Hij negeert speeltjes!

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
EnricoDB2
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 sep 2005 11:22

Hij negeert speeltjes!

Bericht door EnricoDB2 »

Onze kater Pluk is best wel eigenwijs, heel erg eigenwijs zegmaar. Ik heb vorig jaar een hele leuke krappaal in de vorm van een vis gekregen, maar hij heeft er nog nooit een nagel naar uitgewezen.... Deze zomer zijn wij op vakantie geweest in Canada en we hebben daar een heel leuk speeltje met een rood balletje op een veertje gekocht en met veel verwachtingen mee teruggenomen naar Nederland, maar je raadt het al... Niks dus, in het begin was ie er bang voor en nu negeert ie het gewoon... Hoe kan ik hem er toch mee laten spelen? Want ik zou het toch wel leuk vinden als ie er tenminste iets mee zou doen, met dat speeltje en die krappaal! HELP!
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 394
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Tja, katten zijn nu eenmaal verschrikkelijk eigenwijs :lol:

Als katten een speeltje niet leuk vinden, kun je op je kop gaan staan, maar er gebeurt niets :lol:

Wat bij ons altijd heel favoriet is, zijn doodgewone touwtjes. Als ik die meesleep over de grond, rennen ze er met z'n drietjes achteraan. Ook een propje zilverpapier doet het erg goed.

Het is mij ook zo vaak gebeurd. Kwam ik thuis met een speeltje waarvan ik dacht dat ze het geweldig zouden vinden, doen ze er he-le-naal niets mee :-|
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
EnricoDB2
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 sep 2005 11:22

Bericht door EnricoDB2 »

Daar was ik al bang voor :icon_shifty:

Misschien moeten we het inderdaad wel gewoon bij touwtjes, veters, kartonnen dozen en plastic tasjes, en broodclipjes houden, want die dingen zijn natuurlijk wel fantastisch!
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 394
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

En goedkoper! :lol:
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 978
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Katten vinden nooit leuk wat je voor ze koopt. Heb jij heel veel moeite gedaan om iets te halen of was het volgens jou heel leuk of is het duur, dan kan je er donder op zeggen dat ze het niet leuk vinden :(

de gelegenheidsspeeltjes zijn veel leuker, je baasjes pen, touwtjes, oude dozen, veters etc etc.
Dus ik ben bang dat het niks word met je mooie speeltjes :(
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Soms spelen ze er wel mee hoor. Doe er eens een beetje catnip overheen en je kent je kat niet terug :-P

De kleintjes spelen hier ook het liefst met een touwtje, een propje papier en een plastic tasje, maar de muizen en de balletjes vliegen ook wel in het rond.
's Avonds heeft (nog licht schuwe) Viola de grootste lol met haar pauwenveer en met speeltjes aan de krabpaal.
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 413
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Met een laserpennetje ben je volgens mij ook wel altijd goed af. Die van mij worden er helemaal gek van en hey, je hoeft er niet eens je zetel voor uit :lol: . Dat is het touwtje voor luie mensen dus :lol:
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Zo had ik een paar jaar geleden het goeie idee om zo'n dure speeltunnel aan te schaffen in de veronderstelling dat onze toen nog 2 katten het helemaal geweldig zouden vinden!
Nou vergeet het dus maar, Redney is er zeggen en schrijven 2 keer keihard doorheen gerend en Missy keek er al helemaal niet naar om :roll:
Gelukkig had ik kriebels voor 2 katten erbij en zij maken er wel dankbaar gebruik van :grin:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
EnricoDB2
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 sep 2005 11:22

Bericht door EnricoDB2 »

Toch jammer he, die eigenwijze katten, dat ze nou nooit eens willen spelen met de dingetjes die jij zelf leuk vindt! Alleen maar doen waar ze zelf zin in hebben, lekker eigenwijs! Tja, dan zit er niks anders op dan daar maar een beetje in mee te gaan, anders is er voor jezelf ook geen lol meer aan, haha! :-|
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Die catnip waar Emma het over had zou je echt is kunnen proberen hoor. Vooral voor de krabpaal.
Ik weet wel dat onze 4 katten helemaal in extase gaan van dat spul :grin:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
EnricoDB2
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 sep 2005 11:22

Bericht door EnricoDB2 »

Ga ik zeker doen! Ik heb het al een paar keer zien liggen, en gedacht dat het misschien wel een goed idee zou zijn dat te kopen, maar nu ga ik het zeker een keertje proberen, ik houd jullie op de hoogte!
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1271
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ik geloof toch dat wij abnormaal actieve katten hebben of zo. Onze katten spelen eigenlijk de hele dag door wel en we hebben nog nooit een speeltje gekocht waar ze niks mee deden. Die balletjes met veertjes die jij noemt verslinden ze hier juist! Hoe meer veren hoe meer plezier :grin:
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
ilsebrons
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 06 aug 2005 23:52
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door ilsebrons »

Het enige van de echte kattenspeeltjes waar Roxy mee speelt zijn de muisjes met kattenkruid er in. Voor de rest spelen zowel Buddy als Roxy met touwtjes, propjes, plastic zakjes en dergelijke. En natuurlijk met elkaar en de buurkat Elvis. Ze lijken wel een beetje op mij. Ik kreeg altijd typisch meisjes speelgoed, barbie, poppen, opmaakpoppen. Maar het liefst speelde ik met playmobile, autootjes in bomen en vooral in de modder :oops:
Groetjes van Ilse en kopjes van Buddy en Roxy !
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 978
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Xiara speelt dus ook met van die muisjes met kattenkruid, die zijn echt heilig (zelfs als ik ze per ongeluk gewassen heb en je dan dus alleen nog maar het vachtje hebt)
Verder speelt ze met veren die ik van mijn zwager zijn duiven krijg, knijpers, touwtjes, lintjes, folders (die moeten in 1001 stukjes), pennen etc etc, alles wat ze maar voor haar pootjes krijgt :)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
tijnus
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 aug 2005 10:31

Bericht door tijnus »

Wat is catnip?
Gesloten