nieuw brit poesje bij ons bende

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
baruch
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 mar 2012 10:27
Contacteer:

nieuw brit poesje bij ons bende

Bericht door baruch »

gisteren zijn we een Lilac brit poesje van 1jaar en 3maand gaan halen bij iemand die met spijt hun lieveling moesten wegdoen.

wij zaten al met 2 britten (katers) en 2htk katen 1kater en 1poes

ze hebben elkaar nog niet gezien mits ze niet bij elkaar kunnen, de nieuwe poes heeft al overal eens kunnen lopen in huis, waarna onze andere 4 goed hebben moeten snuffelen,
van de namiddag gaan we ze stellentjes aan proberen met elkaar in contact brengen wel met een vliegen raam voor de deur van de kamer waar de nieuwe poes zit. om zo elkaar toch al eens te zien maar dat ze nog niet aan elkaar kunnen, hopenlijk verloopt dit ook alllemaal goed.
hier een foto van haar, hij is wel niet zo heel goed mits het getrokken is met de gsm

Afbeelding
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5467
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: nieuw brit poesje bij ons bende

Bericht door nellebel »

wat een mooi katje. veel succes vanmiddag
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: nieuw brit poesje bij ons bende

Bericht door Chiquita98 »

Mooi hoor zo'n lilac kleurtje....heb er ook eentje van(alleen half britje)
Ik hoop dat het kennismaken voorspoedig gaat en fijn dat jullie dit katje een thuis bieden
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
baruch
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 mar 2012 10:27
Contacteer:

Re: nieuw brit poesje bij ons bende

Bericht door baruch »

ze heeft gisteren al eens kennis gemaakt met ons htk kattin en onze kleine blauwe brit baruch. het ging redelijk goed. vandaag gaan we nog eens proberen, en als alles goed verloopt gaan we alles open laten zodat vrij is te gaan waar ze wil boven of beneden.
hier nog een foto van haar toen ze gisteren alleen beneden was

Afbeelding
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5467
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: nieuw brit poesje bij ons bende

Bericht door nellebel »

klinkt in ieder geval hoopgevend. ze is echt mooi zeg.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: nieuw brit poesje bij ons bende

Bericht door patiani-guusje »

Fijn dat het al zo goed gaat, mooie kat hoor! Veel plezier met haar!
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: nieuw brit poesje bij ons bende

Bericht door Chiquita98 »

Heb je al een foto-album? Ben benieuwd ook naar je andere katten.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Cerna

Re: nieuw brit poesje bij ons bende

Bericht door Cerna »

Mooi Britje! Sneu voor die mensen dat ze hun lieveling weg moesten doen. Ik zou dat niet kunnen. Dan zou ik alles in het werk stellen om de reden voor het herplaatsen weg te nemen.
Want herplaatsen? No way!
Ik zal ook nooit een Britje kopen van een fokker die herplaatst.
baruch
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 mar 2012 10:27
Contacteer:

Re: nieuw brit poesje bij ons bende

Bericht door baruch »

hey cerna,
ze hebben met spijt afscheid moeten nemen, we weten wat de reden is.

fay, zo noemt ze, heeft het hier zeer naar haar zin, het is een echte flodderaar haha
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: nieuw brit poesje bij ons bende

Bericht door Robijn »

Wat is Fay mooi zeg!! Ik heb zelf een blauwe Brit, maar vind lilac ook een heeeeele mooie kleur!
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: nieuw brit poesje bij ons bende

Bericht door Robijn »

Cerna schreef:Ik zal ook nooit een Britje kopen van een fokker die herplaatst.
Ik heb dat wel gedaan, en hierdoor heeft mijn Brit Robijntje uiteindelijk een veeel beter leven gekregen, dan dat ze had bij die cattery. Ze is van een angstige poes veranderd in een vrolijke, speelse, aanhankelijke Brit. De cattery blij, ik blij, en het belangrijkste: Robijntje blij!
:-P
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Cerna

Re: nieuw brit poesje bij ons bende

Bericht door Cerna »

Robijn schreef:Ik heb dat wel gedaan, en hierdoor heeft mijn Brit Robijntje uiteindelijk een veeel beter leven gekregen, dan dat ze had bij die cattery. Ze is van een angstige poes veranderd in een vrolijke, speelse, aanhankelijke Brit. De cattery blij, ik blij, en het belangrijkste: Robijntje blij!:-P
Ja, soms zijn er omstandigheden waarin het echt beter is voor de poes en ik vind dat dit zo'n omstandigheid is.
Maar er zijn helaas zeer veel fokkers die dus altijd herplaatsen zodra ze niet meer met de poes fokken en bij zulke fokkers koop ik dus geen kitten.
Ik vraag aan de fokker hoe lang ze fokt en wanneer ze dan al 20 jaar fokt, geen castraten heeft en de oudste poes 3 is, weet ik genoeg. :-(
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: nieuw brit poesje bij ons bende

Bericht door Sifra »

Wat bedoelen jullie precies met herplaatsen?
Ik dacht bij herplaatsen aan het opnieuw plaatsen van een kat die geplaatst is geweest, maar om de een of andere reden door de fokker teruggenomen is. Dat leek me positief.
Maar als ik jullie commentaar lees, krijg ik de indruk dat het gaat om fokdieren, die na een paar jaar afgedankt worden. Bedoelen jullie het zo?
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: nieuw brit poesje bij ons bende

Bericht door Robijn »

'herplaatsen' betekent dat er om een of andere reden een ander tehuis wordt gezocht voor de kat.
Een particulier kan zijn/haar kat herplaatsen. (ik heb mijn katertje van 9 maanden herplaatst omdat hij zijn ei niet bij mij binnen kwijt kon, en uit verveling de hele tijd mijn andere poes lastig viel, die helemaal geen zin had om met hem te spelen).
Een fokker kan zijn fokdieren ook herplaatsen. Zoals Annet (@Cerna) al zei, zijn er ook fokkers die van hun fokdieren af willen, zodra ze te oud zijn om mee te fokken. In dat geval wordt zo'n kat dus meer als gebruiksvoorwerp gezien, en dat is natuurlijk niet de bedoeling! Zulke fokkers zijn geen echte kattenliefhebbers...
Laatst gewijzigd door Robijn op 20 apr 2012 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: nieuw brit poesje bij ons bende

Bericht door pearlsofpassion »

Beide zaken komen voor.
Ik geloof wel dat Annet het over de tweede vorm heeft. Het uit huis plaatsen van poezen die niet meer dienen voor de fok.

En natuurlijk heeft Robijn het nu beter, maar er is wel een reden waarom ze in de eerste plaats niet zo'n goed leven had. En dat soort mensen wil je liever niet steunen, daarin kan ik Annet alleen maar bijtreden.
Zo zie ik soms nog katjes achter het raam van dierenwinkels in een kaal kooitje zitten. Hardbrekend, en natuurlijk wil je dat katje helpen. Ik moet me altijd inhouden om het er niet weg te halen. Maar je weet gewoon dat je je rug nog maar draait en er zit alweer een ander. En dan heb je 2 katjes die een slechte jeugd doormaken en bovendien heb je de dader ook nog geld gegeven... Maar het doet erg veel pijn om dit katje daarvoor achter te laten, het voelt als opofferen. Dan moet je jezelf maar voorhouden dat het niet jouw schuld is, maar van de eigenaar! En je er niets aan kan veranderen, ook niet door het katje daar weg te halen.

Maar goed, dat is wel erg off-topic. ;)

Aan ts: veel plezier met je nieuwe poesje. Ik hoop dat ze snel haar draai vind en het klinkt met je andere katten.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie