeur, ze lag te slapen en mijn vrouw was met haar kattenbakje bezig, toen mij vrouw de hordeur open had om naar buiten te lopen was Pamuk eerder dan mijn vrouw buiten! Gelukkig was onze zoon thuis, hij kon haar snel pakken.

Wij willen nu toch wel een halsbandje met ID tag, zij is wel gechipt maar wij willen voor de zekerheid toch een halsbandje voor snellere actie als ze gevonden wordt.
Eerste dag hadden we al een halsbandje voor haar maar na horror verhalen over hoe ze zichzelf pijn kunnen doen, hebben we het gelijk verwijderd.
Toch maar beetje onderzoek gedaan op internet, ik kwam paar artikelen tegen, een hiervan was deze. Hieruit heb ik begrepen dat halsband met elastiekje juist gevaarlijk kan zijn als elastiek versleten is, en eentje waarbij sluiting niet losschiet is ook geen optie.
Die we nu hebben schiet wel lost bij een bepaalde trekkracht maar het is toch te sterk, ik heb geen precisie unster om dit met een gewicht te testen, maar ik vertrouw het niet.

Dus dan maar verder gaan zoeken… Toen kwam ik bij Rogz Catz uit. Deze hebben een safeloc systeem met instellingen, slotje heeft een palletje aan de achterkant en hiermee kan je grootte/gewicht van je kat instellen.
Hier een foto, gevonden op internet:
Afbeelding

Dus ik heb er een besteld, ik heb ook een penning besteld van Reddingo.

Ik deel deze informatie zodat een ander niet hoeft te zoeken. Al zullen de meningen over een halsbandje verschillen, zoals kwijt raken van halsbandje of dat het nog steeds gevaarlijk is, maar elke kleine stap om onze katten snel terug vinden is belangrijk.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7659
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Rik »

Zolang het halsbandje onder het gewicht van de kat los springt is het in ieder geval goed. Ik heb nooit aan halsbandjes gedaan. Katten komen alleen onder begeleiding buiten en als ze een keer wegschieten rust ik niet voordat ze gevonden zijn. Yuna is één keer door de voordeur geglipt en dat was wel even spannend omdat ze de verkeerde kant opschoot maar in de achtertuin kunnen ze niet weg. En zolang buiten nog niet echt bekend is zullen ze niet zo snel weglopen.

Ik zie dat de halsbandjes van RedDingo ook los zouden moeten schieten. Maar het is natuurlijk altijd de vraag bij welke kracht dat is (zoals je zelf al gemerkt hebt). Dus een instelbare is inderdaad handig.

Het is in ieder geval altijd opletten als er een deur naar buiten opengaat dat er geen kat mee schiet.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Cerna

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Cerna »

Pamuk schreef:Zo zie je maar, iedereen heeft zijn eigen mening over twee kittens. Dat is ook prima natuurlijk, als iedereen zelfde mening had, was de wereld minder leuk :-P
Het enige verschil is dat ik al 12 jaar ervaring heb met Brits Kortharen en Lieselotje HTK-katten heeft. En zij zijn niet met elkaar te vergelijken :smile:
Maar avonturen eindigen niet met kleine dondertje hahaha! :lol:
Vandaag was ze bijna ontsnapt via achterdeur, ze lag te slapen en mijn vrouw was met haar kattenbakje bezig, toen mij vrouw de hordeur open had om naar buiten te lopen was Pamuk eerder dan mijn vrouw buiten! Gelukkig was onze zoon thuis, hij kon haar snel pakken.
Ik kreeg gelijk buikpijn toen ik dit las :cry: Alsjeblieft zorg ervoor dat ze niet naar buiten kan want ten eerste moet ze in ieder geval de eerste 6 weken binnenblijven en ten tweede loop je een groot risico dat je haar nooit meer terugkrijgt mocht ze ontsnappen want zo'n mooi raskatje wil iedereen wel.

Dus: geen bandje, maar veiligheidsmaatregelen nemen dat ze niet kan ontsnappen!
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door pinguin »

Ik zou ook eens kijken naar een tuigje kan ze evt aan buiten wennen en stel ze ontsnapt een keer dan zal ze buiten minder in paniek raken omdat ze de omgeving al kent he b je ook kans dat ze weer snel naar binnen komt als je met wat lekker rammelt.

Soms voorkom je ontsnappen gewoon niet katten proberen graag dingen uit. Je heb ook kans dat ze zo geschrokken is van de reacties op het ontsnappen naar buiten dat ze angstig is geworden voor het naar buiten gaan dan zal ze voorlopig ook geen poging meer ondernemen en heb je even de tijd om rustig naar een oplossing te zoeken voor de toekomst.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Lieselotje »

Britten hebben een heel ander karakter dan die van mij (het zijn Ragdolls, weliswaar zonder stamboom, maar verklaard wel waarom ze zo aanwezig zijn).
Pamuk veel plezier met de lieverd en natuurlijk is het fijn dat er hier mensen zijn die een ruime ervaring hebben met Britten!
Gebruikersavatar
Pamuk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:12

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Pamuk »

Cerna schreef:Ik kreeg gelijk buikpijn toen ik dit las :cry:
Dus: geen bandje, maar veiligheidsmaatregelen nemen dat ze niet kan ontsnappen!
Het viel wel mee, ze ging in de achtertuin en die is weliswaar niet cat proof maar ze kan ook niet snel uit de tuin, ik wil een soort ren maken voor haar als lente aanbreekt, tuin cat proof maken gaat helaas niet lukken, ik moet gehele tuin compleet overhoop gooien om het cat proof te maken.

Ze zit alleen in de woonkamer voor nu, ik heb netten besteld om in zolder sommige gedeeltes af te zetten, als dat klaar is mag ze over paar weken langzamer hand naar boven verdiepingen.
pinguin schreef:Ik zou ook eens kijken naar een tuigje kan ze evt aan buiten wennen en stel ze ontsnapt een keer dan zal ze buiten minder in paniek raken omdat ze de omgeving al kent he b je ook kans dat ze weer snel naar binnen komt als je met wat lekker rammelt.
Wij hebben al eerder aan een tuigje gedacht, mij gevoel zegt "kat hoort niet aan een tuig" aan de andere kant wil ik wel dat ze van buiten geniet, echter wij hebben heel veel honden in onze omgeving dus het moet goed gecontroleerd gaan, we zien wel hoe het loopt.
Lieselotje schreef: Pamuk veel plezier met de lieverd en natuurlijk is het fijn dat er hier mensen zijn die een ruime ervaring hebben met Britten!
Dank je wel Lieselotje! :grin:
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door castratenkoor »

Ik heb hier een ren van 10 meter aan het huis. Daar kunnen ze 24/7 via een hondenluik zelf in en uit. Een echte aanrader vind ik. Katten kiezen graag zelf waar ze willen zijn.

In die ren heb ik allerlei houten dingen, kinder picknicktafel - zelf ontworpen meubel van steigerhout - boomstam - loopplank.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Pamuk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:12

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Pamuk »

@castratenkoor, lijkt me heerlijk zo een ren van 10 meter, onze tuin is wel lang genoeg daarvoor, echter inrichting laat het niet toe:

Afbeelding

Ik ben van plan om een te bouwen van 1,5x3m aan de huis, linker kant op de foto, ook 24/7 toegankelijk, probleem is dat ik geen kattenluik in mijn klapdeuren kan inbouwen, er zijn wel mogelijkheden maar dan moet ik nieuwe glaspanelen laten maken met die kleine vensters in de glas zelf, wordt een hele dure grap. Of ik moet via de muur en die is 25cm dik, maar ik verzien wel wat, tijd genoeg tot lente.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7659
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door Rik »

Die kant van de tuin (aangrenzend aan het huis) valt wel kattenproof te maken volgens mij :)

(Volgens mij kom je met een stuk kippengaas schuin bovenop de schutting een heel eind)

Ik heb natuurlijk geen idee wat er hier vooraan de foto zit.

Ik heb hier ook nog geen kippengaas op de schutting maar tot nu toe proberen ze er ook nog niet uit te komen (ze komen alleen onder begeleiding buiten).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Pamuk Britse korthaar lilac point kitten.

Bericht door castratenkoor »

Ik heb voor het luik ook nieuwe ramen moeten laten maken. Kortere ruit en kunststof paneel eronder. daar zit het luik in. Met een mogelijkheid via een schuifplaat het hele paneel af te sluiten. Een luikje met een slotje werkt niet, dat rammen ze aan gort.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie