Krabpalen en klimmeubelen

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Cerna

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Cerna »

Hier komt dan onze nieuwe klimpaal. Ze katten hebben nu een paal in de kamer en een in mijn (beren)kamer; beide tot aan het plafond.

Afbeelding

En natuurlijk wordt hij goed gebruikt
Afbeelding

Ik had er eerst een met een huisje op de bodem willen kopen, maar die huisjes alleen kosten al 250 euro en dat was me iets te gortig en dus heb ik bij Zooplus een rieten toren gekocht die vooral door Cochi en Cerná gebruikt wordt.
Afbeelding

Dit is wel off-topic, maar ik heb geen foto-album meer en wilde jullie toch even laten zien hoe wij een van de kattenbakken verstoppen. Ik houd namelijk niet van zichtbare bakken en gun de katten ook hun privacy. Hierin staat een losse, open bak, gekocht bij Formido, van 60x40 en het "huisje" is 65 (breed) x 68 (diep) x 73 (hoog) zodat ze niet rechtstreeks in de bak stappen en voldoende ruimte hebben om rechtop te zitten.
Afbeelding
Cerna

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Cerna »

Oh ja, hier nog een foto van onze zelfgemaakte klimpaal. Deze is bevestigd met een soort schroef wat in een plaatje valt en wat men in de bouw gebruikt wanneer balken tijdelijk ondersteund moeten worden. Zit muurvast.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Adriana »

nee, waarom off topic, dit geeft een hardstikke goed beeld van jouw klimpalen. die rieten kattenmand vind ik prachtig.... en zeker als ie ook nog goed gebruikt wordt en je kattentoilet is leuk! vooral die twee deurtjes rechts aan de zijkant.
bij mij staan er een paar kattenbakken links en rechts naast het toilet en die deur staat altijd op een kier.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Cerna

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Cerna »

En wanneer ik dan Milka (middelste foto, middelste kat) vergelijk met de foto in mijn tweede bericht: wat was ze toen nog een droppie!

Onze andere kattenbak staat in de ruimte waar we ook de CV-ketel hebben staan en wij hebben een luik in de deur laten zagen. Is wel zonde, maar dan kan de deur dichtblijven. En wanneer er dan een kat op de bak zit, en een van ons komt per ongeluk binnen, dan kijkt de kat zo verontwaardigd: "Ik stoor jou toch ook niet wanneer je op de bak zit?!" En dan zeggen wij "Oh, pardon en doen de deur weer snel dicht." :lol:
LoesMarloes
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 aug 2011 15:39

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door LoesMarloes »

Adriana> wat een prachtige poezebeesten heb je en een super klimpaal, eigenlijk kan je het wel een toestel noemen :)
De katten van jou lopen dus ook liever wat breder op een paal dan dat ze recht omhoog moeten klimmen.
Dat doet mijn poezekop ook.

Gisteren heb ik de La Digue krabpaal al gekregen. Wat een fantastische en snelle service. De twee pakketten kwamen uit Duitsland en dan maandagmiddag besteld en woensdagmorgen al thuis. Nou super dus. Ik las elders op internet nogal negatieve berichten van zooplus.nl maar dat is dus niet mijn ervaring. Gelukkig maar.
Hij staat al en vanmiddag ga ik de twee hangmandjes die ik daar ook heb gekocht erbij hangen aan de muur zodat mijn kat meer kan klimmen en hopelijk komt hij dan ook bovenin.
Als ik het geheel klaar heb zal ik een foto maken als jullie dat leuk vinden.

Ik vind het een fantastische paal, misschien vind ik hem wel leuker dan de kat. haha.

Jullie allemaal hier hebben echt mooie krabpalen, zoveel verschillende modellen. Ik kan er veel van leren en ervaringen opdoen. Bedankt voor jullie bijdrages.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Adriana »

dank je voor de compliments, doorgegeven maar de bengels liepen al naast hun schoentjes...
ze klimmen in de paal omhoog als ze rustig zijn. maar het leukste is volle vaart uit de gang de kamer in te stormen, op de stoel (zitvlak en rugleuning) af te zetten om dan hoog op de bovenste plank terecht te komen (maal twee..)
en daar met elkaar vechten en rollebollen en half over de rand hangen..
iedere kater heeft zijn favo plekjes in de klimconstructie, wat dan voor de ander weer aanleiding is om te proberen.... en indd. deze bengels zijn vergeleken bij andere kattenforumkatzels nog vrij wild.
de constructie is netjes uitgevoerd en ik vind het geen probleem om hem zo prominent in de kamer te hebben staan en er zijn veel meer baasjes, die het interieur hebben aangepast aan de behoeftes van hun katzels.. en met een beetje handigheid en soms wat hulp kom je vaak een heel eind.
en ja, er worden heel wat tips en andere info uitgewisseld op het Forum en ik vind het altijd erg leuk om te zien/lezen hoe anderen problemen hebben opgelost, want soms kun je daar weer van leren..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Zuri »

Cerna! Wat een mooie kamerhoge krabpaal! Waar komt die vandaan als ik vragen mag? En staat ie een beetje stevig?
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
LoesMarloes
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 aug 2011 15:39

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door LoesMarloes »

Gisteren toen ik de paal heb gekregen heb ik hem gelijk in elkaar gezet en dat is de eerste foto.

Afbeelding

Maar vandaag heb ik het huisje een kwartslag gedraaid zodat hij er volgens mij beter in kan en de openingen ook in het kijkveld van de woonkamer staan. Het huisje staat nu links van de voetjespaal zeg maar. Persoonlijk vind ik deze stand van de paal wat mooier, jullie dan?
Verder heb ik de twee hangmandjes toegevoegd aan de muur. Het is nu één mooi geheel, hopelijk gaat mijn poezevriend het veel in gebruik nemen. Hij kan zo vanaf het dressoir de mandjes op en naar de paal als hij wil. De mandjes zijn voor hem nieuw want ze deuken in. Maar wie weet gaat hij dat wel lekker vinden.
Hij heeft zijn nageltjes al uitgeslagen op de palen en is geregeld aan het ontdekken. Met name als ik even niet kijk zit meneer er opeens op :)

Afbeelding

Afbeelding
Cerna

Re:

Bericht door Cerna »

Gekocht in Duitsland, bij:
http://www.catwalk-kratzbaeume.de/index.html
(zie ook: pagina 1 van dit topic).

Ik denk dat zelfs een olifant hem niet om kan krijgen; dus ja hij staat zeer stevig. Goede kwaliteit, prima service en je kunt zelf je ontwerp maken via de site.
Wanneer de portemonnee weer wat gevuld is, ga ik hem misschien verder uitbreiden.
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Zuri »

Dankjewel Cerna! Ik heb niet het hele topic gelezen, maar zag toevallig jouw krabpaal en was benieuwd waar je hem vandaan hebt. Ik ga komend weekend eens even neuzen daar. Ziet er goed uit!

EDIT; inderdaad is een flinke portomonee wel nodig bij deze krabpalen. Maar het is wel hele mooie kwaliteit zo te zien!
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Gebruikersavatar
Isia
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 19 sep 2011 20:08

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Isia »

Hoi Allemaal!
Prachtige krabpalen hier te zien! De katten zijn vast erg blij! Ik heb voor het begin een krabpaal gekocht die mooi in aanbieding was voor €44,00 incl. verzendkosten.
Dit is een krabpaal van 128 cm hoog van trixie. Hier komt de foto:
Afbeelding

Ik ben heel blij met deze koop want die krabmeubels zijn best duur. Sommige echt astronomisch duur en zelf een krabpaal maken zit er niet in, denk ik. ;-)
Groetjes van Isia en pootje van Kalifornia.
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Mirjam86 »

Ziet er leuk uit. Zeker voor een kittentje groot genoeg...
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Xshayara
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 okt 2010 12:51
Locatie: purmerend

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Xshayara »

Afbeelding deze staat bij ons boven aan de trap. Toen we vorig jaar onze katten kregen hebben we ook een kattenkamer gehad. Inmiddels is de katten kamer veranderd in een slaapkamer voor onze oudste zoon.

Afbeelding
Deze staat daarom nu bij ons in de huiskamer. Iets anders in elkaar gezet dan eigenlijk hoort. Ziet er nu zo uitAfbeelding
En dit huisje doet het ook helemaal goed bij onze katten, ze kunnen lekker buiten kijken, rust hebben van de honden en ook nog slapen. De foto is tegen het zonlicht in gemaakt daarom is ie wat minder goed van kwaliteit.
Afbeelding
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door jennli »

De bovenste paal hebben wij ook. Onze katten zijn er dol op :)
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door pearlsofpassion »

De bovenste paal wou ik ook, maar het plafond kwam net 5 cm te laag... :cry:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie