Petporte problemen

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
floris80
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2011 22:49

Petporte problemen

Bericht door floris80 »

Beste forum lezers,

Ongeveer 5 maanden geleden heb ik het redelijk dure Petporte kattenluik gekocht. We kozen voor dit luikje omdat het op de chip werkte (onze katten willen geen halsband) en we last hadden van andere katten in huis. In het begin ging alles goed ook al moesten we soms het groene palletje (binnen laten) terugduwen omdat het system soms te traag was om onze snel rennende katten binnen te laten.

Onze katten zijn al lang aan het systeem gewend en wachten nu netjes op het piepje. Helaas heeft een van onze buurkatten nu door hoe hard hij tegen het luikje moet slaan/beuken (een keer is voldoende) om het systeem te deactiveren. Uiteraard gebeurt dit altijd 's avonds als wij op bed liggen en moeten dat als nog op om de kat te verjagen (onze eigen poezen zijn te lief om iets te doen, "ze staan erbij en kijken ernaar" :cry: ).

Heeft iemand soort gelijke problemen met het Petporte luik? En hebben jullie ideeen hoe ik die kat weg kan krijgen? Ik heb tevens het probleem gemeld bij Petporte, maar tot nu toe nog geen reactie.

Floris
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Petporte problemen

Bericht door Adriana »

welkom ;-) op het Forum
net zoals je overlast gevende buurkat buiten loopt, lopen jouw katten buiten, dus eventueel verhaal halen bij de eigenaars lijkt me geen optie.
waarom komt je buurkat binnen? neem aan dat alle katten waar het om gaat gecastreerd zijn.
tuin afschermen of een grote ren in de tuin maken zodat alles binnen en buiten blijft lijkt me het enige.
en nog een reminder naar de fabrikant, missch willen ze je luik omwisselen want misschien is het ene luik gevoeliger voor 'inbraak' dan het andere..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9350
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Petporte problemen

Bericht door castratenkoor »

Sluit me bij Adriana aan. Eén van de nadelene van je katten loslaten is dat anderen er last van hebben.
Zoals jij last heb van de kat van de buren, zo zullen andere buren last hebebn van die van jou.
Denk b.v. aan het volpoepen van bloemperkjes, het verstoren van de rust bij een vollière met vogels.
Het leegvissen van vijvers enz enz.
Persoonlijk adviseer ik daarom een kattenren of de tuin uit en inbraak proof te maken.
Dan heb jij geen last meer van indringers en hebben anderen geen last mee van die van jou.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5468
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Petporte problemen

Bericht door nellebel »

of s'nacht jouw katten ook binnenhouden en het luikje op slot doen?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Petporte problemen

Bericht door pearlsofpassion »

Ik kan wel volgen dat als je speciaal zo'n duur luik koopt, je wel wil dat het werkt.
Ik zou dus ook bij de fabricant van mijn oren gaan maken!

Verder geen tips of ervaringen...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Petporte problemen

Bericht door BillyJean »

wij waren laatst bij kennissen op kraambezoek en ook daar hadden ze deze problemen met het kattenluik. De buurtkatten hadden snel door hoe ze binnen konden komen. Het systeem werkt dus niet feilloos, helaas
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Petporte problemen

Bericht door JLC »

Ik zou zeker teruggaan naar de winkel waar je hem hebt gekocht of naar de fabrikant en het probleem voorleggen. Kattenluikjes die op een chip werken zijn best duur en dan moet het goed werken. Desnoods geld terug gaan vragen, want het apparaat doet dus niet wat het belooft (nl. andere katten buiten houden). Hoe heb je het probleem gemeld bij Petporte? Mijn advies is om dit schriftelijk te doen. Als je iets telefonisch met ze bespreekt, dan is mijn advies dit gesprek daarna alsnog schriftelijk te bevestigen.

Daarnaast zou ik de tuin afzetten. Ik sluit me verder bij het advies van Dinie (Castratenkoor) aan.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9350
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Petporte problemen

Bericht door castratenkoor »

Ik heb hier een hondenluikje, naar de kattenren. Ook deze bleek niet bestand tegen grof geweld. Er zit een slot op met 4 standen, helemaal dicht, helemaal open, wel naar binnen niet naar buiten, wel naar buiten niet naar binnen. Doe ik het ding op slot omdat voor hun eigen veiligheid de katten even niet binnen mochten. Raust Teun met grof geweld het hele slot eraf. Kan nu dus alleen nog open. Gelukkig heb ik een houten paneel wat ik ervoor kan schuiven zodat met vuurwerk ze veilig binnen blijven.
Een klacht bij de fabrikant liep op niets uit. Men doet het af met "oneigenlijk gebruik".
Het is een Staywell.
En het was een katje van 4 kg die het slot eraf wist te beuken.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Petporte problemen

Bericht door pearlsofpassion »

Aja he Dinie,
je moet je kat maar leren dat hij niet met zijn volle gewicht tegen het luik mag beuken. Zelfs niet tegen een hondenluik!

Ik vind dat wel een scheve redenering van de fabricant.
Als we katten zouden kunnen leren het luik 'eigenlijk' te gebruiken, kunnen we ze even goed leren een klink te gebruiken en via de deur te gaan. :roll:
Ze moeten maar luiken maken die tegen katten bestand zijn.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9350
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Petporte problemen

Bericht door castratenkoor »

Net als de reactie die Jennifer kreeg van de fabrikant van de villa.
De villa was om in te slapen, niet om mee te spelen. Zo'n fabrikant begrijpt weinig van katten........
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
nijltjetweety
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 nov 2011 20:25

Re: Petporte problemen

Bericht door nijltjetweety »

Ik ben op zoek naar ervaringen met dit kattenluikje. Klacht naar de fabrikant toe is niet meer nodig. Op hun site (http://www.petporte.nl/petporte-veel-ge ... vragen.php) staat bij veelgestelde vragen onder vraag 9 te lezen:
Er zijn echter uitzonderingen op de regel. (zelfs) het PetPorte kattenluik is niet bestand tegen bijvoorbeeld bruut geweld of wanneer een poes met een noodvaart komt aanrennen.
.

Ik kan enkel als raad voor toekomstige kopers zeggen, plaats het luik achter een hoek of zet iets dichbij het luik zodat iedere kat moet afremmen alvorens binnen te gaan.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Petporte problemen

Bericht door Adriana »

ik kan me daar wel wat bij voorstellen, die electronica is best wel gevoelig en berekend op normaal gebruik.
zijn petporte luiken voor kleine honden steviger?
even gekeken en ik zie bij de honden bij Zpls geen chipgestuurde luiken van petporte en smartflap.. dat zal niet zonder reden zijn...
maar ik geloof ook wel dat ze in paniek of spel in volle vaart tegen het luik op zullen knallen en daar zal niet zoveel tegen bestand zijn... .. als je de ruimte hebt een buis er voor plaatsen? of een korte tunnel van een paar houten planken?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9350
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Petporte problemen

Bericht door castratenkoor »

Dat zou hier dus zo stuk zijn. Als ze krijgertje spelen knallen ze in volle vaart het luik door.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
laurentia
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jun 2012 15:47

Re: Petporte problemen

Bericht door laurentia »

Ik heb een aantal maanden terug een luik van Petporte gekocht, maar alleen maar narigheid gehad. In vrij korte tijd had ik vreemde buurtkatten in huis. Van ellende gingen mijn katers in huis sproeien. Ik heb contact opgenomen met de fabrikant van Petporte, maar wat een vreselijke klantonvriendelijk mensen zijn dat. Volgens hun is het inderdaad mogelijk dat er slimme, agressieve en/of sterkte katten (of andere dieren) gewoon naar binnen kunnen! Daar heb ik dat luik natuurlijk niet voor aangeschaft. De fabrikant wil mij nergens tegemoet komen. Volgens hun werkt het luik naar behoren. Wat ik dus iedereen wil aaraden die misschien wel slimme, agressieve of sterkte buurtkatten heeft toch vooral geen Petporte aan te schaffen! Ze zitten n.l in no time bij je op de bank.
Plaats reactie