PeeWee kattenbak

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Noorse Boskat
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 apr 2009 13:16

PeeWee kattenbak

Bericht door Noorse Boskat »

Dit is trouwens de link waar ik het ben tegengekomen
http://www.specialcats.nl/index.php?id=78





==========
Hoi,

Is er iemand die ervaring heeft met de PeeWee kattenbaksysteem?
Ben op zoek naar kattenbakvulling wat milieuvriendelijk is en tevens fris blijft ruiken. Kwam dit tegen op verschillende sites klikt veelbelovend maar ben benieuwd wat de ervaringen zijn.
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: PeeWee kattenbak

Bericht door lievelijn »

ik zweer bij houtkorrels van plospan die worden gemaakt van zaagafval die worden geperst. Ik ververs de bak 1x in de week (zomers vaker) en heb geen probleem van stank.. moet er wel bij zeggen dat Vlinder RC krijgt.
ik <3 Vlinder
Noorse Boskat
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 apr 2009 13:16

Re: PeeWee kattenbak

Bericht door Noorse Boskat »

Hoi Lievelijn,

Bedankt voor je reactie.
Heb inderdaad ook gelezen over de houtkorrels van Plosplan. Maar twijfel of dit wat is omdat het aan de poten schijnt te kleven en dus ook vaak buiten de kattenbak terecht komt.

Hoe is jou ervaring hiermee?
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: PeeWee kattenbak

Bericht door lievelijn »

een beetje uitloop heb je altijd volgens mij. maar ik denk dat als ik per week een korrel of 3 vinddat al veel is... moet wel zeggen dat wij een kokosmatje voor de bak hebben liggen, wat zowel als uitloop en als krabmat dient. Maar kan je du verzekeren dat de uitloop minimaal is.. (en de kat heeft geen witte stof voetjes zoals met sommige ander kattenbakspul)
ik <3 Vlinder
kattemijn
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2009 14:44

Re: PeeWee kattenbak

Bericht door kattemijn »

Hallo kattenvrienden

wij hebben 4 katten en gebruiken altijd plosplan houtkorrels.
Wel hebben we 4 bakken staan verspreid in huis.
Elke dag schudden we de bakken, met een oude vergiet zeven we dan de de pulp eruit en is de bak weer clean,
Dit is veel werk dat geef ik toe, maar ik hou niet van luchtjes.
katten houden erg van een schone bak.

Sinds 4 dagen gebruik ik de PeeWee kattenbak en ik ben tot nu toe erg enthousiast!
Dit scheelt me echt heel veel werk en tijd en het blijft inderdaad fris.
Ik wil ook uitproberen of het met de plosplan houtkorrels ook werkt, ik denk het wel, plosplankorrels zijn natuurlijk wel veel goedkoper!
Succes ermee!
Kattemijn
Ik heb 3 abessijnen en een gewone huiskat
nicky26
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 aug 2010 01:52

Re: PeeWee kattenbak

Bericht door nicky26 »

Ha Kattemijn,

Ik heb ook de Peewee, en ik vroeg me inderdaad ook af of ik ook gewoon Plosplan hiervoor kan gebruiken, hoe is dit jou bevallen?

Veel groeten,

Nicky
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: PeeWee kattenbak

Bericht door castratenkoor »

Je reageert op een bericht van 16 maanden geleden - en die persoon heeft 1 bericht geplaats in totaal - dus ik verwacht weinig respons.......
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
nicky26
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 aug 2010 01:52

Re: PeeWee kattenbak

Bericht door nicky26 »

:-) ja je hebt helemaal gelijk, misschien hebben andere mensen hier ervaring mee?
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: PeeWee kattenbak

Bericht door Anne »

Hier ook een pee wee fan :-P
Ik heb ondertussen 5 pee wee bakken en ik ben helemaal om. Het is heel goed voor het millieu, spaarzaam voor de portemonnee en vrijwel geen kattenbakgeurtjes in huis.
Ik heb gehoord ( dus niet zelf de ervaring) dat het met plospan of woody cat houten korrels niet werkt van andere gebruikers, ik heb wel een ander adresje voor je voor alternatieve korrels ( die zijn iets groter) mocht je dat willen weten hoor ik het wel.
Ook als je nog meerdere vragen hebt hoor ik het gerust!
Ik ben erg enthousiast, ik gebruikte ook wel houtkorrels daarvoor in normale kattenbakken maar de pee wee heeft gewoon geen geurtjes :edance:
En vrijwel geel uitloop, dat scheelt ook ;-)
Het is even een uitgave, je hebt geloof ik de niet-goed-geld-terug- actie, maar het gebruik van de korrels is erg weinig waardoor het achteraf bespaart op je portemonnee
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
nicky26
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 aug 2010 01:52

Re: PeeWee kattenbak

Bericht door nicky26 »

Ha Anne,

Goed om te horen! Ik ben inderdaad benieuwd naar de alternatieve korrels. Ik heb inmiddels wel de Plosplan aangeschaft en ik zal jullie sowieso laten weten of dat werkt.

Ik heb net 2 kittens van 11 weken en zij kregen bij het nest Catsan, dus ik ben nog in de fase van overstappen. Ik heb dus nu 2 bakken staan met de helft catsan en de helft peewee korrels. 1 bak is de hoge van Peewee zelf en 1 bak is de onderkant van een normale kattenbak. Ze maken eigenlijk alleen gebruik van de normale kattenbak, hoewel ze begonnen met de peewee. Ik denk dat ze de normale wat makkelijker vinden. Moet ik de normale ook vervangen door een Peewee bak, of het gewoon zo even laten?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: PeeWee kattenbak

Bericht door Anne »

Hoi Nick

Als je kittens wat groter zijn zou je een grotere peewee bak kunnen aanschaffen omdat de pee wee korrels niet werken in een gewone kattenbak.( heb ik gehoord, niet zelf de ervaring, nooit uitgeprobeerd, schijnt een stinkend troepje te worden)
Ik heb in het begin om ze over te zetten vier kattenbakken vervangen door drie hoge pee wee bakken met pee wee korrels en 1 normale kattenbak laten staan, daar heb ik net zoals jij de helft korrels in gedaan en de helft grit. na een halve week heb ik de hele vulling vervangen door houtkorrels en op een gegeven moment maakte het hun niet meer uit welke bak ze gingen omdat de vulling toch hetzelfde was ;-)
Wij hebben twee kittens van 14 weken en die springen probleemloos in de hoge bakken hoewel ik ook 2 lage pee wee bakken heb staan

De alternatieve korrels kun je bestellen bij http://www.joopskattenspul.nl/
het zijn de eurocats houtkorrels ;-)

Ik ben supertevreden over het pee wee systeem!! Geen uitloop meer, geen nare luchtjes
(ja behalve als ze een bonus hebben gelegd maar dat heeft iedereen!!) het huis ruikt niet naar kattenbakluchtjes en het is goed voor portemonnee een millieu :-P
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
nicky26
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 aug 2010 01:52

Re: PeeWee kattenbak

Bericht door nicky26 »

inmiddels zijn we een maand verder en ik ben zeer enthousiast over de peewee. Ben de plosplan korrels gaan testen en die werken er perfekt bij, dus erg zuinig allemaal :-)

ik wil er een 2e bij gaan kopen, ik zag dat Anne schreef dat er een grotere hoge peewee bak is, maar die kan ik niet vinden, weet iemand of deze inderdaad bestaat?
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: PeeWee kattenbak

Bericht door Anne »

Hoi Nicky

Op deze site als je naar het roder gedeelde links gaat zie je tien artikelen over de pee wee, ff aanklikken en naar beneden scrollen
kun je de hoge en de lage bak vinden http://www.poespas.org/winkel/index.php ... th=145_146

Kun je me meer vertellen over de plospanhoutkorrels? gaat dat niet stinken in de onderbak?
Of gooi je die dan wat vaker leeg?
Ik heb de pee wee korrels erbij besteld omdat ik ergens anders las dat mensen dat ook hadden geprobeerd maar het dan toch begon te ruiken.
Dus daar ben ik wel benieuwd naar ;-)
Sta op het punt om een nieuwe bestelling te doen van die alternatieve korrels maar ik geloof dat plospan stukken voordeliger is toch? :-P
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
mirmiauw
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jan 2011 12:16

Re: PeeWee kattenbak

Bericht door mirmiauw »

nicky26 schreef:Ha Anne,

Goed om te horen! Ik ben inderdaad benieuwd naar de alternatieve korrels. Ik heb inmiddels wel de Plosplan aangeschaft en ik zal jullie sowieso laten weten of dat werkt.
Ik heb veel merken korrels geprobeerd als goed alternatief voor in de peewee. Sinds enkele weken heb ik nu de o'nelli houtkorrels via vrienden. Voor mij een onbekend merk, maar het is volgens mij exact hetzelfde als die van de peewee maar dan véél goedkoper, ca. 10 euro voor 32 liter (20 kg), ze hebben ook kleinere verpakkingen.
Na een korte zoektocht kwam ik op de site www.wielink.nl daar kun je naar toe bellen voor een verkooppunt.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: PeeWee kattenbak

Bericht door Anne »

Dat is een goede tip Mirmauw!!! bedankt dat je die met ons deelt :-P
Ik heb zelf ook een tijdje woody cat korrels en plospas korrels geprobeerd maar ben er van terug gekomen, had weer een walm in huis :esick:
Op dit moment gebruik ik de alternatieve korrels en weg is de walm~
Ik zal eens kijken, heb je met deze korrels geen walm in huis?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie