Olly en Flip van kittens tot katers

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Lieselotje »

Mijn nog wil zeggen dat het op een gegeven moment weer de eerdere springers in het veld zullen zijn!
Hihi kittens zijn kittens en je zal zien het is morgen of er niets is gebeurd, dan halen ze vast weer kattenkwaad uit :lol:
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Yola »

Lieselotje schreef:Mijn nog wil zeggen dat het op een gegeven moment weer de eerdere springers in het veld zullen zijn!
Hihi kittens zijn kittens en je zal zien het is morgen of er niets is gebeurd, dan halen ze vast weer kattenkwaad uit
Morgen :lol: :lol:

________________________________________________________________

Oké hier de avond update!

Maar om dat duidelijk te krijgen, moet ik eerst terug naar gister avond.

Gister avond moest ik weg om te werken, normaal gaan mijn honden mee maar dat kon dit keer niet.
Omdat ik de heren en dames nog niet alleen durf te laten omdat ik bang ben dat als de honden achter de katten aan schieten en deze de tuin in schieten (deur staat voor de honden altijd open) waar ze nog niet geweest zijn, ze in paniek over de schutting willen klimmen en tegen de stroomdraad aan vliegen, met volledige paniek van dien!
Dus honden beneden met de deur open en Olly en Flip boven achter het hekje.
Olly en Flip lieten duidelijk merken het daar niet mee eens te zijn, maar het is niet anders, dus een dikke knuffel en ik ging werken.

Eenmaal terug thuis sprongen er een paar dol enthousiaste honden mij tegemoet, beetje vreemd aangezien ik zo nooit begroet wordt, maar het was ook de eerste keer dat ze alleen thuis waren met Olly en Flip boven, dus dan kan het even apart zijn.
Ik mijn spullen weggezet, deur dichtgedaan en op naar boven om mijn kereltjes te begroeten en naar beneden te laten

Olly en Flip staan blij voor het hek te kroelen.
Ik zie het hekje op een kiertje staan, maar daarachter de heren, dus geen acht op geslagen.
Ik zet het hek helemaal open en de heren dartelen naar beneden.
Nog even de heren en dames aandacht gegeven en dan toch echt tijd om te gaan slapen, wekker ging om 06:30uur.

De heren hadden echter geen zin om te gaan, dus die naar boven gedragen, achter het hekje gezet en ik weer naar beneden om de deur voor de honden weer open te zetten en ze hun avond knuffel te geven.

En dan draai ik me om en wie komen daar aangehuppeld...
...de heren Olly en Flip :shock:
De heren konden het hekje openen :shock:
Ineens vielen alle eigenaardigheden op zijn plek!
De honden waren zo dol enthousiast omdat ze de gehele avond met de heren hadden mogen spelen!
Dat hekje stond open omdat ze dus al eerder ontsnapt waren!
Die doerakken waren gewoon weer naar boven gegaan, achter het hek gaan staan om mij voor de gek te houden!!
Die hadden dus een hele avond beneden gezeten met de deur open :shock:
God zij dank dat mijn idee over wat er kon gebeuren niet gebeurt is!

Wederom heb ik me dus weer drukker gemaakt dan mijn dames en heren ;-)

Dus de avond in gegaan met een zware doos als barricade!

Zo nu terug naar deze avond.
Olly en Flip hebben goed geslapen en al wat gegeten.
Om 19:00uur werden ze wakker.
Toen heb ik ook de slaapkamerdeur open gezet zodat de op de overloop en in de badkamer konden (de kledingkamer nog even dicht gehouden omdat daar teveel klimmogelijkheden zijn.

Alsof er niks gebeurt was begonnen ze weer lekker rond te dabberen en te spelen.
https://www.youtube.com/watch?v=-v2iu_hfJzE
Dit is het mooiste wat je kan zien na een operatie :verliefd:

De heren waren wakker en wilde naar beneden!
En de dames wilde de heren zien!
De heren lieten dit merken middels een miauw krijs en het molesteren van het hek en de dames door onrustig te gaan piepen.
Ik had bedacht dat ik dat morgen zou gaan doen, maar ach, Olly en Flip hebben tot nu toe ieder plan anders laten lopen, dus dan ook maar gelijk naar beneden!

En daar zit het dan hoor!
'Vrouwtje, waar heb je jezelf nou zo druk om gemaakt?!'
Dat vraag ik me ook af :lol:

Afbeelding

En al snel is het weer als vanouds, ook al is het allemaal pas net nieuw ;-)
https://www.youtube.com/watch?v=v5LU8d9WbQw

Eindelijk is mijn bestelling van Bitiba binnen :edance:
Ik ben benieuwd of en wat ze lekker gaan vinden

Afbeelding

Ja jullie zien het goed, kon het niet laten om er ook een speeltje bij te kopen :eshhh:
Een zelf rollende bal :catani:
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Lieselotje »

Hihi schitterend, slimmerikken.
Bij mij speelden ze ook na korte tijd.
Fijn dat het zo goed gaat met zn allen.
Cerna

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Cerna »

Yola schreef: En daar zit het dan hoor!
'Vrouwtje, waar heb je jezelf nou zo druk om gemaakt?!'
Dat vraag ik me ook af :lol:
We zeiden het toch :lol:

Maar fijn dat alles goed gegaan is en dat je deze zorgen nu achter je kunt laten.
Wel mooi dat de 'heren' jou te slim af waren en wie weet, zijn ze ook al stiekem in de tuin geweest.......... :eshifty:
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door castratenkoor »

wat extra uurtjes geslapen en hoppa daar zijn ze alweer. Alsof er niks gebeurd is. Kitten herstellen zich heel snel. Fijn dat alles zo soepel loopt!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door nellebel »

ik zie het al helemaal voor me, die 2 heel onschuldige koppies achter het hekje dat een beetje open staat. hihihi zo klein als dat ze zijn ,ze laten zich niets wijsmaken, ze bepalen het zelf allemaal wel. hmmmm zo te horen hebben ze jou al aardig onder de duim. waaaaaaah
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Yola »

Lieselotje schreef:Hihi schitterend, slimmerikken.
Bij mij speelden ze ook na korte tijd.
Fijn dat het zo goed gaat met zn allen.
Ja iet ste slim, haha.
Is echt fijn dat ze zo snel herstellen!
Cerna schreef: We zeiden het toch

Maar fijn dat alles goed gegaan is en dat je deze zorgen nu achter je kunt laten.
Wel mooi dat de 'heren' jou te slim af waren en wie weet, zijn ze ook al stiekem in de tuin geweest.......... :eshifty:
Jaa jullie hadden helemaal gelijk :nothanx:

Mmm :ethink: ik weet niet of ik het zo mooi vind dat ze me te slim af zijn haha.
En ik denk dat ze zeker in de tuin zijn geweest, ze zijn zo gericht op die deur :lol: :shock:
castratenkoor schreef:wat extra uurtjes geslapen en hoppa daar zijn ze alweer. Alsof er niks gebeurd is. Kitten herstellen zich heel snel. Fijn dat alles zo soepel loopt!
Verbazingwekkend vind ik dat!
Ik heb vorige week mijn hand opengehaald aan een metalen schijf, met plaatselijke verdoving gehecht, ik heb de gehele dag als een zombi misselijk rond gelopen en die kleintjes... ze kijken er geeneens naar om :lol:
nellebel schreef:ik zie het al helemaal voor me, die 2 heel onschuldige koppies achter het hekje dat een beetje open staat. hihihi zo klein als dat ze zijn ,ze laten zich niets wijsmaken, ze bepalen het zelf allemaal wel. hmmmm zo te horen hebben ze jou al aardig onder de duim. waaaaaaah
Brutaal toch?! gewoon als ik terug ben achter het hekje staan alsof ze de gehele avond daar netjes hebben zitten wachten :lol: :shock:

Ze weten het allemaal al mooi te spelen, maar al met al gedragen ze zich super, ze mogen dan ook veel, maar wat ik niet wil doen ze ook niet of is met een keer proberen met een "euh" gelijk klaar zonder tweede poging.

Wel is er een no-go voor ze bij gekomen.
De vaste lijst:
Niet met nagels/tanden aan handen/voeten komen
Niet in mij klimmen
Niet aan het horgordijn komen (is nog wel lastig voor ze als er een speeltje tegenaan rolt)
Niet op de zolder kamer komen.

Wat we nieuw bij is gekomen:
Niet op het aanrecht.
Dit hebben ze ook nog niet gedaan, maar vind ik te gevaarlijk voor ze, ik heb geen vaatwasser dus er ligt veelal afwas waar ze zich aan kunnen verwonden of giftig is.
Ze kunnen nu van de bar naar het werkblad lopen, vanuit daar kunnen ze op het kooktoestel springen, ik heb daar nu snijplanken opgelegd die als ze erop springen eraf glijden waardoor ze hopelijk zo slim zijn dat niet meer te proberen ;-)

Uiteraard mij s nachts niet wakker maken.
Dit hebben ze nog niet gedaan of ik ben er niet wakker van geworden.
Wel mag Flip mij grof wakker blijven maken (ik wordt van 3 wekkers nog niet wakker), enkel vanochtend was hij er niet te hardpotig genoeg in en heeft iemand mij wakker moeten bellen..
... ja ik heb allerlei reserves om mij wakker te krijgen :lol: :shock:
____________________________________________________________

Update van vandaag:

Hoe mensen je ook gerust willen stellen, in je gedachten kan er zoveel mis gaan.
Ik denk altijd maar: 'Als je zoveel onzekerheden voelt, voel je heel veel voor het dier' en mensen wat ben ik verzot op die twee kereltjes :verliefd: :verliefd:
Maar...
De heren zijn als vanouds en met dit plaatje ben ik ook helemaal gerustgesteld

Afbeelding

Vandaag begonnen met de voer test ;-)
Ik zet nu 3 bakjes neer (Purina One, Acana en Applaws) en weeg een paar keer per dag zodat ik weet wat ze graag eten.
Misschien houdt ik het uiteindelijk wel gemengd, uiteraard hoop ik wel dat de Purina het minst lekker gaan vinden ;-)
https://www.youtube.com/watch?v=nNN9BOcYlBM

Deze week zijn de de kereltjes weer aangekomen, Olly 179 gram en Flip 162gram.
Terugkijkend naar de gewichten deed Flip het wel goed op kvv, echter denk ik niet dat het mogelijk is om Flip enkel op kvv te houden en Olly op brok.

Gisteren was de verweekdag (12 weken) van de heren, helemaal vergeten!
vanaf nu wil ik de weekgewichten op de woensdag houden, nu was het op donderdag omdat ik ze op donderdag gehaald had.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door castratenkoor »

Bij mij mogen ze wel op het aanrecht. Wij hebben in het aanrechtkastje een bakje staan waar we de vieze messen ed in doen. Staat nooit gevaarlijke dingen op het aanrecht. En ze weten heel goed dat als B. staat te koken, ze uit de buurt dienen te blijven.

Bedenk wel dat als je er niet bent, ze schijt hebben aan je regels. Ik zou je dan ook adviseren scherpe dingen en b.v. bakjes van chocoladevla in een kastje zetten en niet op het aanrecht.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door nellebel »

Bij mij mogen ze ook op het aanrecht. Afwas spoel ik altijd even af voor ik het neer zet. Ze weten heel goed dat zodra ik ga koken aanrecht verboden wordt. Zitten ze netjes op het barretje toe te kijken

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6817
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Dinky »

Ik deed zeker scherpe messen maar ook de andere afwas altijd in afwasteiltje in het gootsteenkastje, buiten het bereik maar ook uit het zicht. Deed ik dus al voordat er kat in huis rond liep ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door pinguin »

Hier mogen ze ook op het aanrecht gas toevoer naar het gasfornuis zet ik altijd uit en de rest berg ik op of was ik gelijk af.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Yola »

Goeie tips!
Ik ga me er zelf goed in trainen!
Dan heb ik nu nog de tijd om mezelf aan te leren alles op te bergen en af te spoelen en mochten ze dan uiteindelijk toch op het aanrecht komen is er in ieder geval geen gevaar en is het niet erg meer.
En mochten ze er van af blijven, is het in ieder geval altijd opgeruimd ;-).

Brokken gewogen en tot nu toe gaat Acana gevolgd door Applaws aan kop.
Ik ga ook de gewichten van Olly en Flip nu even dagelijks bijhouden om zo goed in de gaten te houden of ze het nu goed doen op deze brok en het blikvoer.

Ecostyle blikvoer vinden ze tot op heden het lekkerste.
Almo en Applaws blikvoer minder.

Vandaag begonnen met kennis te laten maken met de serre, ik heb de deuren van de serre dicht gedaan en hopelijk snappen ze nog niet dat ze door de flappen van het hondenluik kunnen dus heb ik dan even nog de tuin afgesloten.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7659
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Rik »

Ze hebben hier tot 14 maanden nooit op het aanrecht gezeten. Tot Bono op een gegeven moment iets lekkers rook en toch de sprong waagde. Sindsdien probeert ie het af en toe. Ik heb nu een klein aanrecht-alarm gemaakt die zoemt als hij erop springt. Ik moet zeggen dat dat de afgelopen maanden wel geholpen heeft want nu springt ie nog maar één keer per week erop (en er gelijk weer af wegens dat gezoem).

Ik zou wel af en toe gewoon natvoer geven. Ook af en toe KVV (als ze het wel opeten) is geen probleem. Het beste is dat ze straks niet alleen maar brokken lusten.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door castratenkoor »

Hier eten ze ook graag Acana en Applaws brok. En natvoer van Almo is ook hier geen succes.

Ikzelf geef 1 x per week rauwe kip en 1 x per week runderhart. Dat vries ik in in dagporties en ontdooi ik op de ochtend dat ze het einde middag krijgen. Niet alle katten eten dat. Maar er zijn altijd wel liefhebbers die de restjes opeten.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door pinguin »

Applaws vinden ze hier weer niet echt lekker ze eten het als ze geen keuze hebben.

Pas wel op met grote hoeveel heden voer in slaan die fout heb ik ook gemaakt en zit hier nog met 3 kg kittenbrok voor na castratie van RC want de heren moeten het niet meer.

Het trouwens makkelijker jezelf nieuwe aanrecht dingen aan te leren dan katten proberen te weren van je aanrecht.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Plaats reactie