Krabpalen en klimmeubelen

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
loes90
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 sep 2012 13:01

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door loes90 »

voor het krabben is hij zeker wel groot genoeg en hij staat ook stevig met een brede onderplaat.
het ging me meer om holletjes middenin. die zijn bedoeld om lekker in te liggen maar 30cm doorsnee klinkt zo klein.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Dinky »

Als ik kijk naar het holletje in onze eigen krabpaal dan is die ook iets van 30 cm doorsnee en vind dat meevallen qua grootte maar weet natuurlijk niet hoe groot jou katten zijn.
Weet wel dat onze poes geen gebruik maakt van het holletje, die ligt liever op één van de plankjes of haar grote ektorp stoel van de ikea ;) Ondanks dat ze er makkelijk in past.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
loes90
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 sep 2012 13:01

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door loes90 »

katten zijn nu nog kittens en nog niet hier in huis.
maar het is wel de bedoeling dat de krabton langer blijft staan dan alleen de kitten periode.
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door BloemTetsu »

Mijn krabton is 45 cm. Ruim zat. De katten liggen nooit bij elkaar, dus ik weet niet of er 2 in passen.
Wel heb ik nog een mandje van 30cm en Tetsu propt zich daar altijd wel in. Hij is 4,3 kilo, slank gebouwd en hoge poten.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
loes90
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 sep 2012 13:01

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door loes90 »

ze hoeven ook niet perse met zn 2e te kunnen liggen.
maar het zou wel fijn zijn dat de katten gebruik kunnen maken van de holletjes, niet dat het te klein is om te liggen.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Chiquita98 »

Hmm katten kiezen altijd hun eigen plekjes uit. Er is nooit garantie dat ze gebruik maken van de holletjes. Hier in ieder geval eigenlijk niet. Er zit er bovenop altijd wel eentje en de krabton is vooral fijn omdat ze heerlijk staand kunnen krabben.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Dinky »

Wanneer het "normaal" formaat katten worden en geen enorm grote dan zullen ze er zeker wel gebruik van kunnen maken. Of ze dat ook zullen doen is altijd de vraag maar niet vooraf te beantwoorden (zo hebben we hier nog heel mooi mandje staan. Onze vorige poes was er niet uit te slaan maar die we nu hebben gaat er niet in liggen en wilde er eerst niet eens met haar pootjes in staan alsof het eng was. Aan de geur kan het niet liggen want de andere ligplek van onze vorige poes gebruikt ze wel intensief en ook het mandje een keer wassen heeft niet geholpen).
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
loes90
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 sep 2012 13:01

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door loes90 »

of ze er ook in WILLEN liggen merken we vanzelf, eigenwijze beestjes zijn het toch :lol:
belangrijkste is dat ze er in ieder geval in kunnen liggen als ze dat willen.

ik denk dat we het dan toch maar gewoon doen.
als kitten kunnen ze er sowieso in liggen en daarna zien we wel weer verder.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Dinky »

Ach ja in het asiel hadden ze een nog kleiner holletje in de krabpaal dan wij hier thuis hebben en daar lag Dinky wel helemaal in verstopt en kwam er amper uit ;)
Zou dus denken dat ze er in elk geval in KUNNEN liggen ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door BloemTetsu »

Wij willen voor de katten een muurconstructie cq looppaden maken. Alle 3 zijn het boomdwellers (geleerd bij cats from hell) en er is te weinig hoogte en wij komen er toch niet.

Zondag gaan we naar de boommarkt. Hebben jullie tips van wat voor materiaal daarvoor geschikt is?
Of zijn er bedrijven die het kunnen maken? Ik denk dat ik de verkeerde zoektermen gebruikt, maar overal vind ik krabmeubels en die hebben we.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Dinky »

Ken zelf wel de hangmatjes voor aan de muur van zooplus: http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... gmat/52068

Wellicht zoeken op wandplank? Want volgens mij zijn plankjes hiervoor het handigste. Heb er verder geen ervaring mee ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Ms Maaike »

Een boommarkt nog wel. :-P Zou zelf geen vurenhout gebruiken, dat splijt veel te snel en daardoor lastig te bevestigen aan de muur. Misschien is grenenhout beter. Je kunt denk ik het beste naar wandplanken zoeken zoals Mirjam al zei, dat lijkt mij het makkelijkst. En die muurhangmatjes lijken mij tof om zelf eens te proberen. :)

Verder kun je misschien een lap vloerbedekking tegen een kast spijkeren (ik geloof dat Adriana dat heeft). Misschien vinden ze het tof om dan zo naar boven te roetsjen.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Anne87

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Anne87 »

Er heeft hier een keer een link gestaan, van een Duits bedrijf dat op bestelling krabpalen maakte. Zij hadden ook hele wandconstructies. Ik ben alleen de naam van dat bedrijf kwijt. Ik denk dat het in dit topci was, dus misschien even vanaf het begin doorspitten? Ook als je het zelf wilt gaan maken, kun je op hun website inspiratie opdoen.
Cerna

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Cerna »

Ik denk dat je www.catwalk-kratzbaeume.de bedoelt. Daar heb ik mijn klimpaal van en ze hebben ook wandconstructies. Je mag hem helemaal zelf ontwerpen.
Het is duur, maar zeer degelijk en met 5 jaar garantie.
Anne87

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Anne87 »

Ja die bedoel ik inderdaad.
Plaats reactie