Klontvormend kattenzand

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
fabieke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 27 okt 2011 19:45
Locatie: ANTWERPEN

Klontvormend kattenzand

Bericht door fabieke »

Hello allemaal,
Ik wou jullie mening eens horen over klontvormend kattenzand te koop in België. Ik had eerst een merk dat enorm stuifde, de vloer van de kleine slaapkamer zag helemaal wit en de poes incluis. Nu nam ik Catsan hygiene plus, dit ruikt niet en stuift niet maar ik vind dat het helemaal niet klontert. Ik woon in de buurt van AVEVE en Tom en Co.
Ik wou heel graag jullie ervaringen eens horen ivm met klontvormend kattenzand want ik heb het juiste echt nog niet gevonden ...
:pdtzha: Dank !!!
Een dier neem je niet voor even maar voor een heel leven !
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: klontvormend kattenzand

Bericht door castratenkoor »

Ik gebruik Biocat en dat bevalt me erg goed.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: klontvormend kattenzand

Bericht door Adriana »

fabieke schreef: Ik wou heel graag jullie ervaringen eens horen ivm met klontvormend kattenzand want ik heb het juiste echt nog niet gevonden ...
:pdtzha: Dank !!!
als je op zoek bent naar ervaringen, heb je dan de diverse topics over dit onderwerp al eens doorgelezen? en maakt het veel uit of je in België woont als je via Zooplus een hele verzameling aan verschillende klontvormende kattengritsoorten binnen je bereik hebt?
en stuiven is een relatief begrip, de een vindt iets al snel stuiven, terwijl de ander daar helemaal geen probleem in ziet. kleikorrels geven allemaal stof, zeker als je kat/katten hebt die graag in hun bak spitten en ontlasting begraven..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: klontvormend kattenzand

Bericht door pearlsofpassion »

Ik kan je niet helpen, ik gebruik houtskorrels.

Ik zou ofwel via Zooplus bestellen en dan de topics hier op het forum even doorlezen voor tips. Ofwel een beetje alles proberen? En zien welke het beste bevalt.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
fabieke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 27 okt 2011 19:45
Locatie: ANTWERPEN

Re: klontvormend kattenzand

Bericht door fabieke »

Bedankt, allemaal, ik zoek wel verder ...
Een dier neem je niet voor even maar voor een heel leven !
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: klontvormend kattenzand

Bericht door Adriana »

Fabieke, ik denk dat gewoon zelf een paar soorten proberen de allerbeste weg is. zo moeten we het allemaal doen want onze katzels kunnen niet mee met boodschappen doen om aan te wijzen wat ze fijn/leuk/lekker vinden..
mijn bengels waren bij de fokker gewend aan houtkorrels, dus moest ik dat merk en die soort houtkorrels in huis halen... ze hebben het bij mij nooit meer aangeraakt en zijn gelijk op de volwassenen-bakken van Enzo en Mo gegaan...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Ayzha
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 17 apr 2009 17:24

Re: klontvormend kattenzand

Bericht door Ayzha »

ik gebruik de Odour Buster, deze is echt heel fijn.
Hij klonterd super goed, en met 1 zak en 3 katten kom ik wel een tijdje uit, hoelang weet ik niet precies.
maar een vriendin gebruikt m ook en die komt er n maand mee uit voor 2 katten.

ik weet niet of hij te krijgen is in belgie, zooplus in ieder geval niet.

succes
Gebruikersavatar
fabieke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 27 okt 2011 19:45
Locatie: ANTWERPEN

Re: klontvormend kattenzand

Bericht door fabieke »

Bedankt, ik zoek verder met jullie goede raad. Prettig eindejaar en schitterend 2012 toegewenst !
Een dier neem je niet voor even maar voor een heel leven !
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: klontvormend kattenzand

Bericht door Mirjam86 »

Jij ook een enorm klonterend nieuwjaar gewenst ;)
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
kzin
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 aug 2011 12:48
Locatie: Amersfoort

Re: Klontvormend kattenzand

Bericht door kzin »

Ik probeer het momenteel ook uit. Eerst was ik vrij enthousiast, omdat je mooie grote klompen kreeg die ik er makkeljk uit kon scheppen. Ik heb echter ook was nadelen ontdekt. Door de grote klompen hebben de katten minder zin om hun ontlasting onder te graven, en dat stinkt behoorlijk. Ik moet echt tweemaal per dag scheppen, anders is het mis. Ik wil nog proberen met een ander type bovenop. Kijken of ze dan weer willen graven.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Klontvormend kattenzand

Bericht door castratenkoor »

Ik zou sowieso minstens 2 x per dag alle poep en plas eruit scheppen.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Klontvormend kattenzand

Bericht door nellebel »

denk ook dat het weinig te maken heeft met het grit, maar met het feit dat de bak vies is. ik zou ook niet in mijn eigen stront willen graven. ik heb 2 bakken op 2 katten die 2 of 3x per dag worden schoongeschept. ik heb klonterend grit van kittyfriend.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
kzin
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 aug 2011 12:48
Locatie: Amersfoort

Re: Klontvormend kattenzand

Bericht door kzin »

castratenkoor, nellebel (en anderen): Natuurlijk hebben jullie gelijk over het verschonen van de bak. Maar met een mengsel van silicaat en catsan kan ik het best 's ochtends een keer overslaan als ze alleen geplast hebben. Met klontvormige vulling moet ik het verschonen.
Ik ga in ieder geval terug naar het eerder genoemde mengsel.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Klontvormend kattenzand

Bericht door castratenkoor »

Maar je slaat het doortrekken als je zelf een grote hoop hebt gedaan toch ook niet wel eens een keer over?
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
kzin
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 aug 2011 12:48
Locatie: Amersfoort

Re: Klontvormend kattenzand

Bericht door kzin »

Goed punt. Nee natuurlijk niet, maar ik verschoon ook niet onmiddelijk de bak als de kat er op is geweest. Daarvoor verwacht ik dat ze het zelf ondergraven (hebben ze ook altijd gedaan). Als ik dan thuis kom kan ik het verschonen.
Bij klonterend moet ik (bij mijn katten) wel elke keer onmiddelijk de bak verschonen, en zelfs dat is bijna te laat. Ze graven gewoon niet meer bij een klonterend middel.
Het is niet zo dat ik een viezerik ben die slechts eenmaal per week zijn kattenbak verschoont. :-|
Plaats reactie